• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

16610

Patek
2-Faktor
Måste hissa Jälmers Ur i Borås. Bra service och bra personal. ( nu har jag köpt klockor där innan ) Men jag ger tumme upp!
 
En stor, typ varu, hiss till Klockmaster Globen och Patrik där. Ringde och kollade efter ett Breitling lås som dom hade hemma. Kände inte för att åka ner till Stockholm och frågade om dom kunde skicka det. Patrik skulle kolla upp det och återkomma. Han ringde upp efter några minuter och erbjöd sig köpa låset åt mig och skicka det om jag swishade pengarna till honom.
Snyggt hanterat må jag säga!
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Även jag ställer mig i ledet och vill ge en ros till @ERIKSON URHANDEL.
Mycket god service och trevlig personal!
Absolut värt att göra ett besök om du ej vart förbi tidigare.
Besökte Erikson i dag för att hämta upp ett armband/viklås till en Breitling. Mycket trevlig och avslappnad atmosfär vilket även var mitt intryck av föregående tel. kontakt. Inget knussel med ”kläm &känn” önskemål heller:). En klar framtida ”leverantör”. REKOMMENDERAS!!!!!!!!
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Måste hissa Klockmaster Globen.
Lämnade i slutet på förra veckan in en Squale (som de inte säljer) för byte av urtavla. Mannen i kassan säger att de får lämna den till verkstaden för prisförslag och att det kan vara problematiskt eftersom de inte säljer det märket. Inga konstigheter. Igår ringde urmakaren/verkstaden upp och gav ett kostnadsförslag, han poängterade också att saker kan gå fel och att de inte har några reservdelar. Sedan fortsatte han med att berömma klockan och undrade om jag verkligen trodde det skulle bli bra med den nya urtavlan. Var det inte bättre att han bara swishade mig pengar för klockan så att jag skulle slippa se den mer?

Jag garvade som fan, kollade annonser här och på blocket mm om det inte fanns någon han kunde köpa och hade ett mycket trevligt klocksamtal. Rätt kul och bra bemötande när man egentligen lämnat in klockan till "fel" butik. Det slutade med att han var sugen på att se om de inte kunde ta in dem i butiken, vi får väl se hur det blir med den saken. Men en stor hiss till Klockmaster Globen iaf, priset för byte av urtavla var mycket humant också.
 

nilbri

Cartier
Dissar Klockmaster Liljeholmens galleria. De skulle byta batteri i en klocka. De sabbade gänghålet för en skruv. De tyckte jag skulle betala för att gänga om hålet. 900 kronor. Efter mycket tjafs så slapp jag betala.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag var inne på Jarl Sandin i Gbg för att titta på en klocka. Dock utomordentlig hjälp av en kvinna där som visade mig klockan av intresse samt på eget initiativ plockade fram klockor hon tyckte jag borde prova.
 

AE41500

Panerai
Lindahls Urmakeri, Vetlanda.

Detta är en hiss!

Liten butik på Storgatan 13 i Vetlanda.

Bra bemötande.
Opretentiöst.
Kunniga.
3 personer i butiken, 2 är urmakare.

Lämnade i 4 vintageur. 2 för service, 1 för nytt glas och en för lumning av visare.
Tog 14 dagar.
Blev billigare än uppskattat pris vid inlämning.
Jag har lämnat ytterligare 4 ur för service, skall ta 10 dagar.

Rekommenderas.
Har många märken till försäljning, bl.a Sjöö Sandström, Tissot och Glycine.
Hemsida: http://www.lindahlsurmakeri.se/
Köpte nyligen en klocka från dom och har också bara mycket positivt att förmedla. Blixtsnabb hantering och leverans samt en liten påminnande omtänksamt handskriven lapp att min klocka hade skruvad krona :). Dessutom hade dom bästa/lägsta pris :hungry:
+++++
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag var inne på Jarl Sandin i Gbg för att titta på en klocka. Dock utomordentlig hjälp av en kvinna där som visade mig klockan av intresse samt på eget initiativ plockade fram klockor hon tyckte jag borde prova.
Fantastiskt!!!
En klocksäljare tog alltså fram och visade dig den klocka du var intresserad av och sen, helt självmant, visade hon fler klockor ur deras sortiment?!? Helt otroligt! Har aldrig hört på maken:D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Fantastiskt!!!
En klocksäljare tog alltså fram och visade dig den klocka du var intresserad av och sen, helt självmant, visade hon fler klockor ur deras sortiment?!? Helt otroligt! Har aldrig hört på maken:D
Kan inte annat än att småskratta för mig själv efter att ha läst din kommentar :) Framför allt då jag vet att du innerst inne är en snäll liten pöjk ;)
 
