Lite som dyra sportbilar? Ha 2 eller 3 för att hela tiden ha en som funkar och inte är på verkstaden?
Inte riktigt där skon klämmer i det här fallet (även om jag har flera klockor som jag snurrar på)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite som dyra sportbilar? Ha 2 eller 3 för att hela tiden ha en som funkar och inte är på verkstaden?
Jo, men problemet är ju detsamma? Du får helt enkelt räkna med detta om du köper denna produkttypen.Inte riktigt där skon klämmer i det här fallet (även om jag har flera klockor som jag snurrar på)
Jo, men problemet är ju detsamma? Du får helt enkelt räkna med detta om du köper denna produkttypen.
Rob har väl dessutom bara plastkvartsare som låneklockor? Eller har de annat om man köpt Patek, och i deras butik?
OK. Känns dock inte som SOP, knappast okänt att du driver Sveriges största klockforum, dessutom är kanske "storkund"?Jag fick erbjudande att låna Daniel på Robs privata Daytona med Zenithverk när min Aqua var inne för garantijobb. Ansåg dock att jag hade tillräckligt med klockor hemma.
OK. Känns dock inte som SOP, knappast okänt att du driver Sveriges största klockforum, dessutom är kanske "storkund"?
Skandinaviens största klockforum om jag får be.OK. Känns dock inte som SOP, knappast okänt att du driver Sveriges största klockforum, dessutom är kanske "storkund"?
Jo, men problemet är ju detsamma? Du får helt enkelt räkna med detta om du köper denna produkttypen.
Rob har väl dessutom bara plastkvartsare som låneklockor? Eller har de annat om man köpt Patek, och i deras butik?
Om det brukar ta 6-8 veckor är det väl rimligt att kunden får den informationen? Annars får man väl säga att det kan ta upp till 20 veckor så kan kunden bara bli positivt överraskad...Nej problemet är att Rob i detta fall har lämnat en estimering som är helt åt helvete. Och det ska man definitivt inte behöva räkna med.
Inte riktigt där skon klämmer i det här fallet (även om jag har flera klockor som jag snurrar på)
Nej problemet är att Rob i detta fall har lämnat en estimering som är helt åt helvete. Och det ska man definitivt inte behöva räkna med.
Du måste väl ändå få ett pris först och bekräfta? Har du haft någon kontakt med dom efter du lämna in den?
Liten uppdatering;
Det jag ville ha från början var prisFÖRSLAG och inget annat. Ringde till jarls i torsdags och uttryckte milt min besvikelse över deras hantering. Killen agerade och ringde breitling Sverige som får fram att klockan varit på fabriken sen 11(!!)december utan att något har hänt. Dom skyllde på att fabriken bytt chef och allt har inte funkat fläckfritt sedan dess. Jaha, som att jag bryr mig?
I alla fall efter lång diskussion om att jag verkligen inte vill göra nåt åt patinan på klockan, där jarls förstod, och att breitling till 99% vill byta ut allt för att kund skall kunna få garanti, så skulle dom ringa till breitling i Schweiz och kräva uppdatering. Bra! Sa jag. "Jag återkommer imorgon" (fredag), sa jarls.
Ringde nån igår? Nej. Ringde nån idag? Nej.
Jag ger Jarl Sandin fet tumme ner i behandlingen av ärendet. På måndag skall jag personligen besöka butiken för att kräva en återtagning av klockan oberoende av vad breitling tycker.
Sammanfattning:
- inlämnad 4 december.
- jag har fått höra av mig 1 gång i månaden utan att Jarl själva återkommit med satus någongång (även om dom sagt att dom skall göra det)
- framkommit att Jarl själva är 99% säkra på att breitling kommer byta delar- vilket jag uttryckligen sa vid inlämnadet att jag absolut inte vill. (Varför skickar dom ned den överhuvudtaget då?)
/E
Liten uppdatering;
Det jag ville ha från början var prisFÖRSLAG och inget annat. Ringde till jarls i torsdags och uttryckte milt min besvikelse över deras hantering. Killen agerade och ringde breitling Sverige som får fram att klockan varit på fabriken sen 11(!!)december utan att något har hänt. Dom skyllde på att fabriken bytt chef och allt har inte funkat fläckfritt sedan dess. Jaha, som att jag bryr mig?
I alla fall efter lång diskussion om att jag verkligen inte vill göra nåt åt patinan på klockan, där jarls förstod, och att breitling till 99% vill byta ut allt för att kund skall kunna få garanti, så skulle dom ringa till breitling i Schweiz och kräva uppdatering. Bra! Sa jag. "Jag återkommer imorgon" (fredag), sa jarls.
Ringde nån igår? Nej. Ringde nån idag? Nej.
Jag ger Jarl Sandin fet tumme ner i behandlingen av ärendet. På måndag skall jag personligen besöka butiken för att kräva en återtagning av klockan oberoende av vad breitling tycker.
