Känns som att en mix vore det bästa. Nåväl. Detta ärende var bekvämare att göra i en butik man inte var så bundis med och kan leka "vanlig kund" om något inte varit enligt önskemål.Sunt affärssinne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som att en mix vore det bästa. Nåväl. Detta ärende var bekvämare att göra i en butik man inte var så bundis med och kan leka "vanlig kund" om något inte varit enligt önskemål.Sunt affärssinne.
Kanske är trög men vad menar du med "leka vanlig kund" och "inte så bundis"?Känns som att en mix vore det bästa. Nåväl. Detta ärende var bekvämare att göra i en butik man inte var så bundis med och kan leka "vanlig kund" om något inte varit enligt önskemål.
I en butik jag är bundis med hade jag inte kunnat klaga på nyansen på urtavlan om den blivit silver-blå likt min gamla. I en butik jag inte känner någon kan jag lättare hävda att "den ser inte ut som på bild" helt enkelt. Rolex är ju Rolex, och enligt dem är alla deras produkter likadana, även om det kan skilja sig rätt drastiskt i färgnyans.Kanske är trög men vad menar du med "leka vanlig kund" och "inte så bundis"?
Som datumbubblorna i storlek.I en butik jag är bundis med hade jag inte kunnat klaga på nyansen på urtavlan om den blivit silver-blå likt min gamla. I en butik jag inte känner någon kan jag lättare hävda att "den ser inte ut som på bild" helt enkelt. Rolex är ju Rolex, och enligt dem är alla deras produkter likadana, även om det kan skilja sig rätt drastiskt i färgnyans.
Ja, men lite så. Dock ett större aber för en butik man tycker om att bli sittande med en platina-exklusiv urtavla för typ 27 lax än ett felaktigt glas..Som datumbubblorna i storlek.
Jösses, tar Max 10min inkl betalning. Hyfsad timpenning typ 3500kr/hStort diss till Rydbergs Ur Väla som skulle ha 600:- för att sätta i en länkbit på min länk. Inte nog med att det var dyrt, de krävde även att klockan skulle lämnas in och hämtas ett par dagar senare. Jag köpte en passande mejsel för ett par tior och fixa det själv på 2 minuter.
Stort diss till Rydbergs Ur Väla som skulle ha 600:- för att sätta i en länkbit på min länk. Inte nog med att det var dyrt, de krävde även att klockan skulle lämnas in och hämtas ett par dagar senare. Jag köpte en passande mejsel för ett par tior och fixa det själv på 2 minuter.
Kan delvis instämma i det. När jag hämtade ut mitt senaste köp fick jag i och för sig ett väldigt trevligt bemötande av de två damerna men deras klockkunskaper var det lite si och så med.Tack till Rob E som sålde mig en ny urtavla till 118206. Snabbt byte och bra service. Dock magiskt tråkig personal där då kompetens i turisternas språk premieras framför klockintresse och säljkunskap.
Skulle justera länken på min 116200 och gick in på Krons (som jag normalt sett bojkottar pga otrevligt bemötande tidigare) då de säljer JLC och jag ville passa på att testa en Reverso.
Jag: Hej! Jag vill justera den här länken, tycker inte att den sitter bekvämt.
Backslick: Har du köpt den här?
Jag: Nej.
Backslick: Var har du köpt den?
Jag: På nätet (köpte den från UK).
Backslick: *får något mörkt i blicken* Har du garantikortet?
Jag: Ja, men inte på mig.
Backslick: Om du tar med det så kan vi fixa den, vi måste ha det. Och det kostar 500 kr.
En ung säljare är däremot trevlig mot mig och hjälper mig att prova ut en Reverso i rätt storlek.
För att jämföra gick jag över till @ROB-1832 som jag gillar, och som satte in en länk på min Sub utan kostnad och med trevligt bemötande. Där möttes jag som vanligt av trevlig personal (de frågade om jag hade köpt den där, men inget mer), och de hämtade ut en urmakare som föreslog att vi skulle flytta en länk för att få bättre balans. För besväret tog de 450 kr, de yrade inte om garantikort och sa också att jag gärna fick komma tillbaka och få den justerad igen om jag behöll kvittot. De skrev också in mig i kundregistret.
För att sortera bort stöldgods, eller vad kan orsaken vara?Ja med tanke på att Rolex gett tydliga direktiv om att garantikort måste uppvisas på relativt nya klockor vid samtliga ärenden av service så agerade säljaren korrekt.
För att sortera bort stöldgods, eller vad kan orsaken vara?
Wow, kunde inte sagt det bättre själv! Personalen var hemsk!Tack till Rob E som sålde mig en ny urtavla till 118206. Snabbt byte och bra service. Dock magiskt tråkig personal där då kompetens i turisternas språk premieras framför klockintresse och säljkunskap.
Köpte han den på Nymans?Hiss nymans! Sjukt bra service. Satt och pratade med oss i en timme och var allmänt kunnig. (!) Överraskade oss med en brutal Lange utan att vi frågade. Stor stor hiss! Hade jag bott i Sthlm hade jag gått dit varje dag och pratat och klämt
Stort fett mega jävla diss till rob som gav min kompis dålig service när han ville köpa en klocka i halvmiljonsklassen. Krävde att vi skulle bära svettiga handskar när vi skulle klämma. Detta har aldrig hänt oss förr?
Nej de är ej AD för den klockan.Köpte han den på Nymans?
Hade jag bott i Sthlm hade jag gått dit varje dag och pratat och klämt
Du förstår vad jag menar
Urmakare Peter ger grym service. fick låna en vanlig urtavla medan jag väntade på en ny isad då min första var defekt.Wow, kunde inte sagt det bättre själv! Personalen var hemsk!