• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Firar 300 inlägg på Klocksnack med en GT och på spåret 🙂.

20210122_213631.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Känner att jag behöver förnya mig lite. Inget slår Hernö men behöver variation. Vad ska jag köpa? Tips mottas gärna! Norrbottens Mountain Dry finns redan på listan.

Kvällens:
20210123_174437.jpg
Min favorit Monkey47! Kanske något från Sthlm Bränneri? Eller vår alldeles egen kurjovikens stormiga, vet dock inte om den går via bolaget eller om man måste lösa det via privat import.
 

SJ Smythe

Cartier
Trevlig helg!

Svängt ihop en schweppes och Hernö Navy och för all del, den är helt ok men jag tycker nog inte att den är klockren med just tonic. Det är något som gör att den inte lirar riktigt.

Har insett att vanliga Tanqueray är min gin om man ska göra G&T. Är ingen storkonsument så Hernön har blockerat barskåpet i över ett år nu, har inte tagit mig för att köpa mer gin när jag har kvar i flaskan men blandar det sällan. Fånigt känner jag nu.

A768BDE0-74F2-4E15-A146-E4B2AF1FB99F.jpeg
 
Senast ändrad:

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Trevlig helg!

Svängt ihop en schweppes och Hernö Navy och för all del, den är helt ok men jag tycker nog inte att den är klockren med just tonic. Det är något som gör att den inte lirar riktigt.

Har insett att vanliga Tanqueray är min gin om man ska göra G&T. Är ingen storkonsument så Hernön har blockerat barskåpet i över ett år nu, har inte tagit mig för att köpa mer gin när jag har kvar i flaskan men blandar det sällan. Fånigt känner jag nu.

A768BDE0-74F2-4E15-A146-E4B2AF1FB99F.jpeg

Det blev navy för mig också ikväll men den vanliga alkoholsvagare tycker jag är godare i en GT, sparar navyn till en Negroni eller annan cocktail 🙂.
 
Topp