• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Jag har bara gott att säga om Bergströms i Malmö. Flera gånger har jag varit inne i butiken och alltid fått bra service. Både när jag varit tydlig med att jag ska köpa - men också de gånger jag bara velat "klämma" lite på ur som jag varit halvt intresserad av.

På Rolex har jag dock inte fått några rabatter vid "förhandlingar".

Jag har bara gott att säga om Bergströms i Malmö. Flera gånger har jag varit inne i butiken och alltid fått bra service. Både när jag varit tydlig med att jag ska köpa - men också de gånger jag bara velat "klämma" lite på ur som jag varit halvt intresserad av.

På Rolex har jag dock inte fått några rabatter vid "förhandlingar".
Ok
Bra dom är trevliga
Har kollat lite omega klockor innan och säljaren brukade säga efter en stund när han visste att man skulle köpa, eh den där kan jag släppa för, och så gick han ned 7-10 K men det var omega klockor...

Pratade idag med Henrik som är urmakare och servicechef på nymans Västerås beträffande en ev. service. Otroligt bra bemötande och utförliga svar på alla frågor. Han tog sig tid och jag lärde mig lite nytt om det aktuella verket. 10 av 10 klockor.

Var förbi Nymans Ur och justerade länken kostnadsfritt på min Datejust strax innan stängning idag.
Fått jättebra service vid samtliga besök där och verkligen känt mig välkommen ( även om jag som idag dök in strax innan stängning när de säkert mentalt laddat för hemgång )

Fick precis hem denna pärlan, köpt hos seiyajapan. Kan starkt rekommendera dem, bra service, snabb leverans samt bra priser!

Bilagor

• 20160405_212229.jpg
    20160405_212229.jpg
    68.5 KB · Visningar: 122
Hoppas ett besök till Bergströms är värt det i Malmö...
Ska kolla på en Deepsea B & en
SUBMARINER DATE 116613LB mm
När man läser på forumet om olika ADs så kan man bli väldigt olika behandlad...
Blir man dåligt behandlad lägger man ju inte 100-120 K i den butiken... Samtidigt som man fick gå tomhänt därifrån och leta efter ny butik som vill ha ens pengar med Glädje....
Närmast för mig är Bergströms Malmö ellerGöteborg
Vilken skall man chansa på så???
Vill gärna prata med någon i butiken som är en RIKTIG säljar så man kan förhandla en smula....
Flyger man till Rob har man ju dyra fraktkostnader mm om det skulle vara något....
Om kravet är att du ska kunna förhandla så är nog gråhandel din grej. Svårt att pruta på sportrolex i Sverige (som det ska vara). :)

Om kravet är att du ska kunna förhandla så är nog gråhandel din grej. Svårt att pruta på sportrolex i Sverige (som det ska vara). :)
Enhel del har annan erfarenhet av det.
Så jag hoppas alltid på ett bättre pris än prislappen.
Gråhandlare är inget för mig.
Skulle aldrig handla där.
Endast AD!
Alla handlar var dom vill utan att bli dömda.
Gråhandel är en annan diskution och tråd enligt mig
mVH MR Bathes.

Tackar Bergströms för att jag fick komma dit och klämma rejält och länge på deras Platona :) (klämde på lite annat junk också men det räknas inte)

Glömt att skriva här :angel:
10/10 till Rob Engström. Köpte en subC fick jättebra hjälp på distans. Min far fick betala handpenning och hämta+betala klockan och det gick jättebra! Var smidiga och fick all info över telefon som jag som riktig köpare ville ha så kändes bra! Ska ta och besöka dem för att tacka när man väl kommer till Stockholm nästa gång!:cigar:

Kopierar in ett tidigare inlägg jag gjorde i tråden om Dr Watch:
Jag har precis hämtat ut en klocka som Dr Watch hjälpt mig med. En Tudor 7016 från 1968. När jag köpte klockan läckte den som ett såll och hade dessutom den nya triplockkronan vilket är helt oacceptabelt på en 68a (kolla skillnaden på bilderna nedan!). Så jag hörde både av mig till @ROB-1832 och @Nymans Ur 1851 för att få hjälp med att få den tät samt byta till twinlockkrona. Nymans svarade via mail att de inte kunde hitta Tudor Submariner 7016 på Tudors hemsida och därför ej kunde hjälpa mig med klockan. Rob däremot sa att de kunde försöka men troligtvis ej kunde hitta delar.

Ok tänkte jag och gav mig på jakt efter krona. @_jonte fixade packningar (stort jävla tack!) och @jakob.dala hade en gammal krona och kronhals (tacksomsatan!) som jag fick byta till mig mot ett gammalt spänne. Rob satte igång, tyvärr pajjade kronan under operation men som jävla tur var så hittade urmakarn där en Twinlock som jag fick köpa (tacksomfan!) men de rapporterade att baklocket gjorde att klockan ändå ej blev tät. Dessutom så var det nåt med kronhalsen som gjorde att kronan stack ut ett par millimeter för långt.

