• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

pst3

Cartier
Samlingen, mycket titan och länk
783BBE57-3E3F-4AD2-BF9E-56D9C92EBBCE.jpeg
 

Vigfor

Omega
Så här ser min samling ut idag!

IWC XII
Nomos Club
Sinn EZM3
Seiko Turtle (Kanji)

Även om det är ganska olika klockor har de trots allt en hel del gemensamt. Alla är lite under radarn, lagom udda, enkel design och "tidlösa" (utslitet ord, men ändå!). Mest tid på handleden får utan tvekan Nomosen, tycker den är riktigt bra. Ska även skaffa metallarmbandet till den när lädret är utslitet. I framtiden skulle jag vilja ha en Rolex OP 34 med svart eller vit tavla och en GS SBGW231 som kostymare! Jag inbillar mig att jag å skulle känna mig "klar" med mitt samlande, vi får väl se..
IMG_0498.JPG
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Så här ser min samling ut idag!

IWC XII
Nomos Club
Sinn EZM3
Seiko Turtle (Kanji)

Även om det är ganska olika klockor har de trots allt en hel del gemensamt. Alla är lite under radarn, lagom udda, enkel design och "tidlösa" (utslitet ord, men ändå!). Mest tid på handleden får utan tvekan Nomosen, tycker den är riktigt bra. Ska även skaffa metallarmbandet till den när lädret är utslitet. I framtiden skulle jag vilja ha en Rolex OP 34 med svart eller vit tavla och en GS SBGW231 som kostymare! Jag inbillar mig att jag å skulle känna mig "klar" med mitt samlande, vi får väl se..
IMG_0498.JPG
Fan vad jag vill ha en KANJI-padda. För nöja mig med SRP777 som är på ingång
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det började med att jag fick för mig att jag skulle börja med armbandsur igen, och skulle ha en - jag säger en - robust och stryktålig och inte alltför dyr klocka att ha varje dag... sedan vet jag inte riktigt vad som hände. :oops: (Casion får vara med på ett hörn också, även om den är lite mobbad; inte en klocka jag använder egentligen. Den köptes snorbilligt mest på kul. Men det är den enda "dykaren" jag har och någonsin kommer att ha. ;)) Bild tagen i lamp- och stearinljus, så som det bör vara denna mörka tid på året. :)

EoTdNWg.jpg
 
Topp