• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifieringstråden

aquvist

Cartier
2-Faktor
Jag personligen hade nog inte lagt ett par tusen på en service för den klockan. Fint skick och kul tavla, men kromad boett och förmodligen ett rätt basic urverk drar ner rätt mycket. Bär den som den är, om den ändå tickar som den borde!
Lite som jag misstänkte då, fick hem nytt band idag och nu ska den nog bäras nu och då :)
IMG_20200918_171451.jpg
 

Eld

Breitling
Någon som vet vad det är för urverk i detta Facit barn ur? Urverket är cirka 19mm i diameter.
Ungefärligt tillverkningsår?
Facit 1.jpg
Facit 2.jpg
Facit 3.jpg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vad detta är? Det är inte en klocka jag har eller har sett, bara en bild jag snubblade över i ett icke-klockrelaterat sammanhang, så jag har ingen information om det, bara bilden. Men jag blev så himla nyfiken... Vad är det, och ska det se ut så där, eller har någon hobbymeckat eller photoshoppat? :)
as-time-goes-by.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Har någon koll på detta märke, UNCO? Googlat som tusan men hittar i stort sett ingen info. Sitter ett bfg 866 i, så ingen påkostad sak iaf men vore kul om någon vet nått!
82519614-F7BC-4B66-BC37-FC82ED78A508.jpeg
Unco är tillverkad av Haller, Jauch & Pabst så det är ett tyskt märke. De tillverkade ett antal okända märken. :)

Som du ser på urtavlan står det Swiss Movt så urverket är Swiss Made men klockan är det inte.
 

Kupad Hand

Panerai
Unco är tillverkad av Haller, Jauch & Pabst så det är ett tyskt märke. De tillverkade ett antal okända märken. :)

Som du ser på urtavlan står det Swiss Movt så urverket är Swiss Made men klockan är det inte.
Stort tack för info! Ok, tyska grejer asså! Där ser man. Men jag är likväl nöjd, loppisfynd från gårdagen. Verkar näst intill oanvänd, inte ett märke på boetten och gick igång utan besvär.
 
Topp