• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Dagens fångst, ska bli spännande att prova imorgon!
IMG_2095.PNG
 
Har börjat testa mig fram lite med gin och tonic. Första köpet var en Gibsons som jag blandar med Fever-tree. Idag blev det även rabarber, tidigare gurka, citron och lime.

20180629_202634.jpg


Tänkte spara det sista i ginflaskan och jämföra med några lite roligare sorter. Funderar på Hendricks, Tanqueray och Bombay.
 

Psykel

Patek
Ja, söt! Har ännu inte hittat en gin som den inte tar över...
Ja den är både söt och har tydlig citronsmak. Föredrar egentligen Fever-tree Mediterranean (som inte är så smakrik) med Langley's Old Tom Gin då även den ginen är söt och som atco skrev så tar citronsmaken lätt överhanden.
Blir nog till att testa ändå. Fever-Trees flädertonic är riktigt trevlig, tycker jag.
 

Psykel

Patek
Vart i Göteborg får kan man få tag i flädertonicen?
Det får nog nån som bor i Göteborg svara på. Jag bor utanför Stockholm. Men på min lokala Ica Maxi säljer dom alla varianter av Fever-Tree, i både små och stora flaskor. Finns på min lokala kvarters-Ica också, men endast deras osmaksatta tonic i små flaskor. Kolla Ica i närheten av dig.
 
Topp