Sammanfattning:
- inlämnad 4 december.
- jag har fått höra av mig 1 gång i månaden utan att Jarl själva återkommit med satus någongång (även om dom sagt att dom skall göra det)
- framkommit att Jarl själva är 99% säkra på att breitling kommer byta delar- vilket jag uttryckligen sa vid inlämnadet att jag absolut inte vill. (Varför skickar dom ned den överhuvudtaget då?)
/E
uppdatering igen;
- Efter samtal, där jag ringde Jarls, idag så meddelar Breitling att dom inte har några reservdelar till min klocka. Som kompensation erbjuder Breitling 7000kr i rabatt på valfri ny klocka. Men med det lilla förbehållet att dom behåller min klocka!!??
- jag sa vad jag tyckte om det till tjejen på Jarls och hon skall nu ta hem min klocka.
Sammanfattning efter 3 månader; Inget är gjort med klockan, breitling kan inget göra och jag får leta urmakare för att göra en lätt service när klockan väl kommer tillbaks. Jarl Sandin kommer jag inte återkomma till (Synd då gbg är fattigt på uraffärer).
Så: någon som känner en urmakare som kan serva gamla breitling kronografer (50-tal).??
lägg upp bild på klockanuppdatering igen;
- Efter samtal, där jag ringde Jarls, idag så meddelar Breitling att dom inte har några reservdelar till min klocka. Som kompensation erbjuder Breitling 7000kr i rabatt på valfri ny klocka. Men med det lilla förbehållet att dom behåller min klocka!!??
- jag sa vad jag tyckte om det till tjejen på Jarls och hon skall nu ta hem min klocka.
Sammanfattning efter 3 månader; Inget är gjort med klockan, breitling kan inget göra och jag får leta urmakare för att göra en lätt service när klockan väl kommer tillbaks. Jarl Sandin kommer jag inte återkomma till (Synd då gbg är fattigt på uraffärer).
Så: någon som känner en urmakare som kan serva gamla breitling kronografer (50-tal).??
Riktigt oskönt agerande. De erbjuder sig med andra ord att köpa den för 7000kr mot att du köper en ny Breitling till fullpris.uppdatering igen;
- Efter samtal, där jag ringde Jarls, idag så meddelar Breitling att dom inte har några reservdelar till min klocka. Som kompensation erbjuder Breitling 7000kr i rabatt på valfri ny klocka. Men med det lilla förbehållet att dom behåller min klocka!!??
- jag sa vad jag tyckte om det till tjejen på Jarls och hon skall nu ta hem min klocka.
Sammanfattning efter 3 månader; Inget är gjort med klockan, breitling kan inget göra och jag får leta urmakare för att göra en lätt service när klockan väl kommer tillbaks. Jarl Sandin kommer jag inte återkomma till (Synd då gbg är fattigt på uraffärer).
Så: någon som känner en urmakare som kan serva gamla breitling kronografer (50-tal).??
Riktigt oskönt sätt att ta hand om kunder från Breitlings sida. Men visst är Breitling lite speciella när det kommer till delar och liknande? Har för mig att man inte kan köpa en ny tavla löst tex utan att de då tar den gamla då de installerar den nya för man kan själv inte köpa bara tavlan?
Riktigt kul! Eller så kan han köpa hos gråhandlare (och spara de där 7000 sek) och behålla sin klocka!Riktigt oskönt agerande. De erbjuder sig med andra ord att köpa den för 7000kr mot att du köper en ny Breitling till fullpris.
Absolut kan de ju inte hålla på och serva klockor in i absurdum. Men de måste ju ändå kunna göra mer än att göra ett återköp en klocka som gått i sextio pr fpr 7 lakan. Det är juristen löjeväckande!Riktigt kul! Eller så kan han köpa hos gråhandlare (och spara de där 7000 sek) och behålla sin klocka!
Samtidigt måste man ju förstå att de inte kan supporta alla klockor i evighet, de borde däremot kunna komma med prisförslag där delen specialtillverkas eller att man slaktar en annan klocka för att hitta delen. Även om det blir DYRT.
Absolut kan de ju inte hålla på och serva klockor in i absurdum. Men de måste ju ändå kunna göra mer än att göra ett återköp en klocka som gått i sextio pr fpr 7 lakan. Det är juristen löjeväckande!
Putsduk! Rolexlogga eller kanske deras egen logga?Fick hjälp av en kille som hette Daniel hos Rob E när jag var inne för att se på några olika Rolex modeller. Väldigt trevligt bemötande! Fick dessutom med mig en Rolexkatalog och putsduk när jag gick Stor tumme upp och jag kommer definitivt tillbaka!
Ingen logga alls faktiskt, bara en ren vit putsduk. Och jag är jättenöjd med det, det kostade han småpengar men gav mig pricken över "i"et i mottagandetPutsduk! Rolexlogga eller kanske deras egen logga?