• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Blev mäkta förvånad när jag kontaktade Eriksons Ur här via Klocksnack om att köpa en julklapps Breitling och fick ett väldigt korthugget, otrevligt och snorkigt svar. I synnerhet med tanke på att de var dem som skickade ett mail till mig först.

Jag trodde att Eriksons var en relativt välrenommerad klockbutik och läst mycket gott om dem här men kan inte förstå varför? Kan mycket väl vara så att stammisarna säkert får en betydligt bättre behandling än vad jag fick men de verkar ju inte vilja ha några nya kunder. Riktigt besviken.

Petade iväg ett mail till Nymans, och det svaret var betydligt trevligare.

@ERIKSON URHANDEL @Nymans Ur 1851
Jag upplevde inga som helst bekymmer med Erikson Urhandel i helgen. Som jag förstår det hade man en hel del meddelanden att svara på pga kampanjen som pågår. Jag kan ju dock inte yttra mig om den konversationen ni har haft! Jag fick iaf bra och smidig service via Messenger.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Näh det gjorde jag inte, jag prutade inte, gav referensnummer och jag tror inte att de är intresserade att jag provar igen.

Jag kan ju vid intresse dela med mig av konversationen men ville inte byta mot några regler eller så.

Anledningen till att jag inte tror att de vill att jag skall höra av mig igen är för att de avslutade konversationen med följande:

"Ja, vem du nu är. Om det var så du tog det så är det verkligen beklagligt. Men jag lyckönskar dig till ditt val av märke och kollega.
Lev väl! "

Lämnade du ditt namn i konversationen?
 

vonhall

Rolex
Näh det gjorde jag inte, jag prutade inte, gav referensnummer och jag tror inte att de är intresserade att jag provar igen.

Jag kan ju vid intresse dela med mig av konversationen men ville inte byta mot några regler eller så.

Anledningen till att jag inte tror att de vill att jag skall höra av mig igen är för att de avslutade konversationen med följande:

"Ja, vem du nu är. Om det var så du tog det så är det verkligen beklagligt. Men jag lyckönskar dig till ditt val av märke och kollega.
Lev väl! "
Nu vet jag ju inte vad som var sagt innan i er konversation. Men man får ju ingen känsla att de verkar vilja ha med dig att göra. Jag hade definitivt gått till en annan affär.
Men lägg gärna ut hela texten så man har hela historien så att det inte är något man missar i er konversation!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Näh det gjorde jag inte, jag prutade inte, gav referensnummer och jag tror inte att de är intresserade att jag provar igen.

Jag kan ju vid intresse dela med mig av konversationen men ville inte byta mot några regler eller så.

Anledningen till att jag inte tror att de vill att jag skall höra av mig igen är för att de avslutade konversationen med följande:

"Ja, vem du nu är. Om det var så du tog det så är det verkligen beklagligt. Men jag lyckönskar dig till ditt val av märke och kollega.
Lev väl! "

Transparens är alltid av godo. Du vill först inte skriva ut konversationen men väljer ändå att skriva ut delar av den vilket bara gör det öppet för spekulationer och egna tolkningar.

Det verkar en smula märkligt om du sa hej, lämnade ref vad du var intresserad av, fick pris och sen så helt plötsligt blev du avfärdad.

Det är bra att alla åsikter kommer fram. I annat fall riskerar den här tråden att bli lika menings- och tandlös som Goodguy/Badguy-trådarna är nu. Eller att en AD kan gå från att vara rätt så hårt åtgången ena dagen till unisont hyllad dagen efter när man har blivit forumsponsor, Lex Nymans.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det känns som att det saknas lite info här. När ringde du? Var det i söndags så var de nog ganska upptagna med de som besökte deras rea. Bad du om 30% rabatt de första minutrarna? Jag har aldrig handlat av Ericsson urhandel än, men vid kontakt har de varit tillmötesgående och respektfulla, vilket jag och visat dem. Jag har handlat några klockor från Nymans och jag gillar dem, men de 2 mail jag skickat dem har de aldrig svarat på. Försök med Ericsson urhandel en gång till. De kanske kände att er kommunikation inte blev optimal.

Edit, ser att du kontaktade dem här på forumet.

