• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

DSC5022-1.jpg

Herrejösses-klocka till salu hos tysk handlare! Har aldrig sett eller ens hört talas om Mareographe tidigare. Verkar vara en släkting till den abercrombie&fitch-märkta seafarern, fast i tuffare autaviakostym. Kronan till vänster verkar vara till för att ställa in den vridbara delen av subdial kl 9 mot aktuell månfas. Sjukt ball! (Här en länk för den som vill se mer)
Sjukt cool. Magiskt bra.
Undrar vad prislappen ligger på?

• Like
Reactions: Jox
Hej,

Jag söker en 60-tals Heuer Carrera som må ha sålts till någon här på forumet ca 3 år sedan med 'Türler' stämplat på urtavlan. Jag ångrar att jag sålde den och betaler gärna över marknadspris för att få tillbaka den då den för mig håller sentimentalt värde. Den hade en ljus (silver/vit) urtavla som har rätt sliten och i servicebehov då.

Ytterst tacksam!
Erik

Hej,

Jag söker en 60-tals Heuer Carrera som må ha sålts till någon här på forumet ca 3 år sedan med 'Türler' stämplat på urtavlan. Jag ångrar att jag sålde den och betaler gärna över marknadspris för att få tillbaka den då den för mig håller sentimentalt värde. Den hade en ljus (silver/vit) urtavla som har rätt sliten och i servicebehov då.

Ytterst tacksam!
Erik
Bor du i Malmö?

Hej,

Ytterst tacksam!
Erik
Sånt här är ju spännande. Hoppas det löser sig för dig och att klockan kommer tillrätta. Håll oss gärna uppdaterade i tråden hur det går. Stort lycka till

Tillbaka
Topp