I så fall förefaller det högst besynnerligt. Att ha en omotiverad aversion framstår endast … enfaldigt?Inte i detta fall nej.
I övrigt håller jag fullt med dig.
Fridens.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I så fall förefaller det högst besynnerligt. Att ha en omotiverad aversion framstår endast … enfaldigt?Inte i detta fall nej.
Lust att bidra med en "tldr;" ? Något nytt eller bara samma gamla visa att han tillverkade kopior innan de grundade Ginault?Intressant läsning om märket Ginault
![]()
Lies and Deceit: Exposing Tsung Chi, Thomas Caddell, and Ginault’s Illegal Past
In this write-up I’ll be detailing trails left behind by a man purporting to be a “Charles Ginault”, exposing the lies and deception surrounding the watch brand Ginault, and Thomas Caddell. T…deepdweller.home.blog
Är ju tyvärr inte allt för ovanligt. Att det görs varumärkesförfalskningar är ju ingen nyhet, de flesta tillverkarna (fabrikerna) i Kina erbjuder dessa i sina kataloger. Klart då att det är flera som köper dessa boetter och sätter ett eget varumärke på tavlan. Att det finns folk som har mage att kalla dessa hyllningar på ett klockforum är absurt.Intressant läsning om märket Ginault
![]()
In this write-up I’ll be detailing trails left behind by a man purporting to be a “Charles Ginault”, exposing the lies and deception surrounding the watch brand Ginault, and Thomas Caddell. T…deepdweller.home.blog
Tycker Ginault känns som en ”Vi tjänar mer deg om vi låtsas som att dessa är ihopsatta för hand i USA och byter detaljer från våra Sub-replikor”-historia.Intressant läsning om märket Ginault
![]()
Även om det är samma gamla, så är det fortfarande väldigt aktuellt. Alla är även inte lika pålästa om ämnetLust att bidra med en "tldr;" ? Något nytt eller bara samma gamla visa att han tillverkade kopior innan de grundade Ginault?
Just därför du borde bidra med en tldr, nu gjorde jag det åt dig.Även om det är samma gamla, så är det fortfarande väldigt aktuellt. Alla är även inte lika pålästa om ämnet
Tack!Just därför du borde bidra med en tldr, nu gjorde jag det åt dig.
Det tvivelsutan förkastliga i piratkopior undantaget, är inte det intressanta i sammanhanget hur mycket (eller lite) som kvalitetsmässigt skiljer mellan exempelvis en, som i det här fallet, Rolex och en Ginault?; och hur mycket namnet på tavlan värderas till?; och måhända också statusen?; eller motsatsen, om man så vill, skammen?Är ju tyvärr inte allt för ovanligt. Att det görs varumärkesförfalskningar är ju ingen nyhet, de flesta tillverkarna (fabrikerna) i Kina erbjuder dessa i sina kataloger. Klart då att det är flera som köper dessa boetter och sätter ett eget varumärke på tavlan. Att det finns folk som har mage att kalla dessa hyllningar på ett klockforum är absurt.
Det tvivelsutan förkastliga i piratkopior undantaget, är inte det intressanta i sammanhanget hur mycket (eller lite) som kvalitetsmässigt skiljer mellan exempelvis en, som i det här fallet, Rolex och en Ginault?; och hur mycket namnet på tavlan värderas till?; och måhända också statusen?; eller motsatsen, om man så vill, skammen?
Det var väl ändå tarvligt skrivet?!? Tycka är en sak, men att formge den en annan.Fejkklockor för fejkpersoner imho.
Är det så du upplever att jag uttrycker mig eller din önskan att jag så istället gjorde för att du bättre skall förstå?
FridensDet var väl ändå tarvligt skrivet?!? Tycka är en sak, men att formge den en annan.
Fridens.
Nej, intresserar inte mig det minsta. Kopior är totalt ointressanta och smutsiga.Det tvivelsutan förkastliga i piratkopior undantaget, är inte det intressanta i sammanhanget hur mycket (eller lite) som kvalitetsmässigt skiljer mellan exempelvis en, som i det här fallet, Rolex och en Ginault?; och hur mycket namnet på tavlan värderas till?; och måhända också statusen?; eller motsatsen, om man så vill, skammen?
Fridens.
Ingen vill väl ändå äga en Ginault? De vill egentligen äga en Rolex men tar den enkla vägen ut. Hur kan det öht vara accepterat i entusiastkretsar?Det var väl ändå tarvligt skrivet?!? Tycka är en sak, men att formge den en annan.