Jag upplevde inga som helst bekymmer med Erikson Urhandel i helgen. Som jag förstår det hade man en hel del meddelanden att svara på pga kampanjen som pågår. Jag kan ju dock inte yttra mig om den konversationen ni har haft! Jag fick iaf bra och smidig service via Messenger.

Lämnade du ditt namn i konversationen?

Nu vet jag ju inte vad som var sagt innan i er konversation. Men man får ju ingen känsla att de verkar vilja ha med dig att göra. Jag hade definitivt gått till en annan affär.
Men lägg gärna ut hela texten så man har hela historien så att det inte är något man missar i er konversation!

Transparens är alltid av godo. Du vill först inte skriva ut konversationen men väljer ändå att skriva ut delar av den vilket bara gör det öppet för spekulationer och egna tolkningar.

Det verkar en smula märkligt om du sa hej, lämnade ref vad du var intresserad av, fick pris och sen så helt plötsligt blev du avfärdad.

Det är bra att alla åsikter kommer fram. I annat fall riskerar den här tråden att bli lika menings- och tandlös som Goodguy/Badguy-trådarna är nu. Eller att en AD kan gå från att vara rätt så hårt åtgången ena dagen till unisont hyllad dagen efter när man har blivit forumsponsor, Lex Nymans.

Min kommunikation var kanske inte optimal heller, men jag tycker ändå att man från en butiks sida skall kanske vara något mer serviceminded. Här kommer hela konversationen.

  1. Hej!

    Vi kommer på utvalda modeller och stora delar av sortimentet sänka priserna rejält, endast i två dagar!
    Upp till 50% rabatt!

    SÖNDAG 19 november kl. 11.00 – 15.00
    MÅNDAG 20 november kl. 09.30 – 18.30

    Lagerrensningen gäller inte Sinn, Tag Heuer Connected, winders, limiterat eller redan beställda varor.

    Under söndagen och måndagen gäller inte Amex eller Diners som betalmedel.
    Under lagerrensningen gäller inga andra erbjudanden.

    Vi skickar fraktfritt.

    VARMT VÄLKOMNA TILL ATT FYNDA!
    ERIKSON URHANDEL
    STUREGATAN 37 i SUNDBYBERG

  2. ERIKSON URHANDEL, fredag kl 15:48 Anmäl
  3. Citera


  4. FreakyLeoStormtrooper
    Inlägg:
    412
    Från:
    Göteborg / Trelleborg
    Kommer det någon lista eller kan man se klockorna på hemsidan för oss som bor i skåne?


    FreakyLeo, lördag kl 16:48 Ändra Anmäl
    Citera


    • ERIKSON URHANDELRichard DahlgrenForumsponsor
      Inlägg:
      125
      Från:
      Sundbyberg
      nej
      eriksonurhandel.se
      minst 20%, ge ref.

      ERIKSON URHANDEL, lördag kl 19:38 Anmäl
      Citera

    • FreakyLeoStormtrooper
      Inlägg:
      412
      Från:
      Göteborg / Trelleborg
      Colt Lady REF. A7738811|C908|175A
      Colt Lady REF. A7738811|G793|141S|A14S.1

      Eller billigaste liknande Breitling dammodell 33mm-36mm :)

      [URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']
      FreakyLeo, lördag kl 23:04 Ändra Anmäl
      Citera

    • FreakyLeoStormtrooper
      Inlägg:
      412
      Från:
      Göteborg / Trelleborg

      nej
      eriksonurhandel.se
      minst 20%, ge ref.
      Klicka för att visa allt
      Colt Lady REF. A7738811|C908|175A
      Colt Lady REF. A7738811|G793|141S|A14S.1

      Eller billigaste liknande Breitling dammodell 33mm-36mm :)

      [URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']
      FreakyLeo, igår kl 16:02 Ändra Anmäl
      Citera

    • ERIKSON URHANDELRichard DahlgrenForumsponsor
      Inlägg:
      125
      Från:
      Sundbyberg
      -20%
      Vill du beställa?

