• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Måste berömma Nymans Ur, var inne häromdagen och testade lite Blancpain klockor. Riktigt trevlig service och uppmärksam personal. Tummen upp!
 
Hissar Jarl Sandin, köpte en Sjöö Sandström till min flickvän i present. Var inga problem med att förlänga det öppna köpet med veckor.
Då hon var nöjd med klockan återvände vi för att justera länk samt välja till ett läderband.
Personalen tog sig tid att gå igenom funktioner och liknande med min flickvän, trots mycket folk i butiken. Ett mycket seriöst intryck i mina ögon.
 
Jag hade vägrat betala 1500kr om jag tagit mig till nymans eller en annan ad. Ww garanti är precis som namnet säger worldwide. Kostnader för transport om ej behörig urmakare kan lösa på plats hos ad är något som märket får bekosta själva.

Om Panerai vägrar täcka kostnaderna för klarlagda garantiärenden så är det tyvärr inget annat än ett skitmärke. Och tyvärr så har man ju hört både det ena och det andra om Panerai.

Mvh
Frågan har diskuterats i Paneraitråden och jag har frågat Nymans ur vad som gäller vid ww-garanti, men jag har inte fått något svar ännu. Det är klart att kunden inte ska betala för ett garantiärende och en AD tror jag inte har rätt att ta ut någonting från kunden, möjligen av Panerai själva. De brukar vara snabba att svara, men inte denna gång.
 
En stor hiss till den blonda kvinnliga säljaren på Bergströms Ur i Göteborg som gav en vilsen stockholmare utmärkt service och lät mig testa två Rolexmodeller i lugn och ro för att sedan sitta och prata om klockor i 10 minuter med mig efter att prövandet var färdigt :)
 
Hissar Nymans i Sth som snabbt fixade ett nytt insert till min 16613. Fick nya bandstift på köpet. Kanonservice.
image.jpeg
 
Hiss till Engströms ur i Jönköping!
Fick ett trevligt bemötande trots att jag hade väldigt bråttom. På 3-4 min så hade jag hunnit prova en klocka och fått de svar jag ville ha om den.
 
Gick in på franks ur i Stockholm och bad om ett kostnadsförslag på reparation av min seamaster för några veckor sedan, de hörde aldrig av sig.

Efter en täthetservice av min oris på franks höll jag på att få en omega tillbaka när jag skulle hämta den. Hade jag inte sagt till så hade jag gått där ifrån med en omega po istället för min oris. Vid båda tillfällena var det samma tjej vid disken.

Kan även passa på att hissa den unga tjejen på NK för toppen service och en trevlig pratstund om klockor.
Rydbergs i Väla centrum har jag också bara positivt att säga om!
 
Gick in på franks ur i Stockholm och bad om ett kostnadsförslag på reparation av min seamaster för några veckor sedan, de hörde aldrig av sig.

Efter en täthetservice av min oris på franks höll jag på att få en omega tillbaka när jag skulle hämta den. Hade jag inte sagt till så hade jag gått där ifrån med en omega po istället för min oris. Vid båda tillfällena var det samma tjej vid disken.

Kan även passa på att hissa den unga tjejen på NK för toppen service och en trevlig pratstund om klockor.
Rydbergs i Väla centrum har jag också bara positivt att säga om!
Fan du kunde ju haft en Planet Ocean just nu ;) Snacka om ett stort fuck upp att ge bort fel klocka...
 
Varit inne på Klockmaster Solna några gånger på sistone för lite smågrejer, korta länk, trycktest. Snabbt och smidigt + lite trevligt klocksnack! Hiss!
 
Halloj,

Fyller på lite.

Kent Watch & Jewellery i Sundsvall
Köpt en handfull klockor och diverse där, både dyrt och billigt, och blir alltid mycket trevligt bemött
säljaren Anna och får handla till vettiga priser.

3Urmakaren Kwan sitter i sitt hörn och jobbar som en maskin med servicear, poleringar osv. Härlig figur
som dock är omöjlig att förstå när han pratar.

Att man dessutom bara kan stå en stund och diskutera klockor med den fantastiska Kent
är bonus.
Senast berättade han om hur hans überfeta guld/titanlänk på hans gigantiska Corum
(en sådan här för den nyfikne 753.935.91/V791 AN12) sannolikt räddade livet på honom.
Han visade "bucklan" i länken där kofoten tog när rånaren klappade till.
Han höll upp armen och kofoten träffade länken istället för hans huvud...
Ja jösses, det är segt virke i gamla urmakare från Norrland...

