Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är olika hur det landar
Jag till Jarl Sandin vandrar
bad dem korta en länk
Den första medarbetaren
meddelade att det ej var till skänk
Jag stod och funderade
och undrade om de menade
allvar
En stund senare sa en
annan en den förre bedrar
Jag sa att det kan jag ta
Det fanns en kopp kaffe att ha
upplevelsen fick en negativ känsla
som jag förmodligen inte kan rensa.
kaffet var allt
Utanför Jarl Sandin blir det halt.
/P
Ser det som en ren självklarhet att du inte ska behöva ta med dig cert vid service eller korta/förlänga länk.Diss till Krons som inte ville korta länk på Submariner utan cert.
Hiss till Nymans Ur som inte hade något problem med det samt sa att de inte har rätten att neka om man inte har dokumenten med sig vid service eller liknande.
Har exakt samma upplevelse. Har köpt klockor där och också servat, men hade nu en vintage SMP som behövde kortas.Det är olika hur det landar.
Jag gick till Jarl Sandin och
bad dem korta en länk på
en klocka som inte inköpts
av dem.
Den första medarbetaren
meddelade att det skulle
kosta 500 kr.
Jag stod och funderade
och undrade om de menade
allvar.
En stund senare kom en
annan medarbetare och
sa att de tar istället 300 kr.
Jag sa att det kan jag ta.
Jag fick en kopp kaffe också.
Dessvärre fick denna upplevelse
en så negativ känsla som gör att jag
förmodligen inte går dit igen, kaffet
till trots.
/P
Har aldrig haft problems på Krons men vet att de ibland kan fråga då detta är gratis för klockor inköpta där och då kan de begära cert eller kvitto.Diss till Krons som inte ville korta länk på Submariner utan cert.
Hiss till Nymans Ur som inte hade något problem med det samt sa att de inte har rätten att neka om man inte har dokumenten med sig vid service eller liknande.
Är väl en ”ursäkt” till att inte behöva spendera dagarna med att korta länkar.Har aldrig haft problems på Krons men vet att de ibland kan fråga då detta är gratis för klockor inköpta där och då kan de begära cert eller kvitto.
Hur kan det vara ett problem att utföra tjänster man tar betalt för? 300 spänn för 5 minuters jobb = 3600kr/h. Knappast dåligt betalt.Är väl en ”ursäkt” till att inte behöva spendera dagarna med att korta länkar.
Spännande, hittar dock ingen FB-sida?Kan varmt rekommender Olofsfors ur, riktigt skicklig herre som tar rimliga priser. Har en FB-sida där man kan följa lite av hans jobb
Spännande, hittar dock ingen FB-sida?
Mvh
Ola G
Uret.se är inte seriösa! Jag har en liknande upplevelse av Uret.se och Uretvintage.se.Uret: (förvisso ingen AD men kan vara värt att veta)
Vi skramlade till en present åt en släkting, en Oris. De sköt upp leveranstid 2-3 ggr och månader senare konstaterar de att klockan inte kan levereras.
Bedrövligt på alla sätt och vis.
Wow begär de att du uppvisar cert för att korta en länk? Otroligt, hur berättigade eller förklarade de detta?Diss till Krons som inte ville korta länk på Submariner utan cert.
Något som saknas i hela historien. Nymans och Krons är samma företag. De har även samma policy’s runt det mesta.Wow begär de att du uppvisar cert för att korta en länk? Otroligt, hur berättigade eller förklarade de detta?
Tror de hade åkt på det om man meddelade detta till Rolex i Schweiz.
Rätt enligt vad, Rolexlagen, sjunde paragrafen, tredje stycket, Folksominteharenskruvmejsel 3:52?Hiss till Nymans Ur som inte hade något problem med det samt sa att de inte har rätten att neka om man inte har dokumenten med sig vid service eller liknande.
Bara att gå in och beställa en 126610LV alltsåHiss till den nya Breitlingbutiken i Stockholm. Mycket trevligt bemötande och de tog typ fram allt de hade så vi fick klämma och känna. Chronografen med salmondial är ju läcker för att vara Breitling, lätt den snyggaste jag sett därifrån.
Hiss även till Nymans som tog sig rejält med tid, klämde på den nya 126610LV. Det blir nästa inköp.
Beställd sedan längeBara att gå in och beställa en 126610LV alltså
Kan nästan gissa vem du pratade med, han finns härHiss till klockaffären inne i NK, mycket trevlig herre som jag antar hade hand om Omega avdelningen denna dag, han var för övrigt också en samlare av diverse dykarur. Till och med frugan hade kul åt att prata med honom, vilket inte brukar ske när vi är inne i klockaffärer. Väldigt trevlig och pratsam även fast jag även innan sa att jag bara ville klämma. Tog ändå med glädje fram både Bondklockan och försökte få min fru att förstå tjusningen med äldre Seamasters och att man måste ha många natoband (försvarade mig). Var trevligt att stå och småprata med någon som sken upp när frugan berättade att jag minst hade 150 natoband hemma. Vill också ge en hiss till Klockmaster Globen, var inne en snabb sväng för att fråga om servicekostnader på Omega, mycket trevliga och tillmötesgående.
Vad roligt, önskar han allt gott och var ett sant nöje att stöta på just honom den dagenKan nästan gissa vem du pratade med, han finns här