• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Rholm

Cartier
Passande till hösten....så otroligt nöjd med nya visarna och hela pjäsen. Tack K0ltrasten.....
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fick denna 3646a på armen i måndags. Lite krockade bandhorn och case en genaration senare än tavla/visare. Den ser ut att ha haft ett tufft liv och varit med om del saker. Nu väntar ett lugnare liv som identitetsstärkande livsstilsmarkör till en snart fyrtiofemårig tvåbarnsfar.
image.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fick denna 3646a på armen i måndags. Lite krockade bandhorn och case en genaration senare än tavla/visare. Den ser ut att ha haft ett tufft liv och varit med om del saker. Nu väntar ett lugnare liv som identitetsstärkande livsstilsmarkör till en snart fyrtiofemårig tvåbarnsfar.
image.jpg

Grattis och välkommen in i Heuervärmen. Är diametern runt 38 mm på den?
 
Fick denna 3646a på armen i måndags. Lite krockade bandhorn och case en genaration senare än tavla/visare. Den ser ut att ha haft ett tufft liv och varit med om del saker. Nu väntar ett lugnare liv som identitetsstärkande livsstilsmarkör till en snart fyrtiofemårig tvåbarnsfar.
image.jpg

Congrats & well done !!
These are lovely watches with tonnes of charactor, certain to bring you smiles for years to come.
It may well be a tough search for the correct execution case for the dial/hands but you know what they say - " the thrill is in the chase ".

Enjoy it in the mean time - Darren
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har letat efter en Autavia ett bra tag nu. Hoppade på den här ovanför, vilket så här i efterhand kanske var dumt.
Skulle vilja ha lite åsikter om priserna man ser på vissa ex. Mailade Casowatches ang. denna;
http://www.casowatches.com/store/cm...20&LANGUAGE=2&CATALOG_ID=1&LEVEL=0&STORE_ID=1
De ville ha 4300€ för 3 exec.-tavla i en tidigare boett.

Ungefär hur mycket bör man slanta upp för ett ok ex? Närmare 40 tkr känns ju något i överkant.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Nu väntar ett lugnare liv som identitetsstärkande livsstilsmarkör till en snart fyrtiofemårig tvåbarnsfar.
image.jpg
Få saker är bättre livsstilsmarkörer än en högklassig vintagekronograf i svartvitt! Var det inte wundlander som skrev att han "gillade personen han verkade vara" med sin el primero? Kan tänka mig att en skönt patinerad autavia har en liknande inverkan...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Få saker är bättre livsstilsmarkörer än en högklassig vintagekronograf i svartvitt! Var det inte wundlander som skrev att han "gillade personen han verkade vara" med sin el primero? Kan tänka mig att en skönt patinerad autavia har en liknande inverkan...
För mig är det tvärtom. Jag har svårt att hitta klockor som är tillräckligt coola för att få äran att sitta på min handled:)
 
Topp