//Daniel

Kan hålla med @svesam om Kent Watch & Jewellery i Sundsvall. Tycker att jag fått ett gott bemötande både i telefon och på plats. Mest haft kontakt med Anna (som numera är butikschef och ambassadör för Omega. Butiken är AD för bla Omega och Breitling och verkar även ta hjälp av Rob i Stockholm ibland om jag förstod det hela rätt.
I mitt specifika fall var det fråga om en Aqua Terra 8500 42mm som jag beställde via mejl/telefon och vi bestämde att jag skulle dyka upp (på dagen) två veckor senare för att hämta klockan. Fick otvetydigt besked om att klockan skulle finnas på plats när jag anlände.
Det fantastiska med detta var att Anna hörde av sig till mig under hennes semester för att bekräfta min order och göra själva beställningen, toppen service (om än, från ett medmänskligt perspektiv kanske inte det bästa, det där med att jobba när man ska vara ledig).
Dock var det väl just den där semestern som fick det hela att krångla lite. När jag anländer till butiken (bor några timmar med bil därifrån) så hade klockan ändå inte kommit och Anna var helt ny tillbaka från semestern (och urmakaren på semester). Så lite kaoskänsla och stress kunde upplevas.
Pga av omständigheterna så fick jag en ytterligare rabatt på ett redan konkurrenskraftigt pris, vilket var välkommet och glädjande. En vecka senare damp den ner med posten.
Summa summarum en god upplevelse och fin butik väl värd att stödja eller bara besöka. Dock är det rekommenderat att försäkra sig om att klockan finns hemma innan du ev. gör en längre resa för att ta dig dit :)
 
Klarlund i Köpenhamn kan jag varmt rekommendera. Fantastiskt bemötande i båda deras butiker, kunnig personal och ett väldigt stort sortiment.
 
Kan hålla med @svesam om Kent Watch & Jewellery i Sundsvall. Tycker att jag fått ett gott bemötande både i telefon och på plats. Mest haft kontakt med Anna (som numera är butikschef och ambassadör för Omega. Butiken är AD för bla Omega och Breitling och verkar även ta hjälp av Rob i Stockholm ibland om jag förstod det hela rätt.
I mitt specifika fall var det fråga om en Aqua Terra 8500 42mm som jag beställde via mejl/telefon och vi bestämde att jag skulle dyka upp (på dagen) två veckor senare för att hämta klockan. Fick otvetydigt besked om att klockan skulle finnas på plats när jag anlände.
Det fantastiska med detta var att Anna hörde av sig till mig under hennes semester för att bekräfta min order och göra själva beställningen, toppen service (om än, från ett medmänskligt perspektiv kanske inte det bästa, det där med att jobba när man ska vara ledig).
Dock var det väl just den där semestern som fick det hela att krångla lite. När jag anländer till butiken (bor några timmar med bil därifrån) så hade klockan ändå inte kommit och Anna var helt ny tillbaka från semestern (och urmakaren på semester). Så lite kaoskänsla och stress kunde upplevas.
Pga av omständigheterna så fick jag en ytterligare rabatt på ett redan konkurrenskraftigt pris, vilket var välkommet och glädjande. En vecka senare damp den ner med posten.
Summa summarum en god upplevelse och fin butik väl värd att stödja eller bara besöka. Dock är det rekommenderat att försäkra sig om att klockan finns hemma innan du ev. gör en längre resa för att ta dig dit :)
Vad innebär det att vara "ambassadör för Omega"?
 
Vad innebär det att vara "ambassadör för Omega"?
I andra butikssammanhang oftast att man agerar som kontaktperson mot leverantören, är den som i första hand deltar i deras utbildningar och kanske besöker deras tillverkning för att lära mer om märket. Sen har man som uppgift att vidarebefordra info och utbilda sina kollegor också. Om det funkar som det ska så ska den personen vara butikens expert på alla aspekter av varumärket.
 
I andra butikssammanhang oftast att man agerar som kontaktperson mot leverantören, är den som i första hand deltar i deras utbildningar och kanske besöker deras tillverkning för att lära mer om märket. Sen har man som uppgift att vidarebefordra info och utbilda sina kollegor också. Om det funkar som det ska så ska den personen vara butikens expert på alla aspekter av varumärket.
Kul! Tack för infon.
 
Tillbaka
Topp