• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Hiss till @ROB-1832 och framförallt Daniel som kom in förkyld på en lördag för att hjälpa till och slutföra köpet på bla en YM. En extra eloge till att allt kunde förberedas på distans då jag bor utomsocknes.
Gick väldigt smidigt och lätt och kände mig omhändertagen.
20160219_182734.jpg

Hiss till @ROB-1832 och mannen med tysk brytning (jag är tyvärr oerhört dålig på namn) som assisterande mig med att ställa in länken till min nya Omega Seamaster 300. Väldigt snabbt och proffesionellt bemötande, var tydlig med kostnaden innan han började, svarade på mina nybörjarfrågor om detaljerna runt hur man lossar av länkar på Omega band, och visade även hur den inbyggda mikrojusteringen fungerande.

Inget knorr om att klockan inte var inköpt hos dem och vid förfrågan hjälpte han gärna till att visa upp andra band som gick att köpa till min modell. Erbjöd sig också att hjälpa till med ytterligare justeringar senare om det visade sig efter ett par dagar att klockan inte satt rätt.

Var inne på Nymans igår, första intrycket var väldigt dåligt då de ej ens verkade vetande att jag var där. Fick vänta ca 10 min, men mottagandet av säljaren var mycket bra! Kompetent och betraktade mig som en seriös kund även med min unga ålder. Fick även ett par kataloger. Ger betyget 4/10 där de fyra poängen enbart genererades av säljaren Johan.

Handlade ett armband på Klockmaster Globen idag. Svintrevlig försäljare som jag fick fick bra förtroende för. Kul när de är lite mer personliga är de mer förnäma handlarna inne i city.

Vill verkligen hissa Johan på Nymans i Stockholm. Riktigt bra bemötande och överlag väldigt kunnig. Tog sig tid och gav fullt fokus. Johan får 9 av 10 klockor!
undrar om det inte var han som jag köpte min panna av. har annars ingen erfarenhet av Nymans

Börjar med en liten diss, men avslutar med en hiss.

Min DISS är visserligen ett år gammal, men men. Var inne på Rob E för att köpa klocka och får till och börja med vänta väldigt länge innan jag får hjälp, trots att jag stått och väntat betydligt längre än andra kunder i butiken. Då jag väl får hjälp, så upplever jag säljaren som ganska arrogant och ointresserad av att hjälpa mig. Lite som att han inte trodde att jag hade klirr i kassan, så att säga, för att köpa just den klockan och det kändes tyvärr som att den hjälp jag får blir lidande av detta. Slutade med att jag samma dag köpte klockan hos en annan AD.

Skönt, nu har jag äntligen efter ett år fått gråta ut lite;)

Nu till min HISS av Rob E. Var inne för att köpa en bok, "Hashtags and watches". Blir väldigt trevligt bemött, får boken i en fin påse utburen till mig där jag står på andra sidan disken. När jag tar upp kortet för att betala så säger säljaren att det inte är nödvändigt då de gärna bjuder mig på den. Väldigt trevligt kundbemötande och service som gjorde att Rob E steg mycket i mina ögon och att jag mer än gärna återvänder dit för framtida köp. :)

Vill Hissa Jarlsandin för trevligt och ärligt bemötande då jag lämnade in min klocka på värdering. Klockan är köpt på nätet så jag ville vara helt säker på att den var äkta. Intyget skulle kosta 750 kronor och ta 2-3 dagar. Idag när jag hämtade klockan undrade säljaren varför jag vill ha en värdering då klockan är ny. Jag sa att jag vill försäkra klockan. Då säger säljaren att klockan sjunker i pris så fort jag fått klockan men modellen är så ny så hon vet inte andrahandsvärdet ännu och vill inte skriva under nåt hon inte kan stå för. Istället erbjuder hon sig att riva Värderingsintyget och föreslår ett Äkthetsintyg som kostar 500 .

Hiss till Klockmaster i Globen. Var förbi med min nyimporterade, lite udda Seiko-kronograf ("paketöppningstråd" inom kort) och fick hjälp att justera dens lite speciella länk.

Hade efteråt ett trevligt samtal om ett par av de nyheter som Seiko lanserade under Basel. Är ännu ingen Seiko-fanatiker, men man kanske åker dit så småningom.

