• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Det finns säkert ett antal personer här som vet skillnaden på Instinct 2X och 3 50mm solar, eller? 🧐
Och mellan Instinct 3 50mm solar vs oled är skillnaden batteritid? Samma som med Fenix-modellerna?

Det finns säkert ett antal personer här som vet skillnaden på Instinct 2X och 3 50mm solar, eller? 🧐
Och mellan Instinct 3 50mm solar vs oled är skillnaden batteritid? Samma som med Fenix-modellerna?
I3 har bättre MIP skärm och solpaneler än 2X.
Mellan de olika I3 så är det MIP vs Amoled. MIP har bättre batteritid och Amoled har finare skärm.

MIP = Dubbla batteritiden MED aod på. Extremt tydlig skärm även i direkt solljus

Amoled = Fantastisk skärm med klara färger o svärta men med kostnad av batteritiden och möjligtvis inte lika bra aod (enl min mening alla fall)

Handlar nog väldigt mycket om tycke o smak dom 2 olika skärmteknikerna mellan.

Dsgs att mjölka blev en liten sovmorgon, kossorna märker nog inget 😳🤔
1000056211.jpg
1000056214.jpg
1000056219.jpg

Nu tror jag också att jag hittat rätt bland tavlorna. 🙂
20250316_073956.jpg

En sak som jag dock inte fattat än, är varför ingen(?) tavla använder sig av möjligheten att köra en riktig GMT-visare. Tactix har ju t o m GMT-skalan ingraverad. Ändå, om man visar en markör, så går den på 12 timmar och inte 24 timmar.
Någon som känner till någon tavla som faktiskt nyttjar GMT-skalan?

20250316_073956.jpg

En sak som jag dock inte fattat än, är varför ingen(?) tavla använder sig av möjligheten att köra en riktig GMT-visare. Tactix har ju t o m GMT-skalan ingraverad. Ändå, om man visar en markör, så går den på 12 timmar och inte 24 timmar.
Tactix Delta analog tavla har GMT-visare.
1000023059.jpg

20250316_073956.jpg

Vad borde jag använda GMT-skalan till? 🧐

20250316_073956.jpg

SHN TxD II-E har den inställningen vilket jag tror du är ute efter. Den kan du lägga markören så markören visar tiden på din skala och den andra markören valfritt(minuter)

Tillbaka
Topp