      ERIKSON URHANDEL, idag kl 10:45 Anmäl
      Citera

    • FreakyLeoStormtrooper
      Inlägg:
      412
      Från:
      Göteborg / Trelleborg

      -20%
      Vill du beställa?
      Klicka för att visa allt
      Jag har pengar och jag kunde mycket väl ha tänkt mig att beställa, men om jag köper en breitling så förväntar jag mig något mer än två rader till svar. Jag har inte köpt från er innan och kommer nog inte att göra det heller. Jag har förståelse för att ni har mycket att göra nu, men jag känner mig inte önskvärd som kund. FYI så blir det nog en Rolex från Nymans nu.

      [URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']
    [/URL][/URL][/URL]
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@FreakyLeo
Lite märklig citering men du frågade om de hade någon lista och de svarar:
-”Nej, minst 20% ange ref”.

Du anger ref och de svarar:
-”20%, vill du beställa?”

Då går du ”bananas” och de önskar dig lycka till. :)
Korrekt?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Min kommunikation var kanske inte optimal heller, men jag tycker ändå att man från en butiks sida skall kanske vara något mer serviceminded. Här kommer hela konversationen.

  1. Hej!

    Vi kommer på utvalda modeller och stora delar av sortimentet sänka priserna rejält, endast i två dagar!
    Upp till 50% rabatt!

    SÖNDAG 19 november kl. 11.00 – 15.00
    MÅNDAG 20 november kl. 09.30 – 18.30

    Lagerrensningen gäller inte Sinn, Tag Heuer Connected, winders, limiterat eller redan beställda varor.

    Under söndagen och måndagen gäller inte Amex eller Diners som betalmedel.
    Under lagerrensningen gäller inga andra erbjudanden.

    Vi skickar fraktfritt.

    VARMT VÄLKOMNA TILL ATT FYNDA!
    ERIKSON URHANDEL
    STUREGATAN 37 i SUNDBYBERG

  2. ERIKSON URHANDEL, fredag kl 15:48 Anmäl
  3. Citera


  4. FreakyLeoStormtrooper
    Inlägg:
    412
    Från:
    Göteborg / Trelleborg
    Kommer det någon lista eller kan man se klockorna på hemsidan för oss som bor i skåne?


    FreakyLeo, lördag kl 16:48 Ändra Anmäl
    Citera


    • ERIKSON URHANDELRichard DahlgrenForumsponsor
      Inlägg:
      125
      Från:
      Sundbyberg
      nej
      eriksonurhandel.se
      minst 20%, ge ref.

      ERIKSON URHANDEL, lördag kl 19:38 Anmäl
      Citera

    • [URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']
    [URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']

    • ERIKSON URHANDELRichard DahlgrenForumsponsor
      Inlägg:
      125
      Från:
      Sundbyberg
      -20%
      Vill du beställa?

      ERIKSON URHANDEL, idag kl 10:45 Anmäl
      Citera
    • [URL='https://klocksnack.se/members/erikson-urhandel.281/']
    [/URL][/URL][/URL]
    [URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'] [/URL][/URL]
[URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][/URL][/URL]
[URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']
Hmmm... Jag tror att de mitt under brinnande kampanj har extremt många förfrågningar och snarare prioriterar att skicka svar än att inte skicka några alls. Då blir det kanske mer kortfattat. Jag kan iofs och om man inte haft kontakt med dem sedan tidigare förstå att det kan kännas lite korthugget. Jag är dock helt övertygad om att ingen från butiken försökte vara dryg eller "snäsa" av dig, snarare försökte de nog svara mitt i det tryck som de sitter i. Min upplevelse är att de alltid går den extra milen för att ge bästa tänkbara service och de gör enligt min erfarenhet ingen skillnad på kunder som besöker butiken. Ett enkelt Hirschband eller ny Breitling, samma goda service upplever jag.

Åter igen - förminskar inte din upplevelse men jag tror att du läste in för mycket i dialogen. Ge dem en chans till är mitt råd.
[/URL][/URL]
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
[URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE'][URL='https://flic.kr/p/JGVNZE']

...nu åkte jag på understrykningar också...
[/URL][/URL][/URL][/URL][/URL][/URL][/URL]
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
@FreakyLeo
Lite märklig citering men du frågade om de hade någon lista och de svarar:
-”Nej, minst 20% ange ref”.

