• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Budade hem den här sent igår.
Då jag inte har koll på Heuer, så tänkte jag såhär i efterhand när det är för sent ;) , kolla med er om detta ser bra ut?
Är den original, eller är det bara ett jäkla ihop-plock? Tyckte kronan såg lite konstig ut.
Förstår att det är svårt med bilder men detta är allt jag har än så länge.
heuer1.jpg
heuer2.jpg
heuer1.jpg

Bilagor

• heuer3.jpg
    heuer3.jpg
    33.7 KB · Visningar: 50
Då jag inte har koll på Heuer, så tänkte jag såhär i efterhand när det är för sent ;) , kolla med er om detta ser bra ut?
Är den original, eller är det bara ett jäkla ihop-plock? Tyckte kronan såg lite konstig ut.
heuer1.jpg
heuer2.jpg
heuer1.jpg

Grattis! Spontant så ser den helt ok ut.

heuer1.jpg
heuer2.jpg
heuer1.jpg

Så du fick tag på en se´n! Grattis!

Ser OK ut i mina ögon. Ta en bild på krona oxå, så får vi se hur den ser ut.

Min (som köptes av Fixoflex här på KS för ca. ett år sedan) har Heuer-logo på tavlan men TagHeuer symbolen på krona, boettlock & verk, men enl. en tidigare tråd här ( http://www.klocksnack.se/threads/heuer-black-coral-Är-detta-en-franken.16082/ ) så borde den vara korrekt ändå. Sedan tråden har den fått en enklare packningsservice & trycktestats med gott resultat & använts flitigt till bad & plask i somras. Ska se om jag hittar lie blandade bilder...

Grymt!
980.026:an är så sjukt snygg! Hur mycket går en sån för?
Gjordes det bara quartz i liknande modell eller finns det automatiska också?

Tror att dom flesta ligger mellan 2-4000, i övre delen av spannet om det är ett fint ex. Finns bara i quartz. Det finns tyvärr ingen PVD dykare från Heuer som är automatare. Möjligen om denna fanns även som Heuer (den vanliga finns både som Heuer och TAG), men den är extremt ovanlig i PVD utförande även som TAG (bild lånad från nätet):
toI6thT.jpg

Så du fick tag på en se´n! Grattis!

Ser OK ut i mina ögon. Ta en bild på krona oxå, så får vi se hur den ser ut.

Min (som köptes av Fixoflex här på KS för ca. ett år sedan) har Heuer-logo på tavlan men TagHeuer symbolen på krona, boettlock & verk, men enl. en tidigare tråd här ( http://www.klocksnack.se/threads/heuer-black-coral-Är-detta-en-franken.16082/ ) så borde den vara korrekt ändå. Sedan tråden har den fått en enklare packningsservice & trycktestats med gott resultat & använts flitigt till bad & plask i somras. Ska se om jag hittar lie blandade bilder...

Ja jag fick ju det! Vi får se hur den är när den kommer fram. Ska bara försöka få tag i en 980.026 också!
Japp jag ska knäppa ett par bilder så fort den kommit.
Vart har du lämnat den för service? Vill ju gärna att den är vattentät också!
Varför står det Heuer 1000 på din men inte min? Är det olika modeller eller bara olika årtal?

Tror att dom flesta ligger mellan 2-4000, i övre delen av spannet om det är ett fint ex. Finns bara i quartz. Det finns tyvärr ingen PVD dykare från Heuer som är automatare. Möjligen om denna fanns även som Heuer (den vanliga finns både som Heuer och TAG), men den är extremt ovanlig i PVD utförande även som TAG (bild lånad från nätet):
toI6thT.jpg

Vilket åbäke! Så ful så den blir snygg!
Blir att scanna nätet efter svarta quartzare! :)

Ja jag fick ju det! Vi får se hur den är när den kommer fram. Ska bara försöka få tag i en 980.026 också!
Japp jag ska knäppa ett par bilder så fort den kommit.
Vart har du lämnat den för service? Vill ju gärna att den är vattentät också!
Varför står det Heuer 1000 på din men inte min? Är det olika modeller eller bara olika årtal?

1000-märkningen på tavlan vet i f-n... Kanske olika år? Min är ju uppenbarligen väldigt sen för att vara en Heuer.

Det var McGyver här på forumet som tog sig an den åt mig. Min lokala urmakare ville inte ta i den. "Det är ingen idé... Finns inga packningar till den där...", typ...

1000-märkningen på tavlan vet i f-n... Kanske olika år? Min är ju uppenbarligen väldigt sen för att vara en Heuer.

Det var McGyver här på forumet som tog sig an den åt mig. Min lokala urmakare ville inte ta i den. "Det är ingen idé... Finns inga packningar till den där...", typ...

Aj aj aj. Ja vi får se hur jag gör. Kanske får hålla mig på land i alla fall :D

En vän till mig har fått ärva Heuer Carrera tidigt 70 tal skulle jag tro, rätta mig gärna om jag har fel.
Tyvärr så fungerar den inte. Så min fråga till er, till vilken urmakare i Stockholm skulle ni vända er till för en översyn?

Ha en fortsatt trevlig helg.
Bender

Någon som har en krona att sälja till denna, det visade sig att kronan inte håller tätt, har varit inne för översyn och fått sig en service, men behöver en ny krona. (så kanske den hinner bli klar till jul) :)

https://klocksnack.se/attachments/img_4539-jpg.71171/

Tillbaka
Topp