Vill hissa @ROB-1832 som har förstått att snabb återkoppling ger affärer och förtroende! Dessutom kan de behärska digitala ting såsom elektronisk post som en del andra ADs missuppfattat helt.

Skickade en fråga till dem ifall de kunde ordna ett nytt vridringsinlägg till min Aquaracer vilket de gärna hjälpte till med, bra pris fick jag dessutom :)

HISS!!

Vill lägga in en nybyggd HISS till Luxurywatches i Stockholm som inte alltid fått cred här på forumet.
Har gjort några affärer med dom nyligen, och allt har löst sig superbra. Sen är butiken lite väl liten kanske, men utbudet är spännande.
Och det som inte finns hemma erbjuder de sig att plocka hem åt en.
Lite dyra på vissa modeller absolut, men business är business ... Bytte in min klocka senast, och fick ett helt ok bud.

Vill lägga in en nybyggd HISS till Luxurywatches i Stockholm som inte alltid fått cred här på forumet.
Har gjort några affärer med dom nyligen, och allt har löst sig superbra. Sen är butiken lite väl liten kanske, men utbudet är spännande.
Och det som inte finns hemma erbjuder de sig att plocka hem åt en.
Lite dyra på vissa modeller absolut, men business är business ... Bytte in min klocka senast, och fick ett helt ok bud.
Ungefär hur mycket under privatförsäljningspriset fick du i inbytespris?

Ungefär hur mycket under privatförsäljningspriset fick du i inbytespris?
Jag skulle vilja påstå att jag fick samma pengar som jag hade lagt ut den för privat.
Summan jag la emellan för att byta upp mig till klockan jag suktat efter var ungefär samma ( i vissa fall mer, i vissa fall mindre) som om jag sålt den privat och köpt den nya via en goodguy på chrono24.

Sen har det ju lite att göra med eventuell rabatt på den nya klockan. Vi diskuterade aldrig rent köp av min klocka utan endast mellanskillnad mot 2-3 modeller där jag anser att de i alla fall utom 1 var generösa i sitt erbjudande. Tillgång och efterfrågan styr vad totala kalaset slutar på.

Eriksson Urhandel: Väldigt trevligt ställe som inte tittade snett på en velandes 20åring som ville ha en Sinn. Mestadels snackat med den yngre biffiga killen, riktigt trevlig och hjälpsam. Toppbetyg på den butiken.
Bergsströms Uppsala: Väldigt trevliga men kvinnan i butiken kändes väldigt okunnig, i alla fall kring mina frågor om Tudor. Väldigt hjälpsamma när jag vill byta band på min klocka dock.
Nymans Ur: Hört att många fått ett dåligt bemötande där. Jag som yngling blev dock väl bemött och erbjuden kaffe när jag ville titta på en Tudor Black Bay. Tjejen jag talade med verkade dock väldigt imponerad över att jag visste vad en Tudor var och undrade vart jag hört talas om det märket. Blev lite häpen och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Kanske inte är så vanligt med klockintresserade 22åringar. De skulle även höra av sig när Black Bay 36mm kom in till sommaren, men får väl återkomma ifall de hör av sig, genom att läsa tråden verkar de rätt dåliga på sådant.

Tjejen jag talade med verkade dock väldigt imponerad över att jag visste vad en Tudor var och undrade vart jag hört talas om det märket. Blev lite häpen och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Kanske inte är så vanligt med klockintresserade 22åringar. De skulle även höra av sig när Black Bay 36mm kom in till sommaren, men får väl återkomma ifall de hör av sig, genom att läsa tråden verkar de rätt dåliga på sådant.
Smicker är en säljapproach.

(Text)...
Nymans Ur: Hört att många fått ett dåligt bemötande där. Jag som yngling blev dock väl bemött och erbjuden kaffe när jag ville titta på en Tudor Black Bay. Tjejen jag talade med verkade dock väldigt imponerad över att jag visste vad en Tudor var och undrade vart jag hört talas om det märket. Blev lite häpen och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Kanske inte är så vanligt med klockintresserade 22åringar. De skulle även höra av sig när Black Bay 36mm kom in till sommaren, men får väl återkomma ifall de hör av sig, genom att läsa tråden verkar de rätt dåliga på sådant.

Den kommer redan till sommaren alltså?

