• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Heldagskurs idag med fokus på driver puttning och chippning, på eftermiddagen var det spel på banan med coachning av klubbens Pro. Det gav mycket.
IMG_20200501_080710.jpg
Ger så jääävla mkt att spela med Pro på bana.. men såklart även med vanliga lektioner.
 

The lord

Audemars
Gick en runda idag, första efter förra helgens driverkurs och det gick bra med utslagen utan ett. Par3 längs en väg, drog en 7 högt upp i vinden och den börjar svänga höger mot vägen och vad dyker upp bakom krönet!? En bil såklart, allt går i slow motion, bollen stannar upp i vinden och sänker sig sakta ner, bilen kommer närmare och sedan en rejäl duns rakt ner i motorhuven! :sorry:
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Gick en runda idag, första efter förra helgens driverkurs och det gick bra med utslagen utan ett. Par3 längs en väg, drog en 7 högt upp i vinden och den börjar svänga höger mot vägen och vad dyker upp bakom krönet!? En bil såklart, allt går i slow motion, bollen stannar upp i vinden och sänker sig sakta ner, bilen kommer närmare och sedan en rejäl duns rakt ner i motorhuven! :sorry:
Nää, Fyfan va segt. Hur gick samtalet med föraren?
 

The lord

Audemars
Jag körde den och årets variant i track man och den kändes bra. Är det någon som använder sig av appen?
IMG_20200509_143508.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20200509_143508.jpg
    IMG_20200509_143508.jpg
    326.6 KB · Visningar: 2

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag körde den och årets variant i track man och den kändes bra. Är det någon som använder sig av appen?
IMG_20200509_143508.jpg
Min kollega har på varje klubba. Först då det blir värt det tänker jag. Faktiskt riktigt bra. Han har väldigt bra koll på alla sina slag, väldigt bra statistik. Det tråkiga är att behöva lira med mobilen i fickan och ta upp den hela tiden efter varje slag. Kör man med någon bra vagn är det såklart enkelt.
 

televinken

Omega
2-Faktor
Hej
Någon som har ett set med Taylormade P790 till salu?
Var på gång att köpa ett set men säljaren försökte sig på ett bedrägeri.... efter
övertalning så fick jag tillbaka pengarna... :wtf:
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Någon medelgolfare som testat Titleist T300/T200 järnset?
Vad räknar du som medelgolfare? Jag ser mig som en medelgolfare brukar landa på mellan 10-13 i spelhcp. Spelade ap1 718 förra säsongen men tyckte att det kändes som att dem var lite allt eller inget svårt att slå låga slag mm. Körde en custom fitting i år där jag testade t300, t200 och t100s och fick samma feeling med t300 och t200 som jag fick med ap1 så slutade med t100s vilket har hjälpt mig främst när det kommer till minska spridningen vilket har synts på scorekortet:)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vad räknar du som medelgolfare? Jag ser mig som en medelgolfare brukar landa på mellan 10-13 i spelhcp. Spelade ap1 718 förra säsongen men tyckte att det kändes som att dem var lite allt eller inget svårt att slå låga slag mm. Körde en custom fitting i år där jag testade t300, t200 och t100s och fick samma feeling med t300 och t200 som jag fick med ap1 så slutade med t100s vilket har hjälpt mig främst när det kommer till minska spridningen vilket har synts på scorekortet:)
Bra svar! Ap1 känns för svåra, spontant. Enda jag hört om T300 är att man får en väldigt hög bollbana. Jag har redan väldigt hög bollbana vilket kan vara bra vid green men annars är jag ju mer känsliga för vind.

Medelgolfare för mig är väl kanske 13-16. Har för mig jag läste någon statistik om vad genomsnittshcp var för olika kön/åldrar. Hittar inte det nu :)
 
  • Like
Reactions: JDQ

JDQ

Panerai
2-Faktor
Bra svar! Ap1 känns för svåra, spontant. Enda jag hört om T300 är att man får en väldigt hög bollbana. Jag har redan väldigt hög bollbana vilket kan vara bra vid green men annars är jag ju mer känsliga för vind.

