• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Chrisse

Patek
2-Faktor
🍂

EB142077-4905-4527-BC7A-409B0907C492.jpeg
 

erikjohanssons

Breitling
Behöver hjälp :)
Har alltid älskat looken av en Hublot, kaxig, classy och rätt stilrena. Aldrig vågat mig för att köpa en då jag är rädd för att göra en dålig affär.
Vad är det jag ska kolla efter på en "begagnad" Hublot? Eller skall man köpa direkt av AD?
Spanar blocket och inte mycket intressanta Hublots som kommer upp. Letar framförallt efter Hublot Classic Fusion Chrono 42.

Må bäst !!
 
Behöver hjälp :)
Har alltid älskat looken av en Hublot, kaxig, classy och rätt stilrena. Aldrig vågat mig för att köpa en då jag är rädd för att göra en dålig affär.
Vad är det jag ska kolla efter på en "begagnad" Hublot? Eller skall man köpa direkt av AD?
Spanar blocket och inte mycket intressanta Hublots som kommer upp. Letar framförallt efter Hublot Classic Fusion Chrono 42.

Må bäst !!
Haft 3 st. Alla Classic fusion med svart tavla hehe. Först 42 sen 45 och nu 42 igen.
Då fanns det rätt många ute och priset varierade mellan 40 och 45 TYP. Nu går dom för 50 - 55 TYP känns det som efter mycket letande på chrono24. Köpte min i bra skick för ca 50. Ska du ha helt ny hos AD så vet jag inte vad dom går för nu.
 
Det som gjorde att jag inte riktigt kom överens med Classic Fusion var att den var för lätt och tunn, det var helt enkelt för lite närvaro på handleden trots att det var en 42a, vilket på flesta klockor känns i största laget för mig.
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Behöver hjälp :)
Har alltid älskat looken av en Hublot, kaxig, classy och rätt stilrena. Aldrig vågat mig för att köpa en då jag är rädd för att göra en dålig affär.
Vad är det jag ska kolla efter på en "begagnad" Hublot? Eller skall man köpa direkt av AD?
Spanar blocket och inte mycket intressanta Hublots som kommer upp. Letar framförallt efter Hublot Classic Fusion Chrono 42.

Må bäst !!
Tycker att CF är en av nutidens med underskattade klockor bland entusiaster.
Hade 42:an och tyckte att den var magisk men den såldes till förmån för annat men hade absolut kunnat köpa en igen.
Utöver att ha koll på en repfri boett och bezel så ska det nog inte vara några problem.
96B1CCF0-A88E-4F1E-98B9-1F72F23537D5.jpeg
 
Vad tror ni VM i fotboll kan göra för Hublot som varumärke. Nu är ju verkligen hela världens blickar vända mot mästerskapet. Kan knappast få bättre reklam, hoppas det syns mycket.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni VM i fotboll kan göra för Hublot som varumärke. Nu är ju verkligen hela världens blickar vända mot mästerskapet. Kan knappast få bättre reklam, hoppas det syns mycket.
Har inte Hublot sponsrat tidigare?
Sedan är de väl en tillverkare som alltid varit tungt viktade mot klubblagsfotboll. Vet inte om kommande VM kommer göra mer än att de redan befäster sitt redan etablerade varumärke inom sporten.
 

FlipSwede

Rolex
Da jag adrig agt en Hublot men letar efter nagot som inte ar Rolex eller AP med allt vad det innebar bade vad galler nykop och andrahandspriser
Vad sager experterna har att man ska titta efter?

Jag gillar designen pa Big Bang 45mm kronografer,men ar helt rudis pa vad sadana ska kosta i bra men anda begagnat skick.
Valdigt ofta dyker de upp utan box och papper,men i nagon limiterad upplaga.
Ska man kopa enbart en klocka i ett skick man gillar,eller vanta till det kommer ett komplett set mtp den dag jag sjalv ska avyttra?
Varderas tex en Ferari-limited-ed hogre an nagot annat? Eller aterigen en gimmick som ar kul...men inte direkt vart nagot extra?

Bock och Tack for synpunkter antingen har i traden eller via PM
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Da jag adrig agt en Hublot men letar efter nagot som inte ar Rolex eller AP med allt vad det innebar bade vad galler nykop och andrahandspriser
Vad sager experterna har att man ska titta efter?

Jag gillar designen pa Big Bang 45mm kronografer,men ar helt rudis pa vad sadana ska kosta i bra men anda begagnat skick.
Valdigt ofta dyker de upp utan box och papper,men i nagon limiterad upplaga.
Ska man kopa enbart en klocka i ett skick man gillar,eller vanta till det kommer ett komplett set mtp den dag jag sjalv ska avyttra?
Varderas tex en Ferari-limited-ed hogre an nagot annat? Eller aterigen en gimmick som ar kul...men inte direkt vart nagot extra?

