• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns det någon bra sida där jag kan beställa urtavlor, visare, verktyg till rimliga priser? Tänkte renovera en klocka från citizen

Tack på förhand!
 

Rajding

Omega
Någon som kan tipsa var man kan köpa en oysterlänk med SEL till denna modellen? 20 mm. Fett trött på den kassa kvaliteten på länken som sitter på.

IMG_1293.JPG
 

joca

Patek
2-Faktor
Hur långt tid tar det för en AD att intyga att en klocka är äkta?
Jag skulle säga att det beror lite på..

Jag var inne på Rob E och lämnade en 116710ln (nuvarande ägare lämnade den när jag närvarade) för äkthetskontroll.
Det tog ca 10 min (ja det var ganska lugnt i butiken) :)

Kan självklart ta längre tid om de har mycket att göra osv men detta är vad som hände när jag var där :)
 

Baloo

Omega
Jag skulle säga att det beror lite på..

Jag var inne på Rob E och lämnade en 116710ln (nuvarande ägare lämnade den när jag närvarade) för äkthetskontroll.
Det tog ca 10 min (ja det var ganska lugnt i butiken) :)

Kan självklart ta längre tid om de har mycket att göra osv men detta är vad som hände när jag var där :)
Tack Tack
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Funderar lite på en vit eftersom jag har en subC redan och tycker 2 svarta kanske är lite trist. Kollar runt på lite annat också, testade en Breitling Chronomat och den vanliga explorer också fast den också är svart.
 

Ponlarsson

Panerai
Behöver länkverktyg, för att plocka av länken. Tänkte köpa Bergeon och de som var med i klockkitet från Kjell o Co är för breda för att funka på min Longines Conquest. Vad köpa? De här?

Edit: Har cousinsuk nått länkkortningsverktyg i lite mer gedigen kvalité än det i Kjell-kitet?
 
Topp