• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Kanske är trög men vad menar du med "leka vanlig kund" och "inte så bundis"?
I en butik jag är bundis med hade jag inte kunnat klaga på nyansen på urtavlan om den blivit silver-blå likt min gamla. I en butik jag inte känner någon kan jag lättare hävda att "den ser inte ut som på bild" helt enkelt. Rolex är ju Rolex, och enligt dem är alla deras produkter likadana, även om det kan skilja sig rätt drastiskt i färgnyans.
 
I en butik jag är bundis med hade jag inte kunnat klaga på nyansen på urtavlan om den blivit silver-blå likt min gamla. I en butik jag inte känner någon kan jag lättare hävda att "den ser inte ut som på bild" helt enkelt. Rolex är ju Rolex, och enligt dem är alla deras produkter likadana, även om det kan skilja sig rätt drastiskt i färgnyans.
Som datumbubblorna i storlek.
 
Vill ge tummen upp för Rob Engström. Allting trevligt bemötande och de tar sig alltid tid att svara på frågor och låter en känna och testa klockor.
 
Stort diss till Rydbergs Ur Väla som skulle ha 600:- för att sätta i en länkbit på min länk. Inte nog med att det var dyrt, de krävde även att klockan skulle lämnas in och hämtas ett par dagar senare. Jag köpte en passande mejsel för ett par tior och fixa det själv på 2 minuter.
 
Stort diss till Rydbergs Ur Väla som skulle ha 600:- för att sätta i en länkbit på min länk. Inte nog med att det var dyrt, de krävde även att klockan skulle lämnas in och hämtas ett par dagar senare. Jag köpte en passande mejsel för ett par tior och fixa det själv på 2 minuter.
Jösses, tar Max 10min inkl betalning. Hyfsad timpenning typ 3500kr/h :p
 
Stort diss till Rydbergs Ur Väla som skulle ha 600:- för att sätta i en länkbit på min länk. Inte nog med att det var dyrt, de krävde även att klockan skulle lämnas in och hämtas ett par dagar senare. Jag köpte en passande mejsel för ett par tior och fixa det själv på 2 minuter.


Och jag är inte ett dugg förvånad, sämsta bemötandet ever när jag och Jabla var där! Dom kan hålla på med att sälja sitt krims-krams och sina MK klockor, men lägg ner försäljningen av mer exklusiva ur, för där lyser kompetensen igenom...
 
Klockmaster Globen = Alltid kanon. Trevligt. Personligt.
Erikson Urhandel Sumpan = Alltid kanon. Trevligt. Personligt.

Jag kan inte välja, så jag väljer båda. Använder enbart dessa två affärer för Breitling-ärenden m.m. Var om vartannat. Typ jämnt fördelat. :)
 
image.jpeg
image.jpeg


Alter Werner Koch på ABC har som tidigare nämnts i tråden hjälpt farfar, farsan och även jag själv. Senast var det en vintage LeCoultre från 50-talet som behövde en totalrekond. Inget problem, inga bekymmer.

Ny orginalkrona, nytt glas, verket fixat med delar från JLC-verk han hade i lådorna. Tavlan lätt rengjord med nya fötter. Allt för ett skäligt pris med dialog över tiden. Jag är helnöjd, förhoppningsvis blir donnan lika nöjd vid överlämnandet.
 
Tack till Rob E som sålde mig en ny urtavla till 118206. Snabbt byte och bra service. Dock magiskt tråkig personal där då kompetens i turisternas språk premieras framför klockintresse och säljkunskap.
Kan delvis instämma i det. När jag hämtade ut mitt senaste köp fick jag i och för sig ett väldigt trevligt bemötande av de två damerna men deras klockkunskaper var det lite si och så med.

Vill passa på att tacka Nymans för utmärkt service vid besök förra veckan :)
 
Skulle justera länken på min 116200 och gick in på Krons (som jag normalt sett bojkottar pga otrevligt bemötande tidigare) då de säljer JLC och jag ville passa på att testa en Reverso.

Jag: Hej! Jag vill justera den här länken, tycker inte att den sitter bekvämt.
Backslick: Har du köpt den här?
Jag: Nej.
Backslick: Var har du köpt den?
Jag: På nätet (köpte den från UK).
Backslick: *får något mörkt i blicken* Har du garantikortet?
Jag: Ja, men inte på mig.
Backslick: Om du tar med det så kan vi fixa den, vi måste ha det. Och det kostar 500 kr.

En ung säljare är däremot trevlig mot mig och hjälper mig att prova ut en Reverso i rätt storlek.
För att jämföra gick jag över till @ROB-1832 som jag gillar, och som satte in en länk på min Sub utan kostnad och med trevligt bemötande. Där möttes jag som vanligt av trevlig personal (de frågade om jag hade köpt den där, men inget mer), och de hämtade ut en urmakare som föreslog att vi skulle flytta en länk för att få bättre balans. För besväret tog de 450 kr, de yrade inte om garantikort och sa också att jag gärna fick komma tillbaka och få den justerad igen om jag behöll kvittot. De skrev också in mig i kundregistret.
 
Skulle justera länken på min 116200 och gick in på Krons (som jag normalt sett bojkottar pga otrevligt bemötande tidigare) då de säljer JLC och jag ville passa på att testa en Reverso.

Jag: Hej! Jag vill justera den här länken, tycker inte att den sitter bekvämt.
Backslick: Har du köpt den här?
Jag: Nej.
Backslick: Var har du köpt den?
Jag: På nätet (köpte den från UK).
Backslick: *får något mörkt i blicken* Har du garantikortet?
Jag: Ja, men inte på mig.
Backslick: Om du tar med det så kan vi fixa den, vi måste ha det. Och det kostar 500 kr.

En ung säljare är däremot trevlig mot mig och hjälper mig att prova ut en Reverso i rätt storlek.
För att jämföra gick jag över till @ROB-1832 som jag gillar, och som satte in en länk på min Sub utan kostnad och med trevligt bemötande. Där möttes jag som vanligt av trevlig personal (de frågade om jag hade köpt den där, men inget mer), och de hämtade ut en urmakare som föreslog att vi skulle flytta en länk för att få bättre balans. För besväret tog de 450 kr, de yrade inte om garantikort och sa också att jag gärna fick komma tillbaka och få den justerad igen om jag behöll kvittot. De skrev också in mig i kundregistret.

Ja med tanke på att Rolex gett tydliga direktiv om att garantikort måste uppvisas på relativt nya klockor vid samtliga ärenden av service så agerade säljaren korrekt.
 
Hiss nymans! Sjukt bra service. Satt och pratade med oss i en timme och var allmänt kunnig. (!) Överraskade oss med en brutal Lange utan att vi frågade. Stor stor hiss! Hade jag bott i Sthlm hade jag gått dit varje dag och pratat och klämt :)

Stort fett mega jävla diss till rob som gav min kompis dålig service när han ville köpa en klocka i halvmiljonsklassen. Krävde att vi skulle bära svettiga handskar när vi skulle klämma. Detta har aldrig hänt oss förr?
 
Senast ändrad:
Hiss nymans! Sjukt bra service. Satt och pratade med oss i en timme och var allmänt kunnig. (!) Överraskade oss med en brutal Lange utan att vi frågade. Stor stor hiss! Hade jag bott i Sthlm hade jag gått dit varje dag och pratat och klämt :)

Stort fett mega jävla diss till rob som gav min kompis dålig service när han ville köpa en klocka i halvmiljonsklassen. Krävde att vi skulle bära svettiga handskar när vi skulle klämma. Detta har aldrig hänt oss förr?
Köpte han den på Nymans?
 
Tillbaka
Topp