Kanske lite annorlunda Hiss/Diss än många andra omdömmen. Möjligt att jag lägg upp en unboxing i separat tråd senare.
Var inne på en längre klämma och känna på
@Nymans Ur 1851 där jag kikade på lite olika Cartier men främst på en Santos-Dumont. Riktigt trevlig service och trevlig stämning i butiken. Fördelen med att välja direkt vid öppning på förmiddagen var just att det inte var för stressigt och för mycket folk. Eftersom det var Lördag förmiddag och utan säker på köp fick det bli kaffe även om bubbel erbjöds.
Hade lite olika frågor innan köpet men eftersom ansvarig för märket precis gått på lunch så lovade man att återkomma.
Tyvärr fick jag ingen återkoppling den dagen och med andra planer så fick det bero.
Men under veckan ökade suget fast utan möjlighet att smita förbi förrän helgen. Satt därför och spanade in Cartier online. Nu är det säkert många som handlat från dem online. Men eftersom jag inte kan hitta något omdömme så kommer en snabb summering här.
Beställde online på onsdag lunch från Cartier. Eftersom det var inom rätt tidsram (och över ett visst belopp, oklart vart gränsen går) så erbjöds leverans dagen efter innan kl. 09.00. Direkt vid köp kom orderkonfirmationen och sedan även bekräftelsen
På Onsdag kväll kom det en notis att leveransen skickats från Holland tillsammans med Tracking nummer. Som insatt i logistik och D2C flöden var jag hoppfull men även lätt pessimistisk.
Kund följa resans gång och fram till att den ankommit Arlanda och till dess att samtalet från DHL kom kl. 08.15 att man skulle vara där innan 09. Redan 08.40 stod det en trevlig kille från DHL utanför dörren (Post Nord och UPS detta är något ni borde lära er av).
Eftersom presentförpaketering vid alla online köp kom denna i en ytterkartong och paketerad i en stor vit Cartier låda tillsammans med en röd presentpåse. Utöver detta den sedvanliga ytterboxen och boxen. Allt packeterat tillsammans med kuvert och gratulationskort.
Klockan var även ställd till korrekt tid.
Överlag måste jag säga att köpupplevelsen från Cartier var riktigt bra och bättre än hos många AD eller online försäljare. Från beställning till leverans och att klockan satt på handleden.
Kan absolut tänka mig att handla klockor från Cartier online igen. Även om bubbel eller annat inte erbjuds och upplevelsen hos AD oftast är trevlig så var detta värt att få hem leveransen inom 24h med en riktigt "white glove service". Om man sedan handlar sin första klocka skulle jag fortfarande tipsa om AD. Men efter ett par köp så blir det lätt same same.
Ingen skugga över
@Nymans Ur 1851 däremot trist att de inte återkom som utlovat. Men fenomenalt roligt att få testa en riktig premium online upplevelse där ledtiden gick snabbare än om jag väntat till jag kunde besöka AD igen.