• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Watchie

Patek
2-Faktor
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?
Jag har aldrig, inte fått tillbaks länkbitar, är ju för fn ett rån,du har bet för dem, den dgn du ev. skulle byta/kränga blir de inge kul
 

FlipSwede

Rolex
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?
Är du medveten och säker på detta (att butiken verkligen behåller en eller flera av de kortade länkbitarna) när du går ut från butiken faller det under "Skyll dig själv" när du inte högljutt protesterar.

Upptäcker du det väl hemma,eller efter X tidsenheter skulle jag absolut gå tillbaka och högljutt protestera,även om bevisläget är klart sämre än I första scenariot.

Hursom ett djävla oskick av butiken om det stämmer och garanterat ingenting som Rolex SA instruerar sina ÅFs att göra.
Följdfrågan blir om det är något ett enskilt "förselaget butikbiträde" gör på eget bevåg eller något alla är instruerade av ledningen?
Blir ju en näve tusenlappar på en eller två helguldslänkbitar.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?

Känns konstigt. Du ska få med länkbitarna vad jag vet och det har jag själv fått vid köp hos AD.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?
Men varför i hela världen har du aldrig frågat dem om du råkat ut för det 5-6 gånger?
 

3R1K

Cartier
Är du medveten och säker på detta (att butiken verkligen behåller en eller flera av de kortade länkbitarna) när du går ut från butiken faller det under "Skyll dig själv" när du inte högljutt protesterar.

Upptäcker du det väl hemma,eller efter X tidsenheter skulle jag absolut gå tillbaka och högljutt protestera,även om bevisläget är klart sämre än I första scenariot.

Hursom ett djävla oskick av butiken om det stämmer och garanterat ingenting som Rolex SA instruerar sina ÅFs att göra.
Följdfrågan blir om det är något ett enskilt "förselaget butikbiträde" gör på eget bevåg eller något alla är instruerade av ledningen?
Blir ju en näve tusenlappar på en eller två helguldslänkbitar.

Grejen är, och det känns skit töntigt att skriva det, att jag har en relation till ÅF sedan flera år tillbaka och har fått köpa ett gäng jättetrevliga och ovanliga klockor som jag än idag älskar.

Du har naturligtvis helt rätt. Jag märkte det i butiken, var fullt medveten om vad som skedde framför mina ögon men sa inget. För ifall jag som du föreslår 'högljutt protesterar' så blir det kanske inga fler klockor tilldelade för min del. Skitlöjligt, jag vet. Och håller med om att jag får skylla mig själv.

Men känner mig ändå besviken. Det har inte skett alla gånger men senast var det solklart.
 

FlipSwede

Rolex
Grejen är, och det känns skit töntigt att skriva det, att jag har en relation till ÅF sedan flera år tillbaka och har fått köpa ett gäng jättetrevliga och ovanliga klockor som jag än idag älskar.

Du har naturligtvis helt rätt. Jag märkte det i butiken, var fullt medveten om vad som skedde framför mina ögon men sa inget. För ifall jag som du föreslår 'högljutt protesterar' så blir det kanske inga fler klockor tilldelade för min del. Skitlöjligt, jag vet. Och håller med om att jag får skylla mig själv.

Men känner mig ändå besviken. Det har inte skett alla gånger men senast var det solklart.
Nehej.
Ja då är du ju nöjd&glad så varför ens ta upp det nu?

Trevlig relation där ena parten snor åt sig lite extra och den andra inte vill säga något då det kan bli "Tråkig Stämning".

Jag hade bett biträdet ta fram de felande bitarna,och hade jag inte fått köpa något mer så hade det varit helt okej.
Det är ingen brist på Rolexklockor.

Men vi är alla olika och du kanske kompenserats med de klockor du kunnat köpa till listpris.
 

3R1K

Cartier
Nehej.
Ja då är du ju nöjd&glad så varför ens ta upp det nu?

Trevlig relation där ena parten snor åt sig lite extra och den andra inte vill säga något då det kan bli "Tråkig Stämning".

