• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Har sett en del Heuer tidtagarur på Tradera på sistone som säljs för kaffepengar.. Är de äkta? Vad är haken? Funderar på att klicka hem en men tänkte kolla här först. De går ju loss på 500-1500kr på eBay.
http://www.tradera.com/item/1914/21...er-trackstar-tidtagarur-7jewels-i-orginalask-
http://www.tradera.com/item/190112/219075430/heuer-stop-watch-ref-502-901-fibershell

Ingen hake vad jag kan se. Misstänker att de lär gå upp en del till, det är ju fyra dagar kvart till auktionerna går ut. Sen är svenska marknaden mindre vilket kanske kan hålla nere priserna lite jämfört med ebay. Är själv rejält sugen på den andra du länkar till :)

Orange !!
image.jpg

Dags att skriva några rader om senaste tillskottet i Heuer samlingen, en Regatta med ref. 134.601. Torde vara från 1983-84. Har varit på jakt efter en under lång tid och fascinerats av regatta modellerna sedan barnsben då min fars kompis som tävlade i R5.5:a hade en (troligen en Aquastar eller Lemania). Gillar verkligen PVD behandlingen som är lite lagom sliten. Ett nytt glas ska den få med tiden men det är ingen brådska. Läderremmen känns helt fel och skall bytas mot ett lämpligt gummi, typ isofrane eller dylikt. I alla fall tills jag snubblar över en original jubileelänk, lär väl ta ett tag.

Sekundvisaren snurrar på som på en vanlig klocka tills man trycker in knappen. Då nollställs den och samtidigt byter prickarna färg till blått. Sen ändrar dom färg till orange och efter tio minuter är alla svarta igen.

2fvnDL3.jpg

K7Doae8.jpg

Urtavlan är riktigt läcker med en lite grövre finish. Hela klockan andas funktion.
E1a67RD.jpg

Det är en stadig bit. Här ligger den under en manuell 73463 (i Zodiac version) och en 11630. Tror att boetten är den samma som på en 11063 men är inte säker på att dom är lika tjocka.
cbdImht.jpg

Dags att skriva några rader om senaste tillskottet i Heuer samlingen, en Regatta med ref. 134.601. Torde vara från 1983-84. Har varit på jakt efter en under lång tid och fascinerats av regatta modellerna sedan barnsben då min fars kompis som tävlade i R5.5:a hade en (troligen en Aquastar eller Lemania). Gillar verkligen PVD behandlingen som är lite lagom sliten. Ett nytt glas ska den få med tiden men det är ingen brådska. Läderremmen känns helt fel och skall bytas mot ett lämpligt gummi, typ isofrane eller dylikt. I alla fall tills jag snubblar över en original jubileelänk, lär väl ta ett tag.

Sekundvisaren snurrar på som på en vanlig klocka tills man trycker in knappen. Då nollställs den och samtidigt byter prickarna färg till blått. Sen ändrar dom färg till orange och efter tio minuter är alla svarta igen.

Urtavlan är riktigt läcker med en lite grövre finish. Hela klockan andas funktion.

Det är en stadig bit. Här ligger den under en manuell 73463 (i Zodiac version) och en 11630. Tror att boetten är den samma som på en 11063 men är inte säker på att dom är lika tjocka.

Så jäkla tuff! Alltid älskat denna modellen men insett min begränsning då den är rätt stor och tjock. Grattis och kul att du hittat ett fint charmigt exemplar.

Så jäkla tuff! Alltid älskat denna modellen men insett min begränsning då den är rätt stor och tjock. Grattis och kul att du hittat ett fint charmigt exemplar.

Tack! Blev själv rätt överraskad över hur stor den var. Hade trott att den skulle kännas som en Autavia men den upplevs helt klart större.

2fvnDL3.jpg

K7Doae8.jpg

E1a67RD.jpg

cbdImht.jpg

Riktigt tuff den där! Älskar den svarta matta tooliga "lönnmördarlooken", som helt plötsligt blir ett fyrverkeri av färger :) Grym, grattis!

Very nice Regatta! Love the black ones most and always looking for one to trade with my "military" Regatta... The black Jubilee bracelet will be a very hot find, never seen one alone. But with patience there is always a first time ;)

The Regattas came to the market with 3 colors: black, sand-gray and military-green.

20189366if.jpg

More about the "5dots" you can find on my site here: http://www.heuerchrono.com/heuer-5-dots/

Thanks! Great page you have and the green version is really cool as well!

I actually found a bracelet but it lacks one of the end pieces and it is rather expensive. I guess that finding an extra end piece will be as hard as finding a complete bracelet.

Tillbaka
Topp