Kuken tänkte jag men den är ändå jävligt snygg och går bra... Vafan gör man då när de två verkstäderna som är auktoriserade för Rolex/Tudor i Stockholm inte grejjar biffen? Jo, man ringer Dr Watch. Hans urmakare svarvade (!!!!!) till kronhalsen så att den gamla kronan passar perfekt och säger sen att glaset är helt fel, det glappar med några millimeter och trillar i princip ut när man vänder klockan upp och ner. Wtf de måste ha glömt det på ROB. Skitsamma, glad är jag som slipper försöka skaffa nytt baklock och har ett glas hemma. Tyvärr var det av den nya kantiga modellen men ett sprillans Rolex-plexi som följt med nån bytesdeal. Efter @Aurums recept tar jag en fil och ger mig på kanten runt om och polerar sen med sandpapper och putsmedel för att få lite doomat utseende. Drar med glaset till Dr Watch och voila! Tryckt till 100 fucking meter ( @yonsson din ISO-certifierings-OCD) och redo för den stundande badsäsongen. Stor fet hiss till Dr Watch som svarvar kronhalsar och upptäcker glappande plexin!
IMG_6347.JPG
IMG_6346.JPG

Wohlins Ur i stockholm.

Kortade länk på min speedmaster, det gick snabbt och hon som jobbade var kunnig och trevlig, gick på 150 kr, helt rimligt, då jag inte skulle vilja banka på min klocka sådär själv ;)

Äntligen fick jag tummen ur och besökte några klockbutiker i helgen.
Luxury Watches på Grev Turegatan. Mycket trevligt bemötande. Jättefin butik. Massor av klockor. Tittade på en Root Beer och en 5513. RBn var för ny (2005) och 5513 inte så rolig i boetten.
Så äntligen - in på @Nymans Ur 1851 och fick ett kanonbemötande. Ville titta på nya Yachtmastern i 37 mm. Den visade sig vara för liten även för mig och helguld a 196k var ju inte aktuellt. Men de skall ju komma i stål/guld.
Fråga om att knåpa ihop en drömklocka. Nya GMTn, med 114060 glas (gillar inte bubbla), Yachtmasterns gummi (inte så förtjust i länk, även om man skulle borsta mitten) och Yachmasterns vridringsinlägg, som är matt medans GMTn är blankt (för blingig). Vi redde inte ut det 100%, men det lät inte helt möjligt och jag har ju egentligen andra planer, så jag tog inte upp lång stund av hennes tid, utan tackade så mycket för presentationen och gick. En mycket trevlig upplevelse.

Jag vill lyfta fram en näthandlandlare som jag precis avslutat en beställning hos: WatchObsession.co.uk

Efter att ha letat runt hos de kändare handlarna runt om i Göteborg efter ett Hirsch-armband (flera hade märket i handeln, men inget som kändes helt "rätt" för min klocka beslöt jag mig för att kolla runt på nätet. Jag fastnade för modellen London i svart alligatorskinn. Min klocka, en vintage Omega Constellation "C" från 1968 hade dock den något knöliga lug-bredden 19 mm, och till detta har jag vad man skulle kunna kalla "petite" och kan därför inte använda standardlängden på klockarmband vilket enligt sajtens sorteringsfunktion skulle finnas inne. Gick man vidare till beställningsfunktionen var så inte fallet och jag valde att skriva till företaget för att kolla hur det egentligen stod till.

Tidigt nästa morgon hade jag fått svaret att mina specifika önskemål på klockarmband tyvärr inte tillverkades och att bandet visserligen fanns tillgänglig i 20 mm och skulle gå att klämma in på min klocka om jag så önskade men samtidigt att han förstod om jag inte ville nöja mig med en sådan kompromiss. Sedan undrade killen (Mathew) ifall han skulle kolla om det gick att specialtillverka ett band efter mina önskemål. Bara en sådan fråga gjorde mig naturligtvis glad och jag svarade att för min del gärna fick höra sig för om saken. Några timmar senare dyker det in ett nytt mejl där samme kille säger att han ringt till Hirsch i Österrike och hört efter, och de sade att Hirsch's Londonhögkvarter faktiskt redan hade denna specialmodell inne i färgerna brunt och svart.

WatchObsession (Mathew) visade prov på allt jag letar efter gällande god service; snabba, välformulerade och artiga svar, jag fick även en stark känsla av personlig service då han faktiskt inte bara vid ett, utan två tilfällen förutsåg mina behov där jag själv varit vag i min engelska formulering (!). Varje fråga jag hade adresserades i tur och ordning och jag fick service bortom det förväntade med annan värdefull information som jag inte ens tänkt på, som t. ex tidsramen kring när beställningen skulle anlända till dem, när de får produkten ivägskickat till Sverige m.m.

På det hela taget är jag mer imponerad av denna mejl-konversation och den känsla av personligt engagemang än vad jag fått ifrån någon fysisk butik i Göteborg (och jag har varit inne på de flesta i innerstan; Magnussons, Bergströms, Börjessons och Jarl Sandin vid ett eller annat tillfälle). Detta passade jag även på att säga till dem, efter att affären var avklarad, då jag tror att gott föder gott. SÅ ska service se ut! Kan bara rekommenderas varmt!

Tillbaka
Topp