Jag hade bett biträdet ta fram de felande bitarna,och hade jag inte fått köpa något mer så hade det varit helt okej.
Det är ingen brist på Rolexklockor.

Men vi är alla olika och du kanske kompenserats med de klockor du kunnat köpa till listpris.

Det är fair reflektion!

Blandade känslor helt enkelt. Tacksam för att kunna köpa några ovanligare klockor, förvånad över att det saknas länkbitar. Visst är relationen obalanserad mellan ÅF och rolexintressent, i alla högsta grad, c'est comme ça.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Som jag skrev i inlägget har det inte skett varje gång. Men senast var det solklart. Känns som att man med ÅF kastar sten i glashus om man skulle ta den konflikten, iaf om man hoppas tilldelas fler speciella ur.

Det är fair reflektion!

Blandade känslor helt enkelt. Tacksam för att kunna köpa några ovanligare klockor, förvånad över att det saknas länkbitar. Visst är relationen obalanserad mellan ÅF och rolexintressent, i alla högsta grad, c'est comme ça.
Förstår att det kanske inte är helt bekvämt och glasklart alla gånger. Hela systemet med väntelista är ju lite skevt, och ibland får man väl gilla läget om man vill handla (själv botaniserar jag i hela andra prisklasser dessutom 😊) Men onekligen skumt av dem tycker jag, och det vore intressant att se vad de säger om du skulle ifrågasätta dem. Har jäkligt svårt att tro att de ändå skulle neka dig de bitar som blir över, förhoppningsvis skulle de skämmas lite och bjuda till lite extra istället.
 

FlipSwede

Rolex
Det är fair reflektion!

Blandade känslor helt enkelt. Tacksam för att kunna köpa några ovanligare klockor, förvånad över att det saknas länkbitar. Visst är relationen obalanserad mellan ÅF och rolexintressent, i alla högsta grad, c'est comme ça.
Nej relationen är vad man gör den till.

Inga Rolexklockor nu I production är ovanliga,snarare tvärtom.
Vad som är ovanligt är gratis pengar. Ännu ovanligare är det med näringsidkare som ger bort ovanstående,pengar alltså.

Så vill man ha en chans till gratis får man "spela spelet" så gott man kan.
Värdesätter man annat så levererar närmaste Gråis samma klocka utan konstigheter nästa dag. Men då till marknadspris.

Inget av alternativen är fel eller dåligt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är fair reflektion!

Blandade känslor helt enkelt. Tacksam för att kunna köpa några ovanligare klockor, förvånad över att det saknas länkbitar. Visst är relationen obalanserad mellan ÅF och rolexintressent, i alla högsta grad, c'est comme ça.
Om du aldrig säger att du vill ha länkbitarna så lär de fortsätta utgå från att du inte vill ha dem. Det är inget konstigt för en AD att vissa köpare skiter i både länkbitar och lådor. Om du säger till så lär de säga ”jaha, trodde inte du ville ha dem”. Ingen stor grej (för dem), däremot dåligt att säljaren inte frågar om du vill ha länkbitarna.
 

BankAnden

Panerai
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?
Du ska självklart få hela länken med dig. Låter helt vansinnigt, det där.
 

RolexKnatten

Omega
2-Faktor
Kan instämma med tidigare inlägg.

Philip på Krons är en duktig och engagerad säljare med bra bemötande.

Fick också ett glas champagne när jag tog ut en klocka :)
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Hiss till den supertrevliga killen som ombesörjde mitt och min kollegas besök på Omega-butiken på Biblioteksgatan. Intresserad, trevlig och bjussig!
Vill även passa på att plussa Kaplans-gänget - alltid ett rent nöje att komma på besök!
 

AndyLard

Omega
Som jag skrev i inlägget har det inte skett varje gång. Men senast var det solklart. Känns som att man med ÅF kastar sten i glashus om man skulle ta den konflikten, iaf om man hoppas tilldelas fler speciella ur.
Självklart är länkbitarna dina!

