Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min första Heuer.
Löst verk
Lös tavla
Saknar subdialvisare
Står still
Målarfärg på glaset.
Jag är mkt nöjd
Vem bör få ge den välbehövlig kärlek?
Tack för tips!
Kan ngn avgöra ref?
Ot. Jag smörjer men är snustorr oktober-April
Ja jag tror det är den där, 3647 med val92Är det ett Valjoux 92? Kan det vara en ref. 45? http://www.onthedash.com/chronograph/carrera-45-white-dial/
Slänger in min varning för en falsk Heuer här med!
Fake Heuer Camaro
Annonsen är anmäld mig och flera andra så ju fler som reagerar desto bättre!
Chrono24 har svarat mig och deras arbete är igång sedan får vi se vart det leder men de har kanske någon form av anseende att ta hänsyn till...?
Finns det något annat ställe här på KS där man kan varna andra för uppenbara förfalskningar....hittade inget när jag letade lite snabbt?
Bra där, den glömde jag bort då jag inte hänger där så mycket...Du har ju fulurstråden, tror den ligger här på vintage-avdelningen!
Här är klockan jag söker
Ingen fara men för att vi ska ha en susning bör du väl bjussa på en bild kanske....?Nu stör jag er igen
Någon av er som äger denna gamla underbara klockan som cirkulerat lite här mellan medlemmar på forumet? Jag vill så gärna ha chansen att köpa tillbaka den nämligen så den tillhört min far ... Tack
Ingen fara men för att vi ska ha en susning bör du väl bjussa på en bild kanske....?
Tidlösa Ur lär fixa det lätt. Han är van vid Heuer också.Behöver hjälp byta glas vart vänder jag mig .
Snyggt!Det är de små detaljerna som gör det Superglad över att ha hittat ett pewter färgat originalspänne till min Regatta. Aldrig sett ett tidigare så det var inte mycket att tveka på när det dök upp.
Vill du slippa det andra?Det är de små detaljerna som gör det Superglad över att ha hittat ett pewter färgat originalspänne till min Regatta. Aldrig sett ett tidigare så det var inte mycket att tveka på när det dök upp.
Ska göra en liten inventering och seVill du slippa det andra?
Ett 14mm skulle vara bra till min chronoSka göra en liten inventering och se
Det är de små detaljerna som gör det Superglad över att ha hittat ett pewter färgat originalspänne till min Regatta. Aldrig sett ett tidigare så det var inte mycket att tveka på när det dök upp.
Ställer mig tvåa i könSka göra en liten inventering och se
Känner ett inre lugn bara av att se bild på det där. Snyggt!Det är de små detaljerna som gör det Superglad över att ha hittat ett pewter färgat originalspänne till min Regatta. Aldrig sett ett tidigare så det var inte mycket att tveka på när det dök upp.
Grymt snyggt med det ljusa bandet till 2000 Chronon Väldigt trevliga klockor båda två.Både för- och nackdelar med att föredra kvarts. Mindre kul att välja på men billigare också!
Så snyggt men vad menar du med "ett pewter färgat" ?Det är de små detaljerna som gör det Superglad över att ha hittat ett pewter färgat originalspänne till min Regatta. Aldrig sett ett tidigare så det var inte mycket att tveka på när det dök upp.
Heuer hade tre olika färger på sina ”pvd” (osäker på om det är PVD) varianter i slutet av 70-talet och början av 80-talet. Svart, olivgrönt och den här gråa som de kallade pewter.Så snyggt men vad menar du med "ett pewter färgat" ?
Ser ut som mattborstat eller blästrat RF va?
Aha, coolt!Heuer hade tre olika färger på sina ”pvd” (osäker på om det är PVD) varianter i slutet av 70-talet och början av 80-talet. Svart, olivgrönt och den här gråa som de kallade pewter.
Det är väl inte mindre stabilt än guldpläterade spännen, och det finns det ju gott om?Aha, coolt!
Kan det inte vara någon form av eloxering då. känns inte stabilt med "färg" på ett spänne men...
Men det är ju en jäkla skillnad jämfört med färg!Det är väl inte mindre stabilt än guldpläterade spännen, och det finns det ju gott om?