Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan har diskuterats i Paneraitråden och jag har frågat Nymans ur vad som gäller vid ww-garanti, men jag har inte fått något svar ännu. Det är klart att kunden inte ska betala för ett garantiärende och en AD tror jag inte har rätt att ta ut någonting från kunden, möjligen av Panerai själva. De brukar vara snabba att svara, men inte denna gång.Jag hade vägrat betala 1500kr om jag tagit mig till nymans eller en annan ad. Ww garanti är precis som namnet säger worldwide. Kostnader för transport om ej behörig urmakare kan lösa på plats hos ad är något som märket får bekosta själva.
Om Panerai vägrar täcka kostnaderna för klarlagda garantiärenden så är det tyvärr inget annat än ett skitmärke. Och tyvärr så har man ju hört både det ena och det andra om Panerai.
Mvh
Kanon!Hiss till Nymans Ur Västerås som lagade min Rolex Air-King 116900 på under 24 timmar. Garantifix, gångtest över natten samt trycktest.
Nu slipper jag löka sönder bandet till min Reverso under semestern nästa vecka.
Mycket uppskattat!
Fan du kunde ju haft en Planet Ocean just nu Snacka om ett stort fuck upp att ge bort fel klocka...Gick in på franks ur i Stockholm och bad om ett kostnadsförslag på reparation av min seamaster för några veckor sedan, de hörde aldrig av sig.
Efter en täthetservice av min oris på franks höll jag på att få en omega tillbaka när jag skulle hämta den. Hade jag inte sagt till så hade jag gått där ifrån med en omega po istället för min oris. Vid båda tillfällena var det samma tjej vid disken.
Kan även passa på att hissa den unga tjejen på NK för toppen service och en trevlig pratstund om klockor.
Rydbergs i Väla centrum har jag också bara positivt att säga om!
Är det nya Air-kingen som redan gått sönder?????Hiss till Nymans Ur Västerås som lagade min Rolex Air-King 116900 på under 24 timmar. Garantifix, gångtest över natten samt trycktest.
Nu slipper jag löka sönder bandet till min Reverso under semestern nästa vecka.
Mycket uppskattat!
Är det nya Air-kingen som redan gått sönder?????
Om du nu har den första så är det ju ändå 100% fel av de som sålts när du köpte din.Japp! Tydligen något som hänt fem gånger på sju år hos Nymans Västerås
Tråkigt när man köper nytt, men skönt att det gick att fixa så snabbt! Vad var felet??Japp! Tydligen något som hänt fem gånger på sju år hos Nymans Västerås
Har redan enFan du kunde ju haft en Planet Ocean just nu Snacka om ett stort fuck upp att ge bort fel klocka...
Tråkigt när man köper nytt, men skönt att det gick att fixa så snabbt! Vad var felet??
Halloj,
Fyller på lite.
Kent Watch & Jewellery i Sundsvall
Köpt en handfull klockor och diverse där, både dyrt och billigt, och blir alltid mycket trevligt bemött
säljaren Anna och får handla till vettiga priser.
3Urmakaren Kwan sitter i sitt hörn och jobbar som en maskin med servicear, poleringar osv. Härlig figur
som dock är omöjlig att förstå när han pratar.
Att man dessutom bara kan stå en stund och diskutera klockor med den fantastiska Kent
är bonus.
Senast berättade han om hur hans überfeta guld/titanlänk på hans gigantiska Corum
(en sådan här för den nyfikne 753.935.91/V791 AN12) sannolikt räddade livet på honom.
Han visade "bucklan" i länken där kofoten tog när rånaren klappade till.
Han höll upp armen och kofoten träffade länken istället för hans huvud...
Ja jösses, det är segt virke i gamla urmakare från Norrland...
//Daniel
Hissar Klockmaster Globen för subperbt kundbemötande och bra mail kontakt.
Riktiga klippor är dom!
Vad innebär det att vara "ambassadör för Omega"?Kan hålla med @svesam om Kent Watch & Jewellery i Sundsvall. Tycker att jag fått ett gott bemötande både i telefon och på plats. Mest haft kontakt med Anna (som numera är butikschef och ambassadör för Omega. Butiken är AD för bla Omega och Breitling och verkar även ta hjälp av Rob i Stockholm ibland om jag förstod det hela rätt.
I mitt specifika fall var det fråga om en Aqua Terra 8500 42mm som jag beställde via mejl/telefon och vi bestämde att jag skulle dyka upp (på dagen) två veckor senare för att hämta klockan. Fick otvetydigt besked om att klockan skulle finnas på plats när jag anlände.
Det fantastiska med detta var att Anna hörde av sig till mig under hennes semester för att bekräfta min order och göra själva beställningen, toppen service (om än, från ett medmänskligt perspektiv kanske inte det bästa, det där med att jobba när man ska vara ledig).
Dock var det väl just den där semestern som fick det hela att krångla lite. När jag anländer till butiken (bor några timmar med bil därifrån) så hade klockan ändå inte kommit och Anna var helt ny tillbaka från semestern (och urmakaren på semester). Så lite kaoskänsla och stress kunde upplevas.
Pga av omständigheterna så fick jag en ytterligare rabatt på ett redan konkurrenskraftigt pris, vilket var välkommet och glädjande. En vecka senare damp den ner med posten.
Summa summarum en god upplevelse och fin butik väl värd att stödja eller bara besöka. Dock är det rekommenderat att försäkra sig om att klockan finns hemma innan du ev. gör en längre resa för att ta dig dit
I andra butikssammanhang oftast att man agerar som kontaktperson mot leverantören, är den som i första hand deltar i deras utbildningar och kanske besöker deras tillverkning för att lära mer om märket. Sen har man som uppgift att vidarebefordra info och utbilda sina kollegor också. Om det funkar som det ska så ska den personen vara butikens expert på alla aspekter av varumärket.Vad innebär det att vara "ambassadör för Omega"?
Kul! Tack för infon.I andra butikssammanhang oftast att man agerar som kontaktperson mot leverantören, är den som i första hand deltar i deras utbildningar och kanske besöker deras tillverkning för att lära mer om märket. Sen har man som uppgift att vidarebefordra info och utbilda sina kollegor också. Om det funkar som det ska så ska den personen vara butikens expert på alla aspekter av varumärket.
Tack till Rob E som sålde mig en ny urtavla till 118206. Snabbt byte och bra service. Dock magiskt tråkig personal där då kompetens i turisternas språk premieras framför klockintresse och säljkunskap.