Fridens.
För att jag tidigare inte har engagerat mig i diskussioner inom ramen för det här forumet är din slutledning att jag är ett troll? Ur mitt perspektiv har jag inte låtit mig hänfalla till en fördummande nivå med memen som fåraktiga verktyg, utan strävat efter en förnuftig nivå samt att sökt belysa myntets bägge sidor. Med en ton så som jag förväntar mig att själv bli bemött.Fridens
Just Ginault är ett särdeles uselt exempel i denna kontext, inte tu tal om den saken.Ingen vill väl ändå äga en Ginault? De vill egentligen äga en Rolex men tar den enkla vägen ut. Hur kan det öht vara accepterat i entusiastkretsar?
Så vilka homager hade varit bättre exempel?Just Ginault är ett särdeles uselt exempel i denna kontext, inte tu tal om den saken.
Fridens.
Exakt där ligger pudelns kärna, att upplevt värde alltid är subjektivt. Så också avseende så kallade homager.Men du kan ta samma diskussion utan att utgå ifrån kopian så har du typ samma innehåll men lite annan vinkel. På fina egenutvecklade produkter kan marginalkostnaden att tillverka en extra klocka vara mycket låg trots att slutprodukten är väl värd sitt pris för massan. Detta är ju då generellt talat. För individen kan det ju vara helt annorlunda.
Bara för att vara tillmötesgående och dra något ur hatten så varför inte något som har postats i just denna tråd, den Crepas som @FreakyLeo generöst nog har bidragit med bild på?Så vilka homager hade varit bättre exempel?
Precis. Det finns de som är villiga att betala det kollektivt accepterade värdet (marknadspriset). Sen har vi de som avstår och de som tar genvägar.Exakt där ligger pudelns kärna, att upplevt värde alltid är subjektivt. Så också avseende så kallade homager.
Fridens.
Håller inte med, handlar inte om upplevt värde utan principer och i viss mån moral. Men jag vet att vissa inte har problem med att stjäla från andra.Exakt där ligger pudelns kärna, att upplevt värde alltid är subjektivt. Så också avseende så kallade homager.
Fridens.
Så du menar att utan Omegas varumärke, historia och ikoniska Ploprof så hade @FreakyLeo velat äga denna Crepas?Bara för att vara tillmötesgående och dra något ur hatten så varför inte något som har postats i just denna tråd, den Crepas som @FreakyLeo generöst nog har bidragit med bild på?
Fridens.
Det är väl en beige kopia en prototyp? Mao inte riktigt lika smutsig utan bara tråkig och fantasilös. Men det finns folk till dem och det är lättare att acceptera än vissa andra för mig.Bara för att vara tillmötesgående och dra något ur hatten så varför inte något som har postats i just denna tråd, den Crepas som @FreakyLeo generöst nog har bidragit med bild på?
Fridens.
Oundvikligen skulle en fortsatt diskussion utifrån ditt uttalande leda till värderingsfrågor, och i förlängningen etik och sedermera politik, varför jag avstår att vidare dryfta den aktualiserade ämnestråden.Håller inte med, handlar inte om upplevt värde utan principer och i viss mån moral. Men jag vet att vissa inte har problem med att stjäla från andra.
Nu kan jag naturligtvis inte svara för de tyckanden och göranden som får stå för @FreakyLeo. Men en approximativ gissning är att ja; och jag vill som ett tillägg påstå att den har tillräckligt egna detaljer i designen för att kunna attribueras semi-originell.Så du menar att utan Omegas varumärke, historia och ikoniska Ploprof så hade @FreakyLeo velat äga denna Crepas?
Där har du huvudfaktorn varför vissa vägrar kalla kopiorna för hyllningar och inte tycker att de hör hemma på ett klockforum.Oundvikligen skulle en fortsatt diskussion utifrån ditt uttalande leda till värderingsfrågor, och i förlängningen etik och sedermera politik, varför jag avstår att vidare dryfta den aktualiserade ämnestråden.
Fridens.
Egna detaljer?Nu kan jag naturligtvis inte svara för de tyckanden och göranden som får stå för @FreakyLeo. Men en approximativ gissning är att ja; och jag vill som ett tillägg påstå att den har tillräckligt egna detaljer i designen för att kunna attribueras semi-originell.
Fridens.