Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Muddlade blåbär? Eller vad är det som gör det så rött?Den här kombinationen blev gårkvällens GT. Hernö, Fuglsang och blåbär. Tonicen är god men väldigt svagt kolsyrad. Kan inte bestämma mig om det är bra eller bara känns avslaget.
Ja, lite muddlade blåbär för både smak och färgMuddlade blåbär? Eller vad är det som gör det så rött?
Härligt, det måste jag testa också! Har lite blåbär hemma att köra i kväll!Ja, lite muddlade blåbär för både smak och färg
Ser gott ut! Jag märkte att de stora amerikanska blåbären nästan inte ger nån färg. Hade små svenska blåbär som jag muddlade och de amerikanska som dekoration.Ica-blåbär är visst inte så röda som man kan tro, men lite färg fick den iallafall!
Hernö, Fever-Tree, muddlade (och silade) blåbär och lite apelsin! Gott!
Vilket är det billigare komplementet till Hernö? Ska drickas med citronskiva, så inga krusiduller.
Som sagt, komplement. Hernön står redan här hemma, men flaskorna är så små att jag vill ha lite annat också.Hernö kostar väl typ 320:- och Bombay en 300:-, känns trist att byta ner sig om du vill ha hernö?
Som sagt, komplement. Hernön står redan här hemma, men flaskorna är så små att jag vill ha lite annat också.
6,50kr/cl vs 4,30kr/cl om man även räknar på att flaskorna är olika stora. Så Hernön är ju trots allt 50% dyrare
Vad är humor?Humor ändå. Men somsagt, ur bolagets sortiment (butik) är Bombay ok. Annars kan du alltid handla Star om du vill ha ett billigt komplement?
Hernö Old tom är ju ett bra komplement tycker jag. Även den finska Napue!Vilket är det billigare komplementet till Hernö? Ska drickas med citronskiva, så inga krusiduller.
Vad är humor?
Så för att jag kommenterar folks överspenderande på lyxklockor får jag inte köpa en billigare gin för att bredda mitt lilla barskåp?Alla dina standardkommentarer om folk "som inte har råd" med diverse klockor. Men klart det ska sparas 40 kronor på dryck.
Så för att jag kommenterar folks överspenderande på lyxklockor får jag inte köpa en billigare gin för att bredda mitt lilla barskåp?
Rimlig jämförelse ändå. Speciellt med tanke på att vi snackar 150 spänn ja.
Min dyraste klocka kostar ju nio tusen spänn. Så det ligger ju i linje.Det är därav det blir roligt, du kritiserar folk för att de eventuellt inte vill spendera 10lax ytterligare medan du letar småpengar, är du med?
Min dyraste klocka kostar ju nio tusen spänn. Så det ligger ju i linje.
En Plymouth ganske?Vilket är det billigare komplementet till Hernö? Ska drickas med citronskiva, så inga krusiduller.
Vill slå ett slag för No. 1 Gin, svensktillverkad, förvånansvärt god - även bar, kostar 79 danska i tyskland, vettitusan vad den går för på bolaget men skulle tippa runt 150, klart lättdrucken och bra bjudgin. Tycker personligen den slår det mesta från Bombay på fingrarna smakmässigt.Vilket är det billigare komplementet till Hernö? Ska drickas med citronskiva, så inga krusiduller.
Ja, flera gånger faktiskt då jag ibland hänger med tomtarna från Mackmyra. En ok tonic om än åt det kryddiga hålletNågon mer som smakat den här tonicen?
Bra! Gin och hallon är en personlig favvo, guldstjärna för Hernö.Hernö
Vanlig schweppes då alla Fentimans var slut (klarar inte av Ekobryggeriet, de är för söta)
Egna hallon