• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Här i Sverige tror jag att det är svårt att få servat dom. Däremot finns det några bra alternativ i Belgien och England. Kan dock vara lite väntetid. Har min blåa Montreal på service i England nu. Samtliga jag kollade med gav ett pris på ca 3000 för en service (exkl ev delar). Inte så farligt tycker jag.
Nej, det låter ju helt okej. Tycker Montreal är en grym modell som fortfarande verkar ligga hyggligt vettigt i pris dessutom. Blir nog till att hålla ögonen öppna efter en sån...

Nej, det låter ju helt okej. Tycker Montreal är en grym modell som fortfarande verkar ligga hyggligt vettigt i pris dessutom. Blir nog till att hålla ögonen öppna efter en sån...

Kan bara hålla med dig! Jag är väldigt förtjust i de två jag har. Priset är betydligt bättre än för motsvarande Autavia, kanske för att designen är än mer 70-tal... Bra för oss som gillar dom i alla fall :)

Kan bara hålla med dig! Jag är väldigt förtjust i de två jag har. Priset är betydligt bättre än för motsvarande Autavia, kanske för att designen är än mer 70-tal... Bra för oss som gillar dom i alla fall :)

Fantastiskt roliga tavlor på dom där. Boetten är dock lite för mycket 70-tal för mig.

Sugen på något färgglatt, 70-talsklossigt. Heuer Montreal kanske. Men service av cal.12 kan vara problematiskt och kostsamt, enligt ryktet? Vad säger era erfarenheter?

Lånad inspirationsbild från odt, enligt mig är den vita och denna version av den blå svängigast:
image.jpg

Tokläcker!

Jo, tyvärr verkar service vara svårt att hitta hemma i Sverige & delar dyra, men jag har oxå hört runt 3 000:- hos dom som kan.
Men jag vet att Abel Court t.ex. har närmare ett års kö för service just nu...

Tokläcker!

Jo, tyvärr verkar service vara svårt att hitta hemma i Sverige & delar dyra, men jag har oxå hört runt 3 000:- hos dom som kan.
Men jag vet att Abel Court t.ex. har närmare ett års kö för service just nu...

Abel's waiting list is definately over 2 years now !!!
He has stopped taking new orders for the waiting list. A testement to the skills & quality of his work !!!!

Lägger ut bilder på min gamla Heuer Carrera 1153N, Calibre 12. Inköpt av mig 1975. Jag hämtade den idag efter service och polering hos Lidéns urteknik i Linköping.

20gmquw.jpg

Kapoooowwwwww !!!
What a survivor !!! I love your story & the fact you purchased it new.
I'm quite deeply involved with the On The Dash ( dedicated vintage Heuer forum http://www.chronocentric.com/forums/heuer/ ) and i think they would love to see this watch & hear your story over there. The reaction would be very positive.

Your watch is known as an 1153BN - others refer to it more casually as the yachting dial Carrera ( although there is not a written link, its suspected to be because of the orange 5 minute markers on the right hand register ).
Its a beautiful piece & i'm very happy to see it still in your hands.
Use it, keep it, cherrish it !!
All my best to you - Darren

Lägger ut bilder på min gamla Heuer Carrera 1153N, Calibre 12. Inköpt av mig 1975. Jag hämtade den idag efter service och polering hos Lidéns urteknik i Linköping.

Booom! Vilken entré! Kanonfin klocka och kul att du ägt den i 40 år!

Berätta gärna lite mer om Lidéns Urteknik & deras service/urmakeri! Fått för mig att väldigt få kan/vill pyssla med Cal. 12 verken!

Fortfarande nöjd med denna men den bör nog in på service alternativt ruckning. Den plussar ca 45s/dygn just nu. Hur är kunskapen generellt bland urmakare när det gäller Lemania 5100?

Är det bara 45 sek/dygn så kan du rucka den själv och skjuta upp urmakarbesöket ett tag. För service av Lemania 5100 kan jag rekommendera den här tysken: http://www.service-uhrwerk-5100.com/. Jag skickade en Orfina Porsche Design dit och allt funkade bra.

Är det bara 45 sek/dygn så kan du rucka den själv och skjuta upp urmakarbesöket ett tag. För service av Lemania 5100 kan jag rekommendera den här tysken: http://www.service-uhrwerk-5100.com/. Jag skickade en Orfina Porsche Design dit och allt funkade bra.
Tack för tipset! Men rucka själv? :nailbiting: Har aldrig ens öppnat boettlocket på någon klocka hittills.

Tillbaka
Topp