• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Rätt onödigt egentligen. Klinkhjul möjligtvis om det är en undermålig konstruktion av automatmodulen, men oftast är detta inte helt nödvändigt heller utan görs per standard tyvärr.
Tror att rolex-ad s har som standard att byta hela bryggor istället för enskilda stenar. Annars är väl den enda nackdelen med att om en brygga är sliten, så kan förmågan för bryggan/verket att binda den smuts som bildas av gamla oljor försämras (vad jag hört)?

Tror att rolex-ad s har som standard att byta hela bryggor istället för enskilda stenar. Annars är väl den enda nackdelen med att om en brygga är sliten, så kan förmågan för bryggan/verket att binda den smuts som bildas av gamla oljor försämras (vad jag hört)?

Överlag så har du helt rätt, men bryggor är väldigt enkla komponenter egentligen och är väldigt lätta att rengöra. Att pressa i en ny sten tar inte mer än fem minuter, men jag gissar på att detta inte görs eftersom ingen butik sitter på ett lager av lagerstenar för att det finns tusentals kombinationer. (Håldiameter, tjocklek/höjd och yttre diameter.)
Dock så är byte av bryggor på grund av funktionsfel väldigt ovanligt. De byts ofta på grund av det estetiska. Det vanligaste är att rotorlagret blir slitet och således skrapar rotorn i bryggorna. Det blir sjukt fult, men är inte direkt skadligt för bryggan.

Var inne på nymans under gårdagen för att korta en länk. Trevligt och effektivt bemötande, mitt "problem" löste de direkt för en mycket rimlig penning!

Efter att ha lämnat min patek aquanaut för ett garantiärende hos Rob Engström fick jag en estimeringstid på 6-8v för åtgärd.
Efter att 5v gått och utan att ha hört ett ord från rob om status kontaktade jag handlaren ifråga och får beskedet att det kommer ta ytterligare 8-9v till!!

Ge inga estimeringar om ni inte kan stå för det! Och om det blir förseningar så förväntar jag mig tydlig kommunikation som sätter förväntningarna rätt!
Jag som trodde att nöten äntligen skulle få komma hem får vänta 2 jävla månader till - riktigt jävla förbannad..

Efter att ha lämnat min patek aquanaut för ett garantiärende hos Rob Engström fick jag en estimeringstid på 6-8v för åtgärd.
Efter att 5v gått och utan att ha hört ett ord från rob om status kontaktade jag handlaren ifråga och får beskedet att det kommer ta ytterligare 8-9v till!!

Ge inga estimeringar om ni inte kan stå för det! Och om det blir förseningar så förväntar jag mig tydlig kommunikation som sätter förväntningarna rätt!
Jag som trodde att nöten äntligen skulle få komma hem får vänta 2 jävla månader till - riktigt jävla förbannad..
bättre om dom skulle säga vi har ingen aning hur lång tid det tar? Normalt sett brukar det väl ta 6-8 veckor och då säger dom det. Undra va det är som tar så låg tid.

Ja troligtvis är återförsäljaren minst lika upprörda som er på fördröjningen. Är ju rätt mycket utanför deras händer när klockan skickas iväg. Butiken agerar ju i dessa fall inte mycket mer än som en mellanhand.

Har samma problem fast gällande en breitling hos Jarl Sandin i Göteborg. Lämnade in den 4 december för service och har fortfarande inget svar på när den kommer tillbaka. "Bör ta några veckor för prisestimering från breitling" var kommentaren när jag lämnade in klockan. Jo tjena! Det är mars nu..

Ja troligtvis är återförsäljaren minst lika upprörda som er på fördröjningen. Är ju rätt mycket utanför deras händer när klockan skickas iväg. Butiken agerar ju i dessa fall inte mycket mer än som en mellanhand.

Absolut! Men det kan ju ändå vara trevligt att få en rapportering om hur det ligger till!

Har samma problem fast gällande en breitling hos Jarl Sandin i Göteborg. Lämnade in den 4 december för service och har fortfarande inget svar på när den kommer tillbaka. "Bör ta några veckor för prisestimering från breitling" var kommentaren när jag lämnade in klockan. Jo tjena! Det är mars nu..
Du måste väl ändå få ett pris först och bekräfta? Har du haft någon kontakt med dom efter du lämna in den?

Det förstår jag också, men man bör åtminstone informera och tydliggöra förväntningarna gentemot mig som kund.
Det är att vara "serviceminded" för mig.

Det låter som att klockindustrin har ett utvecklingsområde att ta tag i. Tyvärr är det som vanligt med oskyldiga mellanhänder. Skäll på dem så för de det vidare uppåt.

Det har jag gjort, Rob kommer att undvika att uttala sig om uppskattad tid för service/garantiärenden framöver och vara tydligare med information/förväntningar.

Ja, om nu det visar sig att uppskattad tid på 6-8v i realiteten innebär 14-17v och om man samtidigt inte klarar av att informera slutkund emellanåt.
Jag har också en Aquanaut inne på rob, dock för vanlig service.
Kan den långa tiden ha med garantiåtgärd att göra eller ska jag förvänta mig extra lång
leveranstid?

Jävla trist för dig!
/j

Jag har också en Aquanaut inne på rob, dock för vanlig service.
Kan den långa tiden ha med garantiåtgärd att göra eller ska jag förvänta mig extra lång
leveranstid?

Jävla trist för dig!
/j

Japp det är extra surt eftersom jag bara haft klockan i ägo i några dagar drssutom.

Fick du nån estimering från rob?
Faktiskt tvärtom baserat på faktumet att rob hävdade till mig att garantiärenden i normala fall prioriteras högre än serviceärenden.
Givet att logiken inte riktigt går ihop öht hänvisar jag till vad Glenn Hysen brukar säga: "Det här kan sluta hur som helst" :)

Hoppas iaf att du får hem din utan att behöva vänta likalänge som jag!

Japp det är extra surt eftersom jag bara haft klockan i ägo i några dagar drssutom.

Faktiskt tvärtom baserat på faktumet att rob hävdade till mig att garantiärenden i normala fall prioriteras högre än serviceärenden.
Givet att logiken inte riktigt går ihop öht hänvisar jag till vad Glenn Hysen brukar säga: "Det här kan sluta hur som helst" :)

Jag får ta kontakt med dem.
Jag fick 6-8 veckor men att dom trodde det kunde gå något snabbare......
/j

Är din klocka ivägskickad?

Lite som dyra sportbilar? Ha 2 eller 3 för att hela tiden ha en som funkar och inte är på verkstaden?

Misstänkte det och då ligger servicetiderna utanför Robs kontroll. Pateks hanterande av garantiärenden kan man dock ha synpunkter på...

Att servicetiderna ligger utanför Robs kontroll är jag väl medveten om, det är inte så att pateks hantering av serviceärende som i det här fallet riktigt lirar med deras "commitment to service". Men det är inte riktigt vad den här tråden handlar om (hissa/dissa ADs).

Jag anser att Rob har ett visst informationsansvar när Rob ger mig en estimering som inte ens är i närheten av det mer realistiska utfallet (det är trots allt min enda kommunikationskanal).
Tänker iaf inte spinna vidare och göra det här större än vad det är, jag blev temporärt förbannad och jag har släppt det.
Det är trots allt fredag imorgon :)

Tillbaka
Topp