• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Oj, det blev lite reaktioner på min synpunkt kring priset av att korta en länk. Jag brukar skriva korta meningar för att det ska bli lättläst 😉

/P

Det är olika hur det landar
Jag till Jarl Sandin vandrar
bad dem korta en länk
Den första medarbetaren
meddelade att det ej var till skänk
Jag stod och funderade
och undrade om de menade
allvar
En stund senare sa en
annan en den förre bedrar
Jag sa att det kan jag ta
Det fanns en kopp kaffe att ha
upplevelsen fick en negativ känsla
som jag förmodligen inte kan rensa.
kaffet var allt
Utanför Jarl Sandin blir det halt.

/P

Imponerande komiskt 😂

Företaget kan inte klaga över uppmärksamheten.

Dock återstår hur det kan skilja sig vad gäller prisdifferensen i prisspannet 0 till 500 kr.
Fast det kanske har med extra korv att göra, vad vet jag.

/P

Diss till Krons som inte ville korta länk på Submariner utan cert.
Hiss till Nymans Ur som inte hade något problem med det samt sa att de inte har rätten att neka om man inte har dokumenten med sig vid service eller liknande.

Hiss till Nymans Ur som inte hade något problem med det samt sa att de inte har rätten att neka om man inte har dokumenten med sig vid service eller liknande.
🙈 Ser det som en ren självklarhet att du inte ska behöva ta med dig cert vid service eller korta/förlänga länk.

Det är olika hur det landar.
Jag gick till Jarl Sandin och
bad dem korta en länk på
en klocka som inte inköpts
av dem.
Den första medarbetaren
meddelade att det skulle
kosta 500 kr.
Jag stod och funderade
och undrade om de menade
allvar.
En stund senare kom en
annan medarbetare och
sa att de tar istället 300 kr.
Jag sa att det kan jag ta.
Jag fick en kopp kaffe också.

Dessvärre fick denna upplevelse
en så negativ känsla som gör att jag
förmodligen inte går dit igen, kaffet
till trots.

/P
Har exakt samma upplevelse. Har köpt klockor där och också servat, men hade nu en vintage SMP som behövde kortas.
Fick först 500:- som förslag, när jag ifrågasatte det lite snällt gick de ner till 300:- (amma medarbetare). De hävdar att det går oavkortat till urmakarna, men vet inte om det stämmer…

Har aldrig haft problems på Krons men vet att de ibland kan fråga då detta är gratis för klockor inköpta där och då kan de begära cert eller kvitto.

Eriksson urhandel. 👍🏻👍🏻☺️

Bilagor

• A0CAE3DC-4FA4-42D0-B8BF-FF1A53440680.jpeg
    A0CAE3DC-4FA4-42D0-B8BF-FF1A53440680.jpeg
    467.3 KB · Visningar: 54
Hej,

Måste slå ett slag för Klockmaster Globen. Har lämnat in ett antal klockor på service där och de är alltid trevliga, ärliga och öppna med priset och generellt är jag mycket nöjd med bemötandet. 👍🙂

Med vänlig hälsning,

Jonas

Senast ändrad:
Uret: (förvisso ingen AD men kan vara värt att veta)

Vi skramlade till en present åt en släkting, en Oris. De sköt upp leveranstid 2-3 ggr och månader senare konstaterar de att klockan inte kan levereras.
Bedrövligt på alla sätt och vis.
Uret.se är inte seriösa! Jag har en liknande upplevelse av Uret.se och Uretvintage.se.

Jag köpte en klocka på Uret.se. Ordern blev godkänd och jag skulle få den levererad inom 2-5 veckor enligt besked. 6 veckor senare får jag ett email att klockan inte kan levereras. Jag tittade då närmare på en begagnad variant av klockan som legat ute på Uretvintage.se. Det var samma klocka, men med gummiarmband istället för stållänk som jag egentligen ville ha. Jag bestämde mig för att köpa den istället. 2 dagar efter får jag email att någon hann före och att klockan tyvärr redan sålts. Men det finns inte en chans att någon annan lade en order precis innan mig.

Den givna slutsatsen är att klockan lagts ut till försäljning via Uretvintage.se långt tidigare av någon, men sedan sålts av densamma på annat sätt. Uretvintage.se har dock obekymrat fortsatt att erbjuda klockan till försäljning utan att veta om den faktiskt finns tillgänglig eller inte. Det är först när någon faktiskt beställer klockan som Uret.se och Uretvintage.se kontrollerar om den erbjudna klockan fortfarande finns till försäljning. De tar inte ansvar för sitt erbjudande.