Du anger ref och de svarar:
-”20%, vill du beställa?”

Då går du ”bananas” och de önskar dig lycka till. :)
Korrekt?
Det är å andra sidan inget som bjuder in till att man skulle bli sugen på att beställa.

Konstigt nog är det OFTA klockbutiker beter sig såhär när de kör Rea. NK i Göteborg blev också otrevliga när de sålde ut sitt resterande lager, de körde stilen att man typ skulle vara ytterst tacksam för möjligheten att få 25% rabatt på en Hublot eller obskyr JLC-modell.
Det tyckte jag var märkligt, men detta är ju ännu märkligare iom att Erikson riktar sitt erbjudande mot klocknördar och borde vara införstådda med att vi vet mycket väl att det inte är något pangerbjudande med 20% på typ Breitling eller Tag Heuer.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
”Som man frågar får man svar”. Hade jag varit så kortfattad i min frågeställning så hade jag inte reagerat på ett lika kort svar.

Kommunikation via text är dock lätt att missuppfatta, speciellt när stress är inblandat.

Håller helt med, och om man dessutom har träffat Richard och läser det sista med hans röst i huvudet så är jag säker på att det varken var sarkastiskt eller otrevligt menat. Men det är ju så klart är omöjlig att känna till om man inte har besökt butiken tidigare @FrankyFourFingers
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
”Som man frågar får man svar”. Hade jag varit så kortfattad i min frågeställning så hade jag inte reagerat på ett lika kort svar.

Kommunikation via text är dock lätt att missuppfatta, speciellt när stress är inblandat.
Det har du också en poäng i. Håller med dig om att jag nog mest hade varit intresserad av ett svar om än kortfattat om jag ställer frågan så.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag upplevde inga som helst bekymmer med Erikson Urhandel i helgen. Som jag förstår det hade man en hel del meddelanden att svara på pga kampanjen som pågår. Jag kan ju dock inte yttra mig om den konversationen ni har haft! Jag fick iaf bra och smidig service via Messenger.

Lämnade du ditt namn i konversationen?

Nu vet jag ju inte vad som var sagt innan i er konversation. Men man får ju ingen känsla att de verkar vilja ha med dig att göra. Jag hade definitivt gått till en annan affär.
Men lägg gärna ut hela texten så man har hela historien så att det inte är något man missar i er konversation!

Transparens är alltid av godo. Du vill först inte skriva ut konversationen men väljer ändå att skriva ut delar av den vilket bara gör det öppet för spekulationer och egna tolkningar.

Det verkar en smula märkligt om du sa hej, lämnade ref vad du var intresserad av, fick pris och sen så helt plötsligt blev du avfärdad.

Det är bra att alla åsikter kommer fram. I annat fall riskerar den här tråden att bli lika menings- och tandlös som Goodguy/Badguy-trådarna är nu. Eller att en AD kan gå från att vara rätt så hårt åtgången ena dagen till unisont hyllad dagen efter när man har blivit forumsponsor, Lex Nymans.

@FreakyLeo
Lite märklig citering men du frågade om de hade någon lista och de svarar:
-”Nej, minst 20% ange ref”.

Du anger ref och de svarar:
-”20%, vill du beställa?”

Då går du ”bananas” och de önskar dig lycka till. :)
Korrekt?



”Som man frågar får man svar”. Hade jag varit så kortfattad i min frågeställning så hade jag inte reagerat på ett lika kort svar.

Kommunikation via text är dock lätt att missuppfatta, speciellt när stress är inblandat.

Det är å andra sidan inget som bjuder in till att man skulle bli sugen på att beställa.

Konstigt nog är det OFTA klockbutiker beter sig såhär när de kör Rea. NK i Göteborg blev också otrevliga när de sålde ut sitt resterande lager, de körde stilen att man typ skulle vara ytterst tacksam för möjligheten att få 25% rabatt på en Hublot eller obskyr JLC-modell.
Det tyckte jag var märkligt, men detta är ju ännu märkligare iom att Erikson riktar sitt erbjudande mot klocknördar och borde vara införstådda med att vi vet mycket väl att det inte är något pangerbjudande med 20% på typ Breitling eller Tag Heuer.

