• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Sorry för spam, men kom på att bara "halva" samlingen var med. Glömde Chronolink-tavlorna :)

IMG_20191103_142958-01.jpeg
Sinn samlingen är riktigt trevlig. Berätta mer om SS tavlorna? :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn samlingen är riktigt trevlig. Berätta mer om SS tavlorna? :)

Det börjar närma sig fullt hus, men det saknas fortfarande några. @Fredrik (Swe) sitter på en riktigt unik helrosa som endast finns i 1 exemplar, så den är utom räckhåll. Sen finns det finns ett antal med stenar i också, men även där har jag kammat noll.

Av de som jag med 100% säkerhet vet existerar så saknar jag den helsvarta som sitter i den svarta Chronolinken, Swedish Night, och även en vinröd.
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Mitt intresse för klockor är förhållandevis nytt så ni får ha det i åtanke ;) Många fler skall de bli!

Klockorna från vänster till höger:
Certina DS Podium 8
Orient Star Classic
Certina PH 200m (senaste tillskottet)
Klocksamling 3.jpg


Jaha och härnäst? Har ni några tips på en framtida klocka? Vad saknas? Känner mig ganska färdig med Certina och nästa blir nog en stålis, gärna annan färg än svart/vit.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Mitt intresse för klockor är förhållandevis nytt så ni får ha det i åtanke ;) Många fler skall de bli!

Klockorna från vänster till höger:
Certina DS Podium 8
Orient Star Classic
Certina PH 200m (senaste tillskottet)
Klocksamling 3.jpg


Jaha och härnäst? Har ni några tips på en framtida klocka? Vad saknas? Känner mig ganska färdig med Certina och nästa blir nog en stålis, gärna annan färg än svart/vit.
En dressare i guld på stål är ju ganska överkomligt, komplettera med ett brunt band till någon av klockorna?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Mitt intresse för klockor är förhållandevis nytt så ni får ha det i åtanke ;) Många fler skall de bli!

Klockorna från vänster till höger:
Certina DS Podium 8
Orient Star Classic
Certina PH 200m (senaste tillskottet)
Klocksamling 3.jpg


Jaha och härnäst? Har ni några tips på en framtida klocka? Vad saknas? Känner mig ganska färdig med Certina och nästa blir nog en stålis, gärna annan färg än svart/vit.
Smakfull samling till en schysst budget. Du har ju täckt upp mycket.
-Chrono
-Dressare
- Dykare
Dessutom både quartz och automatiskt verk.

Köp inget bara för att stilla köplusten. Personligen skulle jag köpa något coolt 70-talsvintage för att bredda ännu mer. Exempelvis:
https://klocksnack.se/threads/omega-1600-time-computer-tc-1-nu-5555kr.103561/

Alternativt skulle jag köpa en CWC Diver eller en INOX. Alltid skönt att ha en beater som tål allt.
https://klocksnack.se/threads/i-n-o-x-den-oförstörbara-testandet-fortsätter.58435/

Eller en Breitling Aerospace? (Såld, men som exempel)
https://klocksnack.se/threads/breitling-navitimer-aerospace-80360-titan.121384/
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Vad är det för Tudor, såg rolig ut, bjussar du på en bättre blid på den? :)
Brukar variera mellan länk, gummi och läder. Tycker den är snyggast i läder så du får en bild på läder.
64779E7B-6164-41E7-819C-316D6203A8C0.jpeg


Du behöver en Seiko!
Haha, din lustigkurre! :D

Förstår att Tudor får mest tid på handleden, väldigt fin klocka!
Skulle vilja se en lite mer stilren dressklocka för variationens skull :)
Funderar starkt på en HAQ quartz med både datum och dagsfunktion. Har kärlek för klockor som visar både dag och datum. :)
 
Topp