Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur snabbt brukar flaskorna ta slut vid lanseringen? Behöver man ligga på låset vid 10 på fredag?La Dame Rouge
…eller mer känt som ”Den Röda Damen” på svenska - är en av de cocktails som kommer att serveras på PM & Vänner i Växjö nu på onsdag när vi på Lydén Distillery tillsammans presenterar vår Lydén Distillery x PM & Vänner #2.
La Dame Rouge
• 4cl Lydén Distillery x PM & Vänner #2
• 1,5cl Chambord
• 1cl Grenadine
• 3cl Citronjuice
• 1 Äggvita
Skaka alla ingredienser, sila upp i ett kylt cocktailglas, servera och njut ansvarsfullt!
![]()
Hur snabbt brukar flaskorna ta slut vid lanseringen? Behöver man ligga på låset vid 10 på fredag?![]()
Beställt!Vi släpper cirka 600 flaskor på fredag, så det bör förmodligen räcka lite längre än den förra PM-batchen som sålde slut på någon timme. (som bestod av cirka 250 flaskor)![]()
Beställt!
Har du någon perfect serve att rekommendera?![]()
Ett par enkla onsdagsdrinkar i fjällstugan - GT till frun och OF till mig.
Man tager vad som finns-glas och enklast möjliga ingredienser. Och har inte alla med sig 2 sorters bitters på fjällresan…
![]()
Gillar hur du tänker! Inget larv med bara nån droppe vermouth, eller bara ställa flaskan bredvid. En kopp kall gin är fan i mig ingen drajja! Jag gillar 5+1 cl och sen både en citrontwist och ett par oliver.Dry martini
6 cl gin
3 cl torr vermouth
3 stänk grapefruktbitters
Rör med is och sila upp i ett cocktailglas. Garnera med limeskal.
![]()
Gillar hur du tänker! Inget larv med bara nån droppe vermouth, eller bara ställa flaskan bredvid. En kopp kall gin är fan i mig ingen drajja! Jag gillar 5+1 cl och sen både en citrontwist och ett par oliver.
Får prova med lite bitter i nån gång!
Tänkte Last Word med annan likör först, men ser ingen lime…Nu blir det en…?
![]()
Aviation?Nu blir det en…?
![]()
Ja men det förstås! Aldrig provat, men hört talas om. Bra skit?Aviation?
Har velat testa länge men inte kommit mig för att köpa viollikörJa men det förstås! Aldrig provat, men hört talas om. Bra skit?
Vi får väl åka och hälsa på @par så får han bjuda oss på en…Har velat testa länge men inte kommit mig för att köpa viollikör