• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Nej, det är inte korrekt sekundvisare. Så vitt jag vet skall det vara en röd eller orange (kanske beror på årsmodell) visare som är bredare i basen.

Jag tror inte kronografvisarna är original heller! men jag är ingen superexpert.

Skicka ett PM till Darren cal 11/12 här på forumet - han vet garanterat då han är storsamlare på Heuer - han brukar vara villig att hjälpa till oxå.

mvh
Anders

Håller med er till fullo, känns verkligen som att de är bytta. Bra tips, tack!

Vad tror panelen om denna cal 12 från -75, kan det vara korrekt sekundvisare verkligen? Ref anges vara ES8872, men det är väl en 1153?
Skärmklipp.PNG

Som sagt; varken sekundvisaren eller sub-dial visarna ser korrekta ut på den jämfört m min cal 12 Carrera fr samma period. Jag har iofs den mörka tavlan, men varken färg eller form är samma som på din bild.

Evert
Klockan är en Heuer 1153S och som påtalats är det fel sekundvisare och fel visare till subdialsen. Ingen big deal egentligen om priset är rätt. Sett många genom åren som har bytt visare, speciellt den orangea just för att få ett sobrare uttryck och en "lämpligare" klocka i kanske något med dressade sammanhang. Orangea är trots allt en färg som kanske inte alltid funkar.

Däremot inte lika vanligt att just de mindre visarna byts ut men visst händer det.

Bon2010DecLot76.jpg

Som sagt; varken sekundvisaren eller sub-dial visarna ser korrekta ut på den jämfört m min cal 12 Carrera fr samma period. Jag har iofs den mörka tavlan, men varken färg eller form är samma som på din bild.

Indeed!

Btw, vad betingar en 70-tals Carrera med cal 12 för värde i här hemma, mellan armbågen och hälsenan? Är 2150 € helt off?

Evert
Klockan är en Heuer 1153S och som påtalats är det fel sekundvisare och fel visare till subdialsen. Ingen big deal egentligen om priset är rätt. Sett många genom åren som har bytt visare, speciellt den orangea just för att få ett sobrare uttryck och en "lämpligare" klocka i kanske något med dressade sammanhang. Orangea är trots allt en färg som kanske inte alltid funkar.

Däremot inte lika vanligt att just de mindre visarna byts ut men visst händer det.

Tack! Den orangea är sagolik och den måste vara där, allt annat är en styggelse!

Indeed!

Btw, vad betingar en 70-tals Carrera med cal 12 för värde i här hemma, mellan armbågen och hälsenan? Är 2150 € helt off?

Nja, helt galet är väl inte priset. Det är nog däromkring prislappen brukar ligga. Kan tyckas en aaaaning aning högt m fel visare iofs.

Mycket trevlig klocka hur som!

Jag gav runt 2000 GBP för min för 2,5 år sedan. Med original Guy Freses BoR-länk dock. Bara länken är nog värd dryga 5 000 spänn iofs.

Indeed!
I Sverige får du inte i närheten av vad du får på kontinenten. Köpte en 2013 i maj för 1550euro och köpte därefter ännu en för 1900euro i början på 2014. Så 2150 kanske inte är to much men samtidigt är det inte heller helt original. Såg senast innan jul nån till salu för typ 2500euro.

I Sverige får du inte i närheten av vad du får på kontinenten. Köpte en 2013 i maj för 1550euro och köpte därefter ännu en för 1900euro i början på 2014. Så 2150 kanske inte är to much men samtidigt är det inte heller helt original. Såg senast innan jul nån till salu för typ 2500euro.
Hmm, det är en något lurig situation på Heuers. Är ju heller inte så lätt att få tag på en här hemma för ett pris som är så långt under det som råder på kontinenten.

Hmm, det är en något lurig situation på Heuers. Är ju heller inte så lätt att få tag på en här hemma för ett pris som är så långt under det som råder på kontinenten.

Är det nånstans i världen man ska köpa Heuer så är det i Sverige. Jag har fått sålt alla mina utomlands för att få ett marknadsmässigt pris. Problemet är många ggr att folk försöker ta kontinent priser här hemma men får dem aldrig sålda, därför finns möjligheten att göra riktigt goda affärer. Hade min 510.523 uppe här på KS under nån vecka för 23k men det högg inte alls.. Efter 20min på WUS så var den gone baby gone..