Medelgolfare för mig är väl kanske 13-16. Har för mig jag läste någon statistik om vad genomsnittshcp var för olika kön/åldrar. Hittar inte det nu :)
Det var mitt största problem med ap1 att dem går väldigt högt och att jag också har en väldigt hög bollbana och jag upplevde det som svårt att få ner höjden med dem.

har du testat förra versionen av AP1? Skulle säga att den och T300 är väldigt lika när det kommer till svårighetsgrad. T200 är lite svårare än AP1 men fortfarande ganska förlåtande.
 

Hutti

Cartier
Är inte ordningen som nedan?

Från lättast till svårast

AP1 > AP3 > AP2

vilket numera översätts till

T300 > T200 >T100
 

Frourez

Omega
Bra svar! Ap1 känns för svåra, spontant. Enda jag hört om T300 är att man får en väldigt hög bollbana. Jag har redan väldigt hög bollbana vilket kan vara bra vid green men annars är jag ju mer känsliga för vind.

Medelgolfare för mig är väl kanske 13-16. Har för mig jag läste någon statistik om vad genomsnittshcp var för olika kön/åldrar. Hittar inte det nu :)
T200 blir nog bra för dig. Spelar du mycket och har helt OK tryck i klubban kan T100S vara ett alternativ.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Någon som har tagit lektioner på Ågesta och kan ge någon form av feedback på detta? Funderade på lektioner på Årsta men det var lite i det dyraste laget för mig.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det var mitt största problem med ap1 att dem går väldigt högt och att jag också har en väldigt hög bollbana och jag upplevde det som svårt att få ner höjden med dem.

har du testat förra versionen av AP1? Skulle säga att den och T300 är väldigt lika när det kommer till svårighetsgrad. T200 är lite svårare än AP1 men fortfarande ganska förlåtande.
Enl. Säljaren på Dormy hade min bollbana såklart mer att göra med min sving än klubborna, mer specifikt ”attack angle” tror jag det var. Jag låg runt 53, man skulle optimalt ligga runt 47 (?).


T200 blir nog bra för dig. Spelar du mycket och har helt OK tryck i klubban kan T100S vara ett alternativ.
T200 kändes ungefär samma som T300. Jag blev rekommenderad stiff men tror definitivt att T100S blir för svårt. Min club speed (svinghastighet) ligger endast runt 90-95 mph.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Enl. Säljaren på Dormy hade min bollbana såklart mer att göra med min sving än klubborna, mer specifikt ”attack angle” tror jag det var. Jag låg runt 53, man skulle optimalt ligga runt 47 (?).



T200 kändes ungefär samma som T300. Jag blev rekommenderad stiff men tror definitivt att T100S blir för svårt. Min club speed (svinghastighet) ligger endast runt 90-95 mph.
90-95 mph med vilken klubba? Är det en järnsjua som man ofta testar järnset med( på typ dormy) så ligger du på en hastighet där x-stiff skulle funka.(antar att vi inte snackar club speed med drivern eftersom vi pratar järnset för då är det ju lite annat). Det min Titleist rep sa till mig är att självklart har min höga bollbana mest med min sving att göra, men han undrade då varför jag skulle välja en klubba som var designad att hjälpa till att få höjd på bollen som typ t300 då detta uppenbarligen inte var ett problem och då konstruktionen just är framtagen för att hjälpa med höjd gör det att det försvårar möjligheten till låga slag jämfört med en klubba som inte är konstruerad för att hjälpa spelare att få upp bollen i luften.:) Personligen har jag fått en betydligt bättre bollbana med t100s jämfört med mina ap1
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är inte ordningen som nedan?

Från lättast till svårast

AP1 > AP3 > AP2

vilket numera översätts till

T300 > T200 >T100
Är inte serierna helt olika?
Tx00 serien är väl bara smidda klubbor medans APserien inte är det?

men svårighetsgraden på dom, stämmer om jag förstått det rätt.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Är inte serierna helt olika?
Tx00 serien är väl bara smidda klubbor medans APserien inte är det?

men svårighetsgraden på dom, stämmer om jag förstått det rätt.
T200 och t300 är inte smidda, T200 har en cast body(vet ej på svenska) och smidd träffyta.

oklart om t300 också har en smidd träffyta eller är cast rakt igenom
 
Topp