• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

atco

Omega
Vad brukar ni få ge för en liten flaska Fever-Tree? Min lokala ICA tar hutlösa 19 spänn...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det här kommer bli intressant. En dansk gin smaksatt med myror som smakar apelsin :eek:
https://www.ginhuset.dk/naar-myrerne-indtager-din-gin/

20180705_145657.jpg
20180705_145706.jpg
 

Psykel

Patek
Helgen är räddad ;)

IMG_20180705_220939.jpg

IMG_20180622_112410.jpg

Hur ska jag tänka när drinken ska blandas? Vilka kombinationer på tonicvatten och frukt? Tips tages tacksamt emot!
Gurka och svartpeppar är en klassiker till standardtonic. Citron och lime funkar utmärkt till flädertonic (och även standard, såklart). Sen kan man självklart jazza till det med blåbär eller rabarber eller vad som helst! Bacon? :D
Citrontonic är jag osäker på. Tänkte själv köpa en flaska efter jobbet och testa. Den ska vara rätt söt har jag förstått, så kanske nåt att bryta med där? Jordgubb eller blåbär kanske.
Bläddra lite i tråden för inspiration! Det var vad jag gjorde när jag började (och fastnade totalt).
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Orkade aldrig posta igår, blev sent innan jag fick till en GT men det blev en ny bekantskap igen. Brittiska Elegant 48, väldigt god och mild med smak av bl.a. äppelcider. Blandade den med lokala (befinner mig på Jylland) Fuglsang bryggeriets peppartonic och röda äpplen. Blir nog en likadan ikväll. Gott,gott!
20180706_221656.jpg
 
Topp