Vill hissa Bergströms i Göteborg.
Har haft vägarna förbi flera gånger och rätt tät kontakt på senaste tiden då jag haft en klocka inne för service. Har blivit mycket trevligt, kunnigt och vänligt bemött av den engagerade personalen, de jag träffat är Fredrik, Sandra, Max och Didrik. Servicenivån och kommunikationen i mitt serviceärende har genomgående varit helt klanderfri och jag har känt att de har gjort sitt yttersta för att gå mina önskemål tillmötes. Sedan skadar de inte att gärna tar fram och visar vad de har både i montrarna och i kassaskåpen. Att strupen sällan behöver vara torr någon längre stund ser jag som en ren och mycket trevlig bonus.

Hissar Klockmaster Hansson i Göteborg! Var där på påskaftons eftermiddag för att kolla in ett förhoppningsvis framtida köp (Grand seiko sbgx061). Jag fick ett kanonbemötande! Som mitt nick säger så är jag surfare, ser ganska mycket ut som en ung stereotypisk surfare. Men fick "ändå" ett supertrevligt bemötande! Pratade med urmakaren Dennis om GS och prospex. Dock så fick han mig att inse sbgv007 jag ska ha... Så den ska troligtvis inhandlas av dem någon gång. :)

Jag skulle vilja hissa Huke i Malmö.
Väldigt trevliga och hjälpsamma i butiken. Och när jag sedan kom in och "klagade" ett par dagar senare efter ha köpt en klocka som jag tyckte gick för snabbt tog dom in den på ruckning med glädje, och det tog inte mer än en timme. Förstaklassig serivce och bemötande.

Vill hissa Bergströms i Göteborg.
Har haft vägarna förbi flera gånger och rätt tät kontakt på senaste tiden då jag haft en klocka inne för service. Har blivit mycket trevligt, kunnigt och vänligt bemött av den engagerade personalen, de jag träffat är Fredrik, Sandra, Max och Didrik. Servicenivån och kommunikationen i mitt serviceärende har genomgående varit helt klanderfri och jag har känt att de har gjort sitt yttersta för att gå mina önskemål tillmötes. Sedan skadar de inte att gärna tar fram och visar vad de har både i montrarna och i kassaskåpen. Att strupen sällan behöver vara torr någon längre stund ser jag som en ren och mycket trevlig bonus.
Håller helt med här. Alltid trevligt att besöka Bergströms.

Vill hissa Anna, Ludvig, Kalle och resten av personalen hos Magnussons Ur. Köpte ytterligare en klocka av dem idag. Lika trevligt och bra som alltid.

Hoppas ett besök till Bergströms är värt det i Malmö...
Ska kolla på en Deepsea B & en
SUBMARINER DATE 116613LB mm
När man läser på forumet om olika ADs så kan man bli väldigt olika behandlad...
Blir man dåligt behandlad lägger man ju inte 100-120 K i den butiken... Samtidigt som man fick gå tomhänt därifrån och leta efter ny butik som vill ha ens pengar med Glädje....
Närmast för mig är Bergströms Malmö ellerGöteborg
Vilken skall man chansa på så???
Vill gärna prata med någon i butiken som är en RIKTIG säljar så man kan förhandla en smula....
Flyger man till Rob har man ju dyra fraktkostnader mm om det skulle vara något....

Hoppas ett besök till Bergströms är värt det i Malmö...
Ska kolla på en Deepsea B & en
SUBMARINER DATE 116613LB mm
När man läser på forumet om olika ADs så kan man bli väldigt olika behandlad...
Blir man dåligt behandlad lägger man ju inte 100-120 K i den butiken... Samtidigt som man fick gå tomhänt därifrån och leta efter ny butik som vill ha ens pengar med Glädje....
Närmast för mig är Bergströms Malmö ellerGöteborg
Vilken skall man chansa på så???
Vill gärna prata med någon i butiken som är en RIKTIG säljar så man kan förhandla en smula....
Flyger man till Rob har man ju dyra fraktkostnader mm om det skulle vara något....

Jag var där inne och ville köpa en begagnad seamaster. Han i butiken lovade att ringa tillbaka och lämna ett pris till mig efterssom han inte visste vad den kostade. Han ringde aldrig tillbaka. Så jag köpte mig ett ur på Huke i Malmö istället! ;)

Tillbaka
Topp