Han är ironisk...
Jo Men tar han på sig Frack löser det sig nog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han är ironisk...
Hej @ROB-1832
Om ni har missat mina senaste erfarenheter, läs här:
https://klocksnack.se/threads/hissa...ller-tillverkare-evig.510/page-30#post-996969
Sedan i onsdags kväll har jag kunnat använda klockan under dagen i torsdags. That's it. I fredags, mindre än två dagar efter servicen, märker jag att rotorn ger ifrån sig en konstig vibration som borde ha med rotoraxeln att göra. Går in till er precis när ni öppnar lördag morgon, får besked att ansvarig urmakare ska kolla på detta måndag morgon det första som händer och att ni ska ringa mig och förklara hur det ligger till det första ni skulle göra måndag morgon.
Jag tycker inte detta är ok och är inte nöjd med vare sig bemötande eller utfört arbete. Jag står alltså utan klocka, utan giltigt kvitto och utan giltigt servicebehov men betalt 8450 kronor för servicen.
Hej Jakob,
Såg ovan igår kväll, givet så har ju vi prioriterat detta IRL sedan du lämnade klockan 8aug, sedan har det varit helg och Peter har åtgärdat din klocka så fort han kunnat! Han lämnade ett meddelande idag på ditt telesvar att klockan är färdig. Vid servicen bytes rotorn och det verkar varit tillverkningsfel på just den rotorn, därav att du upplevt vibrationskänslan. Mkt svårt att upptäcka detta innan den lämnades ut samt att den fungerade väl under Peters slut kontroll vid servicen. Så felaktiga rotorn är nu utbytt och på kontroll tills du hämtar den.
Vidare får vi igen ursäkta att det dröjde med service tiden, det dröjde och vi hade givetvis chans att förbigå detta och meddelat fördröjningen men icke blivit gjort då vi haft mkt i verkstaden under semestrar etc. Att det blivit fel nummer på kvittot/eller om det var på service certifikatet förutsätter vi att det var mänskliga faktorn/Peter som skrivit fel.
"
Som ni märker verkar är det inte mycket som gått rätt i mitt fall, något som jag upplever som konstigt eftersom jag aldrig upplevt bemötandet liknande innan. Om jag skulle sammanfatta bemötandet jag upplevt under de senaste månaderna skulle jag säga att jag känner mig oönskad i lokalen och mest känt att jag varit ivägen.
"
Dina känslor ovan kan jag givetvis inte ändra på i efterhand men det känns lite främmande/väl starka ord i min värld? När du hämtade ut klockan av Marcus som du haft kontakt med tidigare som du skrev så hade du förklarat hur du kände och tyckte och därav får respons från vår/hans sida redan då och kanske haft en annan känsla.
Absolut så är det trist att det blivit fel i ditt serviceärende säger absolut ej emot. Människor kan skriva/göra saker fel därav det finns garanti etc, ingen är felfri. Skall titta på kompensation till dig som vi gärna löser när du hämtar din klocka, hoppas att det är ok.
Meddela gärna om vi missat att svara på något annars kan du prata med oss när du hämtar din klocka.
Du är givetvis alltid välkommen in med dina ärenden hos oss!
Rob. Engström AB
Daniel Peter Marcus
Sketsnygg rulle, aldrig sett tidigare.Var inne på Rob E idag, jag vill tacka @ROB-1832 för hjälpen angående mina frågor om mitt Oysterflex.
Tack även för gåvan till min 116655
Ja de verkar ju trevliga, tack för tipset !Söker du på Fredmans så ser du att endel har varit där...
På grund av - dom kanske också läst på KS.....Var inne på Nymans Ur idag i Stockholm. Efter det jag läst här tidigare var jag lite skeptisk till hur jag skulle bli bemött. Men måste säga att jag fick jättebra service och fick prova ett flertal olika modeller.
Skulle det vara fel i så fall? Är väl egentligen den positiva effekten om de läser diskussioner på forumet.På grund av - dom kanske också läst på KS.....
Är det ngn som skrivit att det är fel - eller läser du det på annat sätt - än vad jag skrivit..Skulle det vara fel i så fall? Är väl egentligen den positiva effekten om de läser diskussioner på forumet.
Börjar bli mer och mer vanligt i Sverige idag. Optiker - urmakare och nätbutiker. I USA har man gjort så i 25 år - som marknadsföring. Det ger merförsäljning hos/med vissa.Jag fyllde år igår. När kom hem från jobbet låg ett kuvert på hallgolvet innehållandes en gratulation. Det tycker jag var en snygg gest från Eriksons Urhandel.
Löjeväckande när man måste "väcka" intresset hos säljaren med att handgripligen visa upp bevis för sin likviditet.Dissar NK lite.
Den första tittade inte ens på mig. Jag var tvungen att ropa för att få hjälp. Det var heller ingen rusch utan det stod tre lediga som bara "stirrade i taket". En hälsningsfras är ju inte förbjudet...
Jag bad att få prova några klockor och fick lite respons, väldigt lite respons. Hon drog fram klockorna på brickan med en tröttsam attityd, tills hon såg min klocka (Rolex 116200 med diamanter) som jag la på brickan för att prova klockorna. Då vaknade hon till liv och började "sälja".
Att dessutom öppet dissa sitt eget sortiment till en kund känns bara fel. Framför allt när det är IWC, som är ett av de tyngre märkena de har.
(Detta var i söndags och Nymans Ur var stängt, likaså Rob E)
Jag kommer inte att köpa en klocka på NK i framtiden.
RingHar försökt få kontakt via mail med Bergströms i Gbg för att verifiera servicestatus. Naturligtvis mot betalning om de vill det. Mailade för drygt en vecka sedan. Absolut noll respons hittills. De verkar inte vara särskilt intresserad av kundkontakt.
NK kör ju med nummerlapp. Tar du inget nummer vill du inte ha hjälp.... På söndagar är det mycket extrapersonal.....Dissar NK lite.
Den första tittade inte ens på mig. Jag var tvungen att ropa för att få hjälp. Det var heller ingen rusch utan det stod tre lediga som bara "stirrade i taket". En hälsningsfras är ju inte förbjudet...
Jag bad att få prova några klockor och fick lite respons, väldigt lite respons. Hon drog fram klockorna på brickan med en tröttsam attityd, tills hon såg min klocka (Rolex 116200 med diamanter) som jag la på brickan för att prova klockorna. Då vaknade hon till liv och började "sälja".
Att dessutom öppet dissa sitt eget sortiment till en kund känns bara fel. Framför allt när det är IWC, som är ett av de tyngre märkena de har.
(Detta var i söndags och Nymans Ur var stängt, likaså Rob E)
Jag kommer inte att köpa en klocka på NK i framtiden.
Jo men tänkte jag skulle slippa ringa. Är ju extremt mycket smidigare att maila så slipper man kopplas runt och läsa upp serienumret fjorton ggr. Måste vara lättare och billigare för dem med.
Drog iväg ett mail till idag. Nu till sälj istället för service. Fick svar på ett par timmar. Nöjd o glad igen .Jo men tänkte jag skulle slippa ringa. Är ju extremt mycket smidigare att maila så slipper man kopplas runt och läsa upp serienumret fjorton ggr. Måste vara lättare och billigare för dem med.
Någon som upplevt den dryga vintage kvinnan på kroons i PK-huset? Mkt okunnig och mindre trevlig att uppleva live.