Är det nånstans i världen man ska köpa Heuer så är det i Sverige. Jag har fått sålt alla mina utomlands för att få ett marknadsmässigt pris. Problemet är många ggr att folk försöker ta kontinent priser här hemma men får dem aldrig sålda, därför finns möjligheten att göra riktigt goda affärer. Hade min 510.523 uppe här på KS under nån vecka för 23k men det högg inte alls.. Efter 20min på WUS så var den gone baby gone..

Bör väl bara vara en tidsfråga innan det förändras.

Känns som att det finns ett stort intresse utomlands, som du säger. I sverige är vi alltid lite långsamma och fega.

Bör väl bara vara en tidsfråga innan det förändras.

Känns som att det finns ett stort intresse utomlands, som du säger. I sverige är vi alltid lite långsamma och fega.

Jo det dröjer nog inte länge. Tycker det känns som att intresset för Heuer har ökat något här så priserna börjar förhoppningsvis röra på sig. Kul är det dock att kunna köpa något här och sedan sälja utomlands för 25-30% högre pris.. Få märken idag man kan göra det med, brukar ju vara tvärtom.

Har du någon Heuer idag? Eller hade du en 2446?

Jo det dröjer nog inte länge. Tycker det känns som att intresset för Heuer har ökat något här så priserna börjar förhoppningsvis röra på sig. Kul är det dock att kunna köpa något här och sedan sälja utomlands för 25-30% högre pris.. Få märken idag man kan göra det med, brukar ju vara tvärtom.

Har du någon Heuer idag? Eller hade du en 2446?

En 1163, som tyvärr kanske måste lämna pga nyköp.

Klart, den kommer nog inte lämna. Finns inte många sportkronografer som kan slå den på fingrarna. Däremot förtjänar den ny lysmassa någon gång.

Förstår det. Ser onekligen väldigt fin ut :) Jag hade nog inte vågat mig på ny lysmassa, har blivit skrämd för många ggr när slutresultatet visats.

Förstår det. Ser onekligen väldigt fin ut :) Jag hade nog inte vågat mig på ny lysmassa, har blivit skrämd för många ggr när slutresultatet visats.

Tycker farfars och ABC-jobb ser rätt bra ut? Ingen svår modell att lägga ny lysmassa på heller, svårare på de målade tavlorna...

Tycker farfars och ABC-jobb ser rätt bra ut? Ingen svår modell att lägga ny lysmassa på heller, svårare på de målade tavlorna...

Nej så är det ju iofs. Man har ju något att lägga an mot så att säga.
Har inte sett så många jobb från just farfars och ABC så du har säkert rätt. Förra gången jag relumade en Heuer så gick den till Grekland. Det blev ok men jag var inte jätte nöjd tyvärr. Ska se om jag kan skaka fram någon bild på denna dator.

Tänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!

IMG_1409.JPG
Så galet snyggt det där alltså! Grym klocka och perfekt matchat svinsnyggt band. Well done.. :D

Sugen på något färgglatt, 70-talsklossigt. Heuer Montreal kanske. Men service av cal.12 kan vara problematiskt och kostsamt, enligt ryktet? Vad säger era erfarenheter?

Lånad inspirationsbild från odt, enligt mig är den vita och denna version av den blå svängigast:
image.jpg

Sugen på något färgglatt, 70-talsklossigt. Heuer Montreal kanske. Men service av cal.12 kan vara problematiskt och kostsamt, enligt ryktet? Vad säger era erfarenheter?

Lånad inspirationsbild från odt, enligt mig är den vita och denna version av den blå svängigast:
image.jpg

Här i Sverige tror jag att det är svårt att få servat dom. Däremot finns det några bra alternativ i Belgien och England. Kan dock vara lite väntetid. Har min blåa Montreal på service i England nu. Samtliga jag kollade med gav ett pris på ca 3000 för en service (exkl ev delar). Inte så farligt tycker jag.

Tillbaka
Topp