Bock och Tack for synpunkter antingen har i traden eller via PM
Köpte min första 2007, är inne på min 3:e nu. Alltid Big Bang 44,5 mm. Finns massa roliga till bra pris. Olika material och färger. Den som heter Ice Bang, gen 1 är en klar favvo. Sen gillar jag också All Black gen 1. Enkelt sammanfattat har gen 1 siffror på tavlan, många gen 2 har bara stav index. Smaksak. Detta är nog ett trevligt ägande All Black gen 1. Finns i 250x. Slutsåld direkt vid lansering 2007/8! Den ligger på min bevakningslista 👀



Finns mkt fuffens, är du osäker köp alltid fullset.

Ferrari mm har sällan extra värde…..
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Da jag adrig agt en Hublot men letar efter nagot som inte ar Rolex eller AP med allt vad det innebar bade vad galler nykop och andrahandspriser
Vad sager experterna har att man ska titta efter?

Jag gillar designen pa Big Bang 45mm kronografer,men ar helt rudis pa vad sadana ska kosta i bra men anda begagnat skick.
Valdigt ofta dyker de upp utan box och papper,men i nagon limiterad upplaga.
Ska man kopa enbart en klocka i ett skick man gillar,eller vanta till det kommer ett komplett set mtp den dag jag sjalv ska avyttra?
Varderas tex en Ferari-limited-ed hogre an nagot annat? Eller aterigen en gimmick som ar kul...men inte direkt vart nagot extra?

Bock och Tack for synpunkter antingen har i traden eller via PM
Coolaste 45mm Big Bang kronograferna är Unico (finns i 42mm med) och är flaggskeppet från Hublot med grymt flyback inhouse urverk. Sådana går att hitta beggade till bra pris jämfört med list, på t ex Chrono 24 finns ju fullset för under 120K
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Da jag adrig agt en Hublot men letar efter nagot som inte ar Rolex eller AP med allt vad det innebar bade vad galler nykop och andrahandspriser
Vad sager experterna har att man ska titta efter?

Jag gillar designen pa Big Bang 45mm kronografer,men ar helt rudis pa vad sadana ska kosta i bra men anda begagnat skick.
Valdigt ofta dyker de upp utan box och papper,men i nagon limiterad upplaga.
Ska man kopa enbart en klocka i ett skick man gillar,eller vanta till det kommer ett komplett set mtp den dag jag sjalv ska avyttra?
Varderas tex en Ferari-limited-ed hogre an nagot annat? Eller aterigen en gimmick som ar kul...men inte direkt vart nagot extra?

Bock och Tack for synpunkter antingen har i traden eller via PM
Min favorit det senaste är nog 41mm Earl Grey, cirkulerat 2 st på ks

083E848A-4EC3-45FF-9A8E-DA282D97A6CA.jpeg


Enda jag äger nu är 42mm Unico, rätt trevlig, enkelt att variera band

E5BF7E25-8281-4066-948D-89712F233C1F.jpeg

DAA95069-84D2-46FC-8CDE-D576851BCEB8.jpeg


Även haft några BB 41/44,5mm genom åren. Gen 1 och 2 (Evolution) Ice Bang, All Black mfl

F9B5DBF5-3C7E-4BEB-9F3D-7B37E87ACA66.jpeg
C62811B8-E781-4385-9C98-8A2C620CFDE3.jpeg
ECB8E102-753B-41DE-B298-A8FA6475D2B3.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
Bock och Tack for svar och fina bilder @Davvan @Chrisse @Swizz beat

Den har ploppade upp hos Kaplans. Blir val 113nanting om ingen annnan budar. Dock bade papperslos&hemlos....


Bu eller Ba?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Bock och Tack for svar och fina bilder @Davvan @Chrisse @Swizz beat

Den har ploppade upp hos Kaplans. Blir val 113nanting om ingen annnan budar. Dock bade papperslos&hemlos....


Bu eller Ba?
Aaaaaalltså…..modellen är ju smaksak! Men en såpass ny klocka bör ju vara komplett. Säkerligen inget fuffens, men tröttnar du en dag…..👀….så blir det svårare än att bli av med en gammal Bayliner……

Vidare tror ju jag att hästen har en smal kundgrupp……
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Bock och Tack for svar och fina bilder @Davvan @Chrisse @Swizz beat

Den har ploppade upp hos Kaplans. Blir val 113nanting om ingen annnan budar. Dock bade papperslos&hemlos....


Bu eller Ba?
Väldigt speciell, hade nog satsat på ordinarie Unico för egen del, Hubbe verkar numera ha dragit ned storleken på dem till 44mm istället för 45mm. Dock betydligt mer pricy än Ferrari varianten beggade
 

ScubaKing

Audemars
Liger straps är riktigt riktigt bra. Allt i från en grym hemsida som är enkel och tydlig. En hemsida där man kan söka band till specifik klocka och även mått (vilket iof inte är ovanligt idag). Snygga band av superkvalitet. Var kan man annars hitta handmålade band specifikt till Breitling? Eller Gucci straps till Breitling Avenger :D (mest korkade jag sett för övrigt). Enda nackdelen är väl priset på en stor del av dem, 250 Euro utan spänne är en del. Samt att man inte kan zooma in på straps.

9 av 10 poäng enligt mig!
 
Senast ändrad:
Topp