• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Vilken blåsig dag! Kör lite blå Heuer :)
image.jpg

Vad tror ni om denna? Hur ser boett och tavla ut? Rimligt pris? Det prickiga som syns vid subdialsen och tachyn, är det fuktskador?

3034270gross.jpg

http://www.chrono24.se/heuer/carrera-chronograph-ref-72453--id3034270.htm

Svårt att värdera Heuer i Sverige. Jag hade bud på 13500 kr på min, men ångrade mig och behöll klockan. Om du köper den där kommer du nog inte få igen pengarna om du vill sälja den i Sverige. Karatekid var inte i närheten att få ett vettigt bud på sin Autavia men sålde den sedan till utlandet. Gillar den manuella Carreran då den sitter mycket smidigare på handleden än de automatiska, som är ganska tjocka.

Svårt att värdera Heuer i Sverige. Jag hade bud på 13500 kr på min, men ångrade mig och behöll klockan. Om du köper den där kommer du nog inte få igen pengarna om du vill sälja den i Sverige. Karatekid var inte i närheten att få ett vettigt bud på sin Autavia men sålde den sedan till utlandet. Gillar den manuella Carreran då den sitter mycket smidigare på handleden än de automatiska, som är ganska tjocka.

Okej, undra hur det kommer sig att Heuer är så pass lågt värderade i Sverige? I och för sig har kanske TAG svartat ned märket lite, men tycker ändå man bara ser uppskattning i alla fall på forumet... De är ju galet schyssta! :)

Okej, undra hur det kommer sig att Heuer är så pass lågt värderade i Sverige? I och för sig har kanske TAG svartat ned märket lite, men tycker ändå man bara ser uppskattning i alla fall på forumet... De är ju galet schyssta! :)
Ja, det är lite konstigt, men jag tror att vintageklockor generellt är lite billigare i Sverige än i Europa, undantaget Rolex och Kaplans finauktion.

Några bilder i dagsljus.

Bilder

Lemaniarotorn spinner med ett tydligt tickande ljud när man vrider på handleden lite snabbare, är det normalt? Under det senaste dygnet har den +5 sek gångavvikelse så verket tycks vara i ok skick.

Skrattade lite gott när du säger att du tog bilder i "dagsljus", mörka Norrland i ett nötskal :D Ruggigt fin klocka oavsett ljus dock, hoppas att man vid tillfälle får klämma lite =)

Skrattade lite gott när du säger att du tog bilder i "dagsljus", mörka Norrland i ett nötskal :D Ruggigt fin klocka oavsett ljus dock, hoppas att man vid tillfälle får klämma lite =)
Haha, ja visst är det för jävligt? Men jag lovar ta bättre bilder i dagsljus framåt våren. ;)

Oj va snygg!
Jag är ingen guldkille men denna gav habegär. Stilig brorsa till min 3647.
Ställer mig i kö vid flippläge... :)

Tack, kul att du gillar den :) 3647an är ju riktigt härlig den också, tror till och med att det var min första.
Ska jag anmärka på något så är det just avsaknaden av originalkronan, i övrigt tycker jag den är fantastisk. Flipp lär det säkert bli men när det vet man aldrig men jag ska tänka på dig när dagen är kommen! :D

Har sakta men säkert börjat sjunka allt djupare ner i Heuerträsket. Fantastiska skapelser och det finns ju ett batteri med riktiga pärlor på forumet!

Verkar onekligen som att Heuer inte får den uppskattning man förtjänar i Svedala med undantag för Autavian. Hur är det med de senare Cal 12-modellerna, är de undantagna denna uppskattning eller flyger dom också?

Tänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!

IMG_1409.JPG

IMG_1412.JPG

IMG_1413.JPG

IMG_1414.JPG

IMG_1415.JPG

IMG_1418.JPG

IMG_1420.JPG

IMG_1421.JPG

IMG_1424.JPG

IMG_1425.JPG

Galet snyggt band! Någon som vet vart man kan hitta det?

Senast ändrad:
Vad tror panelen om denna cal 12 från -75, kan det vara korrekt sekundvisare verkligen? Ref anges vara ES8872, men det är väl en 1153?
Skärmklipp.PNG

Vad tror panelen om denna cal 12 från -75, kan det vara korrekt sekundvisare verkligen? Ref anges vara ES8872, men det är väl en 1153?
Skärmklipp.PNG

Nej, det är inte korrekt sekundvisare. Så vitt jag vet skall det vara en röd eller orange (kanske beror på årsmodell) visare som är bredare i basen.

Skärmklipp.PNG
Jag tror inte kronografvisarna är original heller! men jag är ingen superexpert.

Skicka ett PM till Darren cal 11/12 här på forumet - han vet garanterat då han är storsamlare på Heuer - han brukar vara villig att hjälpa till oxå.

mvh
Anders

Tillbaka
Topp