• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Dags att prova detta!
Batch 2 på ginen, inte alls rosa.. men den smakade bra tycker jag. Hade väl varit ännu godare med lite rabarberbitar i också :)
009CCF54-AAB1-4253-A43D-8BE1A914C67E.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ica-blåbär är visst inte så röda som man kan tro, men lite färg fick den iallafall! :D
Hernö, Fever-Tree, muddlade (och silade) blåbär och lite apelsin! Gott!
F4257744-D676-42EF-81AC-B33D3A8C812B.jpeg
Ser gott ut! Jag märkte att de stora amerikanska blåbären nästan inte ger nån färg. Hade små svenska blåbär som jag muddlade och de amerikanska som dekoration.

Nu blev jag sugen på GT igen :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hernö kostar väl typ 320:- och Bombay en 300:-, känns trist att byta ner sig om du vill ha hernö?
Som sagt, komplement. Hernön står redan här hemma, men flaskorna är så små att jag vill ha lite annat också.

6,50kr/cl vs 4,30kr/cl om man även räknar på att flaskorna är olika stora. Så Hernön är ju trots allt 50% dyrare ;)
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Som sagt, komplement. Hernön står redan här hemma, men flaskorna är så små att jag vill ha lite annat också.

6,50kr/cl vs 4,30kr/cl om man även räknar på att flaskorna är olika stora. Så Hernön är ju trots allt 50% dyrare ;)

Humor ändå. Men somsagt, ur bolagets sortiment (butik) är Bombay ok. Annars kan du alltid handla Star om du vill ha ett billigt komplement?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Alla dina standardkommentarer om folk "som inte har råd" med diverse klockor. Men klart det ska sparas 40 kronor på dryck.
Så för att jag kommenterar folks överspenderande på lyxklockor får jag inte köpa en billigare gin för att bredda mitt lilla barskåp?
Rimlig jämförelse ändå. Speciellt med tanke på att vi snackar 150 spänn ja.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Så för att jag kommenterar folks överspenderande på lyxklockor får jag inte köpa en billigare gin för att bredda mitt lilla barskåp?
Rimlig jämförelse ändå. Speciellt med tanke på att vi snackar 150 spänn ja.

Det är därav det blir roligt. Du kritiserar folk (väldigt ofta) för att de eventuellt inte vill spendera 10lax ytterligare medan du letar småpengar, är du med?

Ont. Bombay är en bra standardgin likaså Hendricks.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vilket är det billigare komplementet till Hernö? Ska drickas med citronskiva, så inga krusiduller.
Vill slå ett slag för No. 1 Gin, svensktillverkad, förvånansvärt god - även bar, kostar 79 danska i tyskland, vettitusan vad den går för på bolaget men skulle tippa runt 150, klart lättdrucken och bra bjudgin. Tycker personligen den slår det mesta från Bombay på fingrarna smakmässigt. :)

Edit: 216 spänn för en 70cl, 79 danska för 100cl på kontinenten :D men - fortsatt god oavsett pris.
 

Mythos

Omega
Flyger till Grekland i början av augusti och tänkte förstås passa på att handla skattefritt. Vad tycker ni att jag ska hålla ett extra öga på vad beträffar gin?
 
Topp