• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

fc2

Rolex
Takk for det! På tidssonen.no finnes det et register på rundt 10-12 stk av disse, men det ligger sikkert noen til rundt omkring i skuffer og skap.
Er viserne på din Bund intakt? Har litt lyst til å bytte visere, men jeg er usikker på om det er smart å gjøre.

Ok, min senaste uppdatering låg på ca 7-8 st. Min klocka köptes av en person som trodde det var ett dykarur. Resten kan du nog lista ut. Verket blev dränkt i vatten och började rosta, tavlan blev förstörd och ringen som håller bezel'n gick sönder. Men målet är ändå att jag ska hitta tavla + visare + de delar till verket som behövs och sedan sätta ihop klockan igen. Kommer kanske inte ses som en Luftforsvaret av vissa hard core-samlare men det bryr jag mig mindre om.
 

Pere

Breitling
2-Faktor
Har nyligen fått upp intresset för Heuer som märke. Speciellt dykarmodellen på tidigt 80-tal, dvs innan det blev Tag Heuer, ser i mina ögon perfekt ut! Typ 980 serien (?). Har ni några bra tips på sidor om man vill läsa sig in mer på modellen?
 

XMJan

Cartier
"Home is the sailor, home from the sea and the Heuer, home from...Vietnam!"
Vietnam 009v2.jpg
Vietnam 010v2.jpg

Lustigt att denna fråga kom just nu! Fick precis hem min första Heuer - från Vietnam. Budade på ebay och sen gick det som det gick! 37mm, modell 980.013 med Tropic rem till ett bra pris. Dock polerad.. :( De flesta Heuer 1000 (Heuer o TAG/Heuer) brukar hittas för USD225 till 500 beroende på skick o säljare...
/J
 
Senast ändrad:

Pere

Breitling
2-Faktor
"Home is the sailor, home from the sea and the Heuer, home from...Vietnam!"
Vietnam 009v2.jpg
Vietnam 010v2.jpg

Lustigt att denna fråga kom just nu! Fick precis hem min första Heuer - från Vietnam. Budade på ebay och sen gick det som det gick! 37mm, modell 980.013 med Tropic rem till ett bra pris. Dock polerad.. :( De flesta Heuer 1000 (Heuer o TAG/Heuer) brukar hittas för USD225 till 500 beroende på skick o säljare...
/J
Vad nice! Precis en sådan är jag ute efter. Du säger till om du tröttnar på den! ;). Det är inte så ofta det står Heuer på urtavlan tillsammans med "1000"... Det flesta jag sett brukar vara Tag Heuer 1000 eller bara Heuer
 

XMJan

Cartier
Vad nice! Precis en sådan är jag ute efter. Du säger till om du tröttnar på den! ;). Det är inte så ofta det står Heuer på urtavlan tillsammans med "1000"... Det flesta jag sett brukar vara Tag Heuer 1000 eller bara Heuer
Visst skall jag säga till om det blir aktuellt at sälja. Håll utkik här på KS!
Vad jag förstått så satt man "Heuer 1000" på klockorna efter att TAG köpt upp dem dvs runt 84/85.
/J
 

Pere

Breitling
2-Faktor
Visst skall jag säga till om det blir aktuellt at sälja. Håll utkik här på KS!
Vad jag förstått så satt man "Heuer 1000" på klockorna efter att TAG köpt upp dem dvs runt 84/85.
/J
Häftigt! Kanske en dum fråga... men förekommer det förfalskningar eller franken av denna klocka? eller det är för lågt värde för att någon ska anstränga sig?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Fler bilder önskas.

Det kommer!

Riktigt fin! Ser ut att vara i ett kalasskick dessutom. Var det den som låg ute på bukten?

Tror att det var iso som var originalalternativet som gummi men tropic lär ju sitta som en smäck det med :)

Det är den! Kollade på den länge innan jag till slut tog kontakt. Visade sig att killen egentligen bodde i Norge och att han just var på väg att åka hem. DESSUTOM hade han inget emot att åka över till Sverige. Hur mycket flax får man ha? :)
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Det kommer!



Det är den! Kollade på den länge innan jag till slut tog kontakt. Visade sig att killen egentligen bodde i Norge och att han just var på väg att åka hem. DESSUTOM hade han inget emot att åka över till Sverige. Hur mycket flax får man ha? :)

Kul att den hamnade här. Var jäkligt nära att klippa till men när jag väl bestämt mig så var det någon som hunnit före :)
 
Vad tycker ni om detta? Känner personligen att själen som finns i Heuer förkastas. TAG har hittat ett hål som går att fylla med pengar.
Jag säger fyrfaldigt buu.
image.png
 
I'm wearing a new arrival this weekend. A model 7763 Autavia from the early 70's.

Its a bit of a survivor, i love the ghost bezel !! There's a few marks on the dial but it doesn't really bother me as it came with a NOS dial which will get changed out when it next sees a service. Until then i'm enjoying it exactly as it came.
Cheers - Darren
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
I'm wearing a new arrival this weekend. A model 7763 Autavia from the early 70's.

Its a bit of a survivor, i love the ghost bezel !! There's a few marks on the dial but it doesn't really bother me as it came with a NOS dial which will get changed out when it next sees a service. Until then i'm enjoying it exactly as it came.
Cheers - Darren
Grattis Darren! Den är riktigt fin.

Ta ett wristshot i dagsljus oxå :)
 
Topp