Håller helt med, och om man dessutom har träffat Richard och läser det sista med hans röst i huvudet så är jag säker på att det varken var sarkastiskt eller otrevligt menat. Men det är ju så klart är omöjlig att känna till om man inte har besökt butiken tidigare @FrankyFourFingers

Det har du också en poäng i. Håller med dig om att jag nog mest hade varit intresserad av ett svar om än kortfattat om jag ställer frågan så.

Jag gör en pudel och gör en avbön, fick ett mail av Richard där han bad om ursäkt och likaså jag. Det är god service :)

@ERIKSON URHANDEL
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag var inne igår för att klämma och känna lite men gick utan att ha köpt något. Jag har själv jobbat retail i flera år och vet hur jobbigt det kan vara när man under en kampanj inte kan leverera den vanliga standarden man vill ge sin kunder. Att då bli lite kort i ton över internet är vanligt även om det är tråkigt.

Skönt att @ERIKSON URHANDEL hörde av sig och att alla är på gott humör igen!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Var inne hos @ERIKSON URHANDEL och köpte 3 Swatch till frun igår. Lika trevligt som alltid att droppa in i butiken i Sundbyberg. Personalen med Richard i spetsen håller alltid en hög nivå på bemötandet oavsett om det är 3 eller 30 personer i butiken samtidigt.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
2D152595-9C60-4926-BFF5-C359656D0B3C.jpeg
5EA63794-5630-44B5-BD3D-0F7EE7F32134.jpeg
En hiss för Hedens guld, snabb och smärtfri affär idag....
 
Istället för att skapa en ny tråd om vilken AD man ska gå till för att klämma och känna för att veta vad man ska spara till.

Vilken AD accepterar att man kommer in med följande upplägg:
Hej,
Jag ska spara ihop till min första Rolex men är ärligt talat lite osäker vilken jag ska ha. Så jag vill klämma och känna och när jag sparat ihop de sista slantarna blir det ett köp hos dig men inte idag. Ok?

Jag har läst mycket bra om Rob Engström men jag fick oerhört bra service och hjälp av både Nymans och Krons när jag köpte min Longines men då visste de att det skulle bli en affär. Nymans hade inte den modellen jag var ute efter utan skickade mig till Krons.
 

stabil

Cartier
Istället för att skapa en ny tråd om vilken AD man ska gå till för att klämma och känna för att veta vad man ska spara till.

Vilken AD accepterar att man kommer in med följande upplägg:
Hej,
Jag ska spara ihop till min första Rolex men är ärligt talat lite osäker vilken jag ska ha. Så jag vill klämma och känna och när jag sparat ihop de sista slantarna blir det ett köp hos dig men inte idag. Ok?

Jag har läst mycket bra om Rob Engström men jag fick oerhört bra service och hjälp av både Nymans och Krons när jag köpte min Longines men då visste de att det skulle bli en affär. Nymans hade inte den modellen jag var ute efter utan skickade mig till Krons.

Ska inte va något problem att bara klämma hos någon ad dom uppskattar nog bara om du är ärlig med dina intentioner.
Vet folk som gått och klämt i nästan ett år innan dom slagit till.
 
Istället för att skapa en ny tråd om vilken AD man ska gå till för att klämma och känna för att veta vad man ska spara till.

Vilken AD accepterar att man kommer in med följande upplägg:
Hej,
Jag ska spara ihop till min första Rolex men är ärligt talat lite osäker vilken jag ska ha. Så jag vill klämma och känna och när jag sparat ihop de sista slantarna blir det ett köp hos dig men inte idag. Ok?

Jag har läst mycket bra om Rob Engström men jag fick oerhört bra service och hjälp av både Nymans och Krons när jag köpte min Longines men då visste de att det skulle bli en affär. Nymans hade inte den modellen jag var ute efter utan skickade mig till Krons.

Kul att du är i de tankarna!

Personligen hade jag gått till Krons (även om jag är lite partisk till butiken så hade jsg valt den ändå.) av två själ:
1. Du har redan köpt en Longines där, de kan nog komma ihåg dig om det inte var allt för länge sedan.
2. Mer avslappnad miljö och mer ”vardagligt” än Rob/Nymans i mitt tycke då de har en mer öppen, ljus och tillgänglig butik!