Senast ändrad:

Donniedoer

Omega
2-Faktor
Har köpt ett gäng klockor hos Mårtenssons i Halmstad. Alltid trevligt bemötande och bra service. Att de sedan en tid tillbaka även är AD för GS gör ju inte saken sämre ;)
Rekommenderas starkt!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Fantastiskt!!!
En klocksäljare tog alltså fram och visade dig den klocka du var intresserad av och sen, helt självmant, visade hon fler klockor ur deras sortiment?!? Helt otroligt! Har aldrig hört på maken:D
Ha, ha. Jo när du säger det så låter ju min kommentar kanske lite bonnig. Och visst, jag är ju kusinen från landet så jag bjuder på den. :)

Istället för att droppa en one-liner typ "Var inne på Jarl Sandin och fick bra service som vanligt" så skall jag kanske istället dissa med att säga "fick bara klämma på klockorna jag frågade om" när så sker...
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Stannade till med nyförvärvet hos grabbarna på Nymans Ur, i Västerås. En snabb länkjustering och lite allmänt klocksnack senare, så bar det hemåt. Alltid fått bra service där, att de sedan bjöd på justeringen, gör bara att man gärna återvänder i andra ärenden också.
Stor hiss till @Nymans Ur 1851 i Västerås!
 

Bas

Patek
Jag tänkte passa på att hissa Royal Watches och deras nya ägare i Göteborg.
Otroligt bra bemötande, grymma lokaler och grymt sortiment! Gjorde ett byte där idag och kan rekommendera dom! Mycket nöjd !
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jo lika skönt när alla uttalar sig i Goodguy trådarna efter EN affär :D eller hissar/dissar en säljare efter EN affär.
Går en affär bra ska den lyftas, finns inga behov att vänta tills jag gjort 10 affärer!
@Watchie hade likadana erfarenheter!
Well, ingen är bättre än sin sista affär eg, för mig vart fall, sedan är det lite gut feeling om man har att göra med ngn som är reko, förutom utbud och tidigare affärer/ refs, jag gillar personligen att göra upp f2f och tycker nog det funkade bra med Royal Watches, blir nog mer affärer där, efter en plånbokspåfyllning till nästa år, om han har ngt roligt inne....;)
 
  • Like
Reactions: Bas

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Well, ingen är bättre än sin sista affär eg, för mig vart fall, sedan är det lite gut feeling om man har att göra med ngn som är reko, förutom utbud och tidigare affärer/ refs, jag gillar personligen att göra upp f2f och tycker nog det funkade bra med Royal Watches, blir nog mer affärer där, efter en plånbokspåfyllning till nästa år, om han har ngt roligt inne....;)
Med historiken runt det företagsnamnet så hade jag varit försiktig, all I'm saying. Finns mycket att läsa här om det företaget och de personer som haft tätt samarbete med det företaget.

Jag kan förstå om man vill ta över inventarie, lokal och annat men hur man ens kan tänka sig behålla företagsnamnet är för mig en gåta med tanke på allt negativt det är kopplat till.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Med historiken runt det företagsnamnet så hade jag varit försiktig, all I'm saying. Finns mycket att läsa här om det företaget och de personer som haft tätt samarbete med det företaget.

Jag kan förstå om man vill ta över inventarie, lokal och annat men hur man ens kan tänka sig behålla företagsnamnet är för mig en gåta med tanke på allt negativt det är kopplat till.
Har ingen 100 koll på historiken faktiskt, men om dålig, håller med, kanske en fräsch nystart / namn...
 

TWJKD

Breitling
Alltid bra mottagande i Sthlms urbutiker (av de jag besökt) för min del, vissa sticker ut mer än andra (endast 2 dåliga upplevelser, bägge på NK).
I min rangordning:
1. Franks UR, utan tvekan bäst för mig, Högsta betyg och flera inköp senaste åren.
2. Rob, senast var 2014, endast 4 besök innan, alla mycket bra upplevelser, givande samtal om Genta mest minnesvärt. 2 köp
3. Erikssons Sumpan, supertrevligt, dock inga köp än, men givande och inspirerande personal.
4. Wohlins, mkt bra för ca 6-7 år sedan, 3 köp.
5. måste omnämnas, gamlaklockor.se , var ett tag sedan men man blir lite nostalgisk.....
 
Senast ändrad:

JW2017

Omega
Herregud, hade planerat in besök på ett par AD:s (Sthlm) imorgon i jakten på sambons 40-årspresent, men efter att ha läst en del här så känner en ju sig fullkomligt livrädd :( "Trevliga diskussioner", "intressanta samtal", "hade den klockan på mig", "nyklippt".... :wideyed: Snälla säg att det inte är så farligt?
 
Topp