• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Oljud

Omega
Vill slå ett slag för No. 1 Gin, svensktillverkad, förvånansvärt god - även bar, kostar 79 danska i tyskland, vettitusan vad den går för på bolaget