Lycka till oavsett, återkom om/vad det blir! :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Istället för att skapa en ny tråd om vilken AD man ska gå till för att klämma och känna för att veta vad man ska spara till.

Vilken AD accepterar att man kommer in med följande upplägg:
Hej,
Jag ska spara ihop till min första Rolex men är ärligt talat lite osäker vilken jag ska ha. Så jag vill klämma och känna och när jag sparat ihop de sista slantarna blir det ett köp hos dig men inte idag. Ok?

Jag har läst mycket bra om Rob Engström men jag fick oerhört bra service och hjälp av både Nymans och Krons när jag köpte min Longines men då visste de att det skulle bli en affär. Nymans hade inte den modellen jag var ute efter utan skickade mig till Krons.
Du skall givetvis besöka så många AD du kan. Att klämma på olika klockor IRL mer än en gång tycker jag är helt nödvändigt för att göra rätt val och är en process som får ta sin tid även om pengarna skulle finnas. En seriös butik skall givetvis förstå detta. Finns inte pengarna ännu riktigt så måste man ju göra det för att sätta ett mål med sitt sparande. Skulle någon av dom vara mer intresserade av välbeställda turister eller lokalbefolkning som impulsköper vid första besöket så går man ju bara vidare till nästa. Problemet med Rolex är dock att modellerna jag varit intresserad av så gott som aldrig finns hemma.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Istället för att skapa en ny tråd om vilken AD man ska gå till för att klämma och känna för att veta vad man ska spara till.

Vilken AD accepterar att man kommer in med följande upplägg:
Hej,
Jag ska spara ihop till min första Rolex men är ärligt talat lite osäker vilken jag ska ha. Så jag vill klämma och känna och när jag sparat ihop de sista slantarna blir det ett köp hos dig men inte idag. Ok?

Jag har läst mycket bra om Rob Engström men jag fick oerhört bra service och hjälp av både Nymans och Krons när jag köpte min Longines men då visste de att det skulle bli en affär. Nymans hade inte den modellen jag var ute efter utan skickade mig till Krons.
Det låter som att du väljer märke först och klockan sen, behöver det vara en Rolex? Nämnda butiker saluför flera andra spännande fabrikat. Men det är något OffTopic, så för att ge ett svar på själva sakfrågan:

Rob Engström
Har besökt dem till och från i olika ärenden - service, nyköp, reparation, tillbehör, kläm och tallande (på klockor alltså). De har skött sig exemplariskt i nästan uteslutande av fallen. En gång fick jag tillbaka fel klocka från servicen (en Hublot i roséguld, dubbelt så dyr som min egen) och när jag påpekade detta fick jag stor uppskattning och en hyfsat påkostad giveaway trots att jag bara gjort något som är självklart. Vid ett annat tillfälle hade en tjuv fått tag på mitt kvitto för att hämta ut inlämnad klocka (en nyare 2-tone lady DJ) och när denne var hos Rob för att försöka få ut klockan lämnade inte personalen ut den utan att tänka, utan kontaktade mig innan eftersom de anade misstankar. Det enda minuset från min sida är att de kan vara långsamma på att svara på mail. Jag går gärna till Rob om jag får anledning.

Krons
Blandat. Ofta mycket bra och trevliga men tråkigheter har hänt. Var där en gång och långt efter att jag ställt mig i kö kom en person in som uppenbarligen var stammis. Hon fick direkt uppmärksamheten och gick före mig i kön utan hinder. Man kan tycka att både personalen och stammisen själv hade ett visst ansvar i att uppmärksamma detta, speciellt eftersom jag inte stod undangömd utan höll mig framme och redo för min tur.

Nymans
Alltid trevligt folk men en helt annan stil än Rob Engström. Hos Rob knatar det omkring folk i läkarliknande rockar (urmakare?) som är härligt tekniskt kunniga medan hos Nymans är det mest kostym och bubbel. Gillar dem båda och båda dessa aktörer får mig som kund att må bra. Beställde ett band från AP en gång där beställningen strulade (inte Nymans fel) men Nymans skötte processen professionellt och kompenserade mig på bästa sätt.

