• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Just idag, här och nu.
F8FDBFCE-2181-4A3B-B1DA-7A9CD53B25F3.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Vad har vi för tema här? Jag vet inte. Jag har alltid sagt att jag inte vill blicka tillbaka, köpa samma modell igen..
Men PO:n är min andra, samma med GMT:n.
DJ:n är min 4:e..

Kanske skulle jag behålla dem ett tag, inte flippa någon, och istället kultivera lite annan smak. Kanske något fyrkantigt med romerska siffror? Kanske något som inte är i stål?
Jag har sagt sånt förr, och sen har jag gått och köpt en till sportklocka i stål.

Vi får se. Det är inte den hetaste trion i världen, faktum är att den är rätt trist rent horologiskt. Men jag blir glad av att ha dessa tre, och det är det som räknas.

DCD6BC9B-E113-45EB-B0DB-57541AFAB8C8.jpeg
 

HLG

Omega
Vad har vi för tema här? Jag vet inte. Jag har alltid sagt att jag inte vill blicka tillbaka, köpa samma modell igen..
Men PO:n är min andra, samma med GMT:n.
DJ:n är min 4:e..

Kanske skulle jag behålla dem ett tag, inte flippa någon, och istället kultivera lite annan smak. Kanske något fyrkantigt med romerska siffror? Kanske något som inte är i stål?
Jag har sagt sånt förr, och sen har jag gått och köpt en till sportklocka i stål.

Vi får se. Det är inte den hetaste trion i världen, faktum är att den är rätt trist rent horologiskt. Men jag blir glad av att ha dessa tre, och det är det som räknas.

DCD6BC9B-E113-45EB-B0DB-57541AFAB8C8.jpeg
Välbalanserad samling
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Vad har vi för tema här? Jag vet inte. Jag har alltid sagt att jag inte vill blicka tillbaka, köpa samma modell igen..
Men PO:n är min andra, samma med GMT:n.
DJ:n är min 4:e..

Kanske skulle jag behålla dem ett tag, inte flippa någon, och istället kultivera lite annan smak. Kanske något fyrkantigt med romerska siffror? Kanske något som inte är i stål?
Jag har sagt sånt förr, och sen har jag gått och köpt en till sportklocka i stål.

Vi får se. Det är inte den hetaste trion i världen, faktum är att den är rätt trist rent horologiskt. Men jag blir glad av att ha dessa tre, och det är det som räknas.

DCD6BC9B-E113-45EB-B0DB-57541AFAB8C8.jpeg
Roligare än många andras! (min inkl.)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor

Nazular

Cartier
2-Faktor
Såhär ser "kärn" samlingen ut idag. Funderar ofta på vad jag kan komplimentera med (kronograf, färg etc) men egentligen är det en ganska utmärkt samling. Drömmer dock ibland om en Hulk, en 16710 i Coke, Cartier Santos och en Tag Monaco Gulf.

Exp-1 var en födelsedagspresent till mig själv när jag fyllde 30 samt klockan jag gifte mig med. Cartier tanken köpte jag och frugan tillsammans på bröllopsresan och delar på. Subben har länge varit en dröm och anlände nästan på dagen efter att jag hade checkat av min 12-månaders koll och allt såg bra ut. Svårt att se att någon av dem någonsin kommer ryka.

314930602_1287018222057975_2053934284776648085_n.jpg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Har lyckats skala ner samlingen till enbart två, PAM233 (dot dial) och 3861 Speedmaster. Båda är manuella vilket är ett plus (i min värld). Pannan är speciell och går lätt att ändra utseendet med snabba bandbyten.

Även jag lyckats (äntligen och igen) skala ner till enbart två:

Black bay 58. Första seriöst dyra klocka jag köpte, dessutom köpt ny.
20220619_140744.jpg


Speedmaster 3861. Köpt ny som min version av min frus diamantring inför vigseln. Bar den första gången på bröllopet.
20220828_102314.jpg
 

Mb29836

Omega
2-Faktor
A3ADD054-5F8D-4EDA-92C9-0A5FA3BB6CD2.jpeg

Samlingen just nu. Seamastern var min första, speedyn inköptes 2019 i Zürich när jag visste att jag skulle bli pappa första gången (OCH det var 50 år sedan månlandningen), mk18 köptes när jag visste att jag skulle bli pappa andra gången (blev en petit prince och sen visade det sig att det var en lillprins i magen också 😊). Explorer II var en present till mig själv. Ej med på bilden är en seamaster 212, som ska bytas ut mot en 2531 som är påväg 😊. En Explorer 14270 är nog näst på tur.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har försökt att skära ner från en trippel bra länge nu, var nere på två ett tag men tillbaka igen 😊
Avenger II GMT MOP, B-1 superquartz och rainbow Casioak.
I mitt tycke en trevlig ”samling” som passar mina behov finfint ☺️
C8965C5A-DEC8-4C8E-872D-1AE650F412C3.jpeg
 
Topp