Det kanske inte är en konflikt som behöver tas? Om du vid lämpligt tillfälle lyfter frågan på ett snyggt sätt så finns det inga anledningar till varken konflikt eller dålig stämning.
 

Mb29836

Omega
2-Faktor
Hiss till Olofsfors urmakeri!

Hade en Heuer autavia 1163 där visarfriktionen var trög som satan, gick inte att ställa datum utan att kronan skruvades lös. Skickades till urteknik som efter ganska lång liggtid (var ju dock semester) skickade den till Heuer i Schweiz som kom tillbaka med serviceoffert på mellan 21000 och 33000. Nekade denna och när jag väl fick tillbaka klockan (som var borta mellan juli och december…) så fick den åka till Per-Erik på Olofsfors urmakeri som rappt gav en diagnos (trasig fjäder också och lite annat) och gjorde en helservice för mindre än en femtedel av priset Heuer ville ha och jag hade klockan tillbaka efter en månad. Rekommenderas varmt!
 

FlipSwede

Rolex
Är det ej uret.se som ”sexar” till namnet lite för sälja beg. ?
Ingen aning.
Men finns namnet inte på AllaBolag så blir det ju svårare att kolla vem/vilka som står bakom.
Nästa,steg är ju att fundera på om det är medvetet eller ej.

Men orgnr brukar alla seriösa bolag ha på sin hemsida.
Ibland får man leta lite,men finns gör det.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som vet om Vintage watch agency är seriösa ?

Är det ej uret.se som ”sexar” till namnet lite för sälja beg. ?

Ingen aning.
Men finns namnet inte på AllaBolag så blir det ju svårare att kolla vem/vilka som står bakom.
Nästa,steg är ju att fundera på om det är medvetet eller ej.

Men orgnr brukar alla seriösa bolag ha på sin hemsida.
Ibland får man leta lite,men finns gör det.
Det stämmer att det är Uret Vintage, om ni går in på sidan och trycker på svenska så kommer ni till Uret Vintage.

Så med andra ord Uret Vintage fast med priser i Euro😊
Och som svar på frågan så är väl absolut Uret Vintage seriösa.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Det stämmer att det är Uret Vintage, om ni går in på sidan och trycker på svenska så kommer ni till Uret Vintage.

Så med andra ord Uret Vintage fast med priser i Euro😊
Och som svar på frågan så är väl absolut Uret Vintage seriösa.

Seriösa är ju en tolkningsfråga. Tycker inte det är särskilt seriöst att använda samma bilder på flera objekt när det gäller begagnade klockor. Fattar att det är samma referens men läst om folk här på forumet som fått något som inte motsvarade bilderna alls hem på posten.

Det tycker jag är ett oseriöst sätt att bedriva affärer även om bolaget inte är en ren scam.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Det stämmer att det är Uret Vintage, om ni går in på sidan och trycker på svenska så kommer ni till Uret Vintage.

Så med andra ord Uret Vintage fast med priser i Euro😊
Och som svar på frågan så är väl absolut Uret Vintage seriösa.
De är ”seriösa”, men skulle aldrig handla där, samma foton på olika objekt, faktafel, ljuger om leveranstider bla, lite chansning att handla där, vintage objekt antar jag de har ? alt. saluför även andras med då osäkert ”lagerstatus”…
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Seriösa är ju en tolkningsfråga. Tycker inte det är särskilt seriöst att använda samma bilder på flera objekt när det gäller begagnade klockor. Fattar att det är samma referens men läst om folk här på forumet som fått något som inte motsvarade bilderna alls hem på posten.

Det tycker jag är ett oseriöst sätt att bedriva affärer även om bolaget inte är en ren scam.
Om det stämmer så håller jag absolut med dig om att det inte är ett särskilt seriöst sätt.
Det positiva är att du har 14 dagar öppet köp och då kan returnera klockan om du inte är nöjd.
 
Topp