Sammanfattningsvis tror jag du kan gå in hos samtliga av dessa AD med din inställning och förvänta dig ett genuint bra bemötande. Enda skillnaden är att du riskerar att bli omkörd av en stammis på Krons (ok det var med glimten i ögat...)
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det låter som att du väljer märke först och klockan sen, behöver det vara en Rolex? Nämnda butiker saluför flera andra spännande fabrikat. Men det är något OffTopic, så för att ge ett svar på själva sakfrågan:

Rob Engström
Har besökt dem till och från i olika ärenden - service, nyköp, reparation, tillbehör, kläm och tallande (på klockor alltså). De har skött sig exemplariskt i nästan uteslutande av fallen. En gång gick jag tillbaka fel klocka från servicen (en Hublot i roséguld, dubbelt så dyr som min egen) och när jag påpekade detta fick jag stor uppskattning och en hyfsat påkostad giveaway trots att jag bara gjort något som är självklart. Vid ett annat tillfälle hade en tjuv fått tag på mitt kvitto för att hämta ut inlämnad klocka (en nyare 2-tone lady DJ) och när denne var hos Rob för att försöka få ut klockan lämnade inte personalen ut den utan att tänka, utan kontaktade mig innan eftersom de anade misstankar. Det enda minuset från min sida är att de kan vara långsamma på att svara på mail. Jag går gärna till Rob om jag får anledning.

Krons
Blandat. Ofta mycket bra och trevliga men tråkigheter har hänt. Var där en gång och långt efter att jag ställt mig i kö kom en person in som uppenbarligen var stammis. Hon fick direkt uppmärksamheten och gick före mig i kön utan hinder. Man kan tycka att både personalen och stammisen själv hade ett visst ansvar i att uppmärksamma detta, speciellt eftersom jag inte stod undangömd utan höll mig framme och redo för min tur.

Nymans
Alltid trevligt folk men en helt annan stil än Rob Engström. Hos Rob knatar det omkring folk i läkarliknande rockar (urmakare?) som är härligt tekniskt kunniga medan hos Nymans är det mest kostym och bubbel. Gillar dem båda och båda dessa aktörer får mig som kund att må bra. Beställde ett band från AP en gång där beställningen strulade (inte Nymans fel) men Nymans skötte processen professionellt och kompenserade mig på bästa sätt.

Sammanfattningsvis tror jag du kan gå in hos samtliga av dessa AD med din inställning och förvänta dig ett genuint bra bemötande. Enda skillnaden är att du riskerar att bli omkörd av en stammis på Krons (ok det var med glimten i ögat...)
Vad hände med kvittot? Hur blev du av med det?
 
Kul att du är i de tankarna!

Personligen hade jag gått till Krons (även om jag är lite partisk till butiken så hade jsg valt den ändå.) av två själ:
1. Du har redan köpt en Longines där, de kan nog komma ihåg dig om det inte var allt för länge sedan.
2. Mer avslappnad miljö och mer ”vardagligt” än Rob/Nymans i mitt tycke då de har en mer öppen, ljus och tillgänglig butik!

Lycka till oavsett, återkom om/vad det blir! :)

Att sitta här och titta på era skönheter har fått mig att bestämma mig att jag ska köpa drömklockan sen barnsben.
Jag "måste" ändå in på Krons för att fixa länken som blivit härligt bilhandlarsladdrig.
Tack! Det ska jag göra. :)
Det låter som att du väljer märke först och klockan sen, behöver det vara en Rolex? Nämnda butiker saluför flera andra spännande fabrikat. Men det är något OffTopic, så för att ge ett svar på själva sakfrågan:
Ja, lite så. Rolex har varit drömmärket sen barnsben då jag såg en i helguld i fönstret på Franks ur. Naturligtvis vet jag att det finns fler märken av bra kvalitet men en dröm är en dröm.
Fast en klocka i helguld lär jag inte ha råd med på bra många år om det inte blir så att jag köper en årsklocka. Men jag tackar varmt för inputen och dina omdömen.
 
Topp