Galaxxy, här har du en prisreferens:
https://klocksnack.se/threads/heuer-carrera-70-tal-pris-14-kkr.18651/
https://klocksnack.se/threads/heuer-carrera-70-tal-pris-14-kkr.18651/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tror ni om denna? Hur ser boett och tavla ut? Rimligt pris? Det prickiga som syns vid subdialsen och tachyn, är det fuktskador?
http://www.chrono24.se/heuer/carrera-chronograph-ref-72453--id3034270.htm
Svårt att värdera Heuer i Sverige. Jag hade bud på 13500 kr på min, men ångrade mig och behöll klockan. Om du köper den där kommer du nog inte få igen pengarna om du vill sälja den i Sverige. Karatekid var inte i närheten att få ett vettigt bud på sin Autavia men sålde den sedan till utlandet. Gillar den manuella Carreran då den sitter mycket smidigare på handleden än de automatiska, som är ganska tjocka.
Ja, det är lite konstigt, men jag tror att vintageklockor generellt är lite billigare i Sverige än i Europa, undantaget Rolex och Kaplans finauktion.Okej, undra hur det kommer sig att Heuer är så pass lågt värderade i Sverige? I och för sig har kanske TAG svartat ned märket lite, men tycker ändå man bara ser uppskattning i alla fall på forumet... De är ju galet schyssta!
Upptäckte att den även har månfas!! Se här
Några bilder i dagsljus.
Bilder
Lemaniarotorn spinner med ett tydligt tickande ljud när man vrider på handleden lite snabbare, är det normalt? Under det senaste dygnet har den +5 sek gångavvikelse så verket tycks vara i ok skick.
Haha, ja visst är det för jävligt? Men jag lovar ta bättre bilder i dagsljus framåt våren.Skrattade lite gott när du säger att du tog bilder i "dagsljus", mörka Norrland i ett nötskal Ruggigt fin klocka oavsett ljus dock, hoppas att man vid tillfälle får klämma lite =)
Bryr mig inte om datum.....orkar inte ställa om vid klockbyte.
Grattis! Härlig3648s - Får återkomma med roligare bilder senare
Oj va snygg!3648s - Får återkomma med roligare bilder senare
Oj va snygg!
Jag är ingen guldkille men denna gav habegär. Stilig brorsa till min 3647.
Ställer mig i kö vid flippläge...
Några vinterbilder nyss tagna på vinterpromenaden, 2446c, den är så fin!
Tänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!
Allt guld är inte 18k.
/j
Vad tror panelen om denna cal 12 från -75, kan det vara korrekt sekundvisare verkligen? Ref anges vara ES8872, men det är väl en 1153?
Jag tror inte kronografvisarna är original heller! men jag är ingen superexpert.Vad tror panelen om denna cal 12 från -75, kan det vara korrekt sekundvisare verkligen? Ref anges vara ES8872, men det är väl en 1153?