Bumpar Heuer tråden med en bild på min i helgen införskaffade Carrera som firar 50 år 2015.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick hem den här lille krabaten idag!
Känns liten på armen med sina 37,5mm (41 med krona) men är kanske bara ovan.
Den blanka kronan funkar, men är väl inte original? Någon som vet vart jag kan få tag på en sån liten rackare?
Bezeln är svår att vrida så blir osäker där med.
Vad tror ni?
Ser ut att vara i riktigt fint skick! Bara att gratulera. Bezeln ser absolut original ut. Om den är trög att vrida på är det nog bara smuts under. Är kronan guldig? I så fall är den troligen original, ser ut som en originalkrona i alla fall. Finns både med och utan TAG märket på. Är den inte guldig utan stål så är det inte korrekt (kan vara originalkronan som pläteringen slitits av på), om så är fallet så lär du kunna hitta en ny på ebay eller på t.ex. cousinsuk.com
Bumpar Heuer tråden med en bild på min i helgen införskaffade Carrera som firar 50 år 2015.
Vad tror ni om denna. 510.523? Fungerar men servicebehov enligt nuvarande ägare. Vad kan den vara värd?
Donkii sålde en mintare för dryga 20 vill jag minnas. Jag personligen värderar en 80-talare, som jag tror denna är, lägre än 60-tal och 70-tal så jag säger ca 10.000 kr med servicebehov.
Snyggt! Men på med ett Nato med Gulddetaljer.Fick hem den här lille krabaten idag!
Känns liten på armen med sina 37,5mm (41 med krona) men är kanske bara ovan.
Den blanka kronan funkar, men är väl inte original? Någon som vet vart jag kan få tag på en sån liten rackare?
Bezeln är svår att vrida så blir osäker där med.
Vad tror ni]
Kan ha en krona. Kan du mäta diametern på den så skall jag kolla. Är lite osäker på om den är mindre på Carreran än på Autavia/Montreal.
Nu har jag fått måtten och bredden är 2.5 mm, gängan 1,2 mm
Tyvärr hade jag ingen som matchade de måtten. Men släng ut en köpes annons på
http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/
så borde du få napp. Lycka till!
Säger hej! Både syskon och årsbarn. Tvilling typ...Bumpar Heuer tråden med en bild på min i helgen införskaffade Carrera som firar 50 år 2015.
Säger hej! Både syskon och årsbarn. Tvilling typ...
Det är kul när en gammal klocka får nytt liv med ett nytt armband eller länk. Var lite trött på min Carrera men tycker att den fick nytt liv med denna no name länk.
Mm. Ser konstigt ut på ändlänken, men det syns mindre i verkligheten. Blev förstärkt effekt på bilden.Gnugga bort den borstade ytan på mittlänkarna med lite autosol framför Tv´n ikväll så blir det ännu bättre!!!
http://www.blocket.se/stockholm/Unik_Heuer_Chronograf_vintage_57028209.htm?ca=11&w=2
Är inte det här väldigt billigt för en vintage Heuer? Ser polerad ut dock.
http://www.blocket.se/stockholm/Unik_Heuer_Chronograf_vintage_57028209.htm?ca=11&w=2
Är inte det här väldigt billigt för en vintage Heuer? Ser polerad ut dock.
Ett helt normalt eller till och med lite högt pris för en Pasadena som modellen heter. Polerad är den helt klart och antagligen har den varit PVD behandlad från början.
Ojoj! Vilken lycka att ha en så här fin klocka i familjen! Köpte din mor den för att bära själv eller var det en karl med i bilden? Riktigt kul i vilket fall. Om vi börjar med själva uret ser det riktigt fint ut. Dessa Heuers är heta på marknaden nu då allt fler får upp ögonen för dem. Vid en snabb anblick ser tavlan bra ut? Ser inga direkta tecken på fuktskada så verket går förhoppningsvis att rädda relativt enkelt. Helt klart värt att lämna in till urmakare. Vilken urmakare som är bäst låter jag osagt, någon annan kommer nog komma med goda tips. TorNet Darren Cal.11/12.Min kära mor letade för ett tag sedan fram sin gamla Carrera som hon köpt ny i början av sjuttiotalet. Det är en handjagad ref 73653 S. Den är i lite halvmögligt skick, aldrig servad sedan ny, och verket är stendött. Dessutom har den fått en smäll så en kronografknapp är skadad, men jag tycker ändå det vore värt ett försök att blåsa lite nytt liv i den. Skulle behöva lite råd i detta läget. Boetten behöver tvättas, vågar jag skrubba med lite yes och en tandborste eller riskerar jag vattenskada den i onödan ? Hur få den ren isf ? Plexit är tämligen repigt som synes på bilderna, går det att rädda med polering tro ? En urmakare måste givetvis titta på verket och avgöra om det går att rädda, men vem är bra på dessa klockor i Stockholmstrakten ? Farfars klocka ? Kan man tro att de isf kan få tag i en ny kronografknapp eller måste jag jaga en sån på nätet nåställen ? Slutligen, ifall verket går att rädda till en acceptabel kostnad, så behövs ett nytt band eller länk. Smakråd på ett sådant ? Vill naturligtvis att det ska passa in i klockans sköna 70-tals stil.