Efter detta tog jag kontakt med kundtjänst, som var vänliga och hjälpsamma. De kunde konstatera att en ny likadan klocka med gummiarmband fanns i lager och skulle kunna levereras inom någon dag. Den var dock betydligt dyrare än den ursprungliga klockan. Jag frågade om de kunde ge mig ett bättre pris pga av det som hänt, efter någon dag fick jag ett erbjudande motsvarande 2 000 kr mer än det ursprungliga köpet (justerat för prisskillnaden för armbandet). Jag valde att tacka nej.

Jag kan inte se det som annat än ett oetiskt sätt att locka köpare till sin website med bra erbjudanden. När de sedan inte kan leva upp till dem så försöker de sälja något annat istället för mer pengar.

Om de har klockan i lager så kan ni tryggt beställa den. Alla andra klockor bör ni undvika, ni kommer bara att tappa tid utan att få det ni önskade.

Wow begär de att du uppvisar cert för att korta en länk? Otroligt, hur berättigade eller förklarade de detta?

Tror de hade åkt på det om man meddelade detta till Rolex i Schweiz.

Jag blir förvånad när jag läser om flera som haft dåliga upplevelser hos Krons. Jag själv har bara goda erfarenheter därifrån. Kanske är det någon individ i personalen som behöver gå en charmkurs?

Jag passar då på att ge en HISS till Krons och särskilt till säljaren Sebastian som alltid stått för utmärkt service och trevliga samtal.

Läst lite för många dåliga historier om både Nymans och Kroons. I jämförelse väldigt få om resten av Sveriges alla AD. Alla kan ha någon anställd som har en dålig dag, inga problem men här har det varit "vi sätter villkoren, inte tillverkarna". Sen förstår jag att dom som får skumpa, trevligt snack och har en relation är nöjda.

Mitt personliga besök senast hos Nymans gav inte mersmak. November, lördag, pandemi och bra tryck med folk så skall väl inte döma från det. Bo Berggren hade inte detta tryck samtidigt och gav helt klart mersmak. Från stelaste klockbutik jag någonsin besökt tror jag till ett riktigt trevligt besök.

Hiss till den nya Breitlingbutiken i Stockholm. Mycket trevligt bemötande och de tog typ fram allt de hade så vi fick klämma och känna. Chronografen med salmondial är ju läcker för att vara Breitling, lätt den snyggaste jag sett därifrån.
Hiss även till Nymans som tog sig rejält med tid, klämde på den nya 126610LV. Det blir nästa inköp.

Vill passa på att hylla Cartierbutiken i Stockholm som varit extremt behjälpliga och serviceinriktade. Även om jag hade vissa bumps on the road med långa ledtider (som inte var butikens fel) så kommunicerade de hela tiden och servicen är A+, både när jag varit in och när vi skrivit eller pratat i telefonen. Bland det bästa jag varit med om faktiskt.

Hiss till den nya Breitlingbutiken i Stockholm. Mycket trevligt bemötande och de tog typ fram allt de hade så vi fick klämma och känna. Chronografen med salmondial är ju läcker för att vara Breitling, lätt den snyggaste jag sett därifrån.
Hiss även till Nymans som tog sig rejält med tid, klämde på den nya 126610LV. Det blir nästa inköp.
Bara att gå in och beställa en 126610LV alltså 🤔

Hiss till klockaffären inne i NK, mycket trevlig herre som jag antar hade hand om Omega avdelningen denna dag, han var för övrigt också en samlare av diverse dykarur. Till och med frugan hade kul åt att prata med honom, vilket inte brukar ske när vi är inne i klockaffärer. Väldigt trevlig och pratsam även fast jag innan sa att jag bara ville klämma. Tog ändå med glädje fram både Bondklockan och försökte få min fru att förstå tjusningen med äldre Seamasters och att man måste ha många natoband (försvarade mig). Var trevligt att stå och småprata med någon som sken upp när frugan berättade att jag minst hade 150 natoband hemma. :p Vill också ge en hiss till Klockmaster Globen, var inne en snabb sväng för att fråga om servicekostnader på Omega, mycket trevliga och tillmötesgående.

Senast ändrad:
Hiss till klockaffären inne i NK, mycket trevlig herre som jag antar hade hand om Omega avdelningen denna dag, han var för övrigt också en samlare av diverse dykarur. Till och med frugan hade kul åt att prata med honom, vilket inte brukar ske när vi är inne i klockaffärer. Väldigt trevlig och pratsam även fast jag även innan sa att jag bara ville klämma. Tog ändå med glädje fram både Bondklockan och försökte få min fru att förstå tjusningen med äldre Seamasters och att man måste ha många natoband (försvarade mig). Var trevligt att stå och småprata med någon som sken upp när frugan berättade att jag minst hade 150 natoband hemma. :p Vill också ge en hiss till Klockmaster Globen, var inne en snabb sväng för att fråga om servicekostnader på Omega, mycket trevliga och tillmötesgående.
Kan nästan gissa vem du pratade med, han finns här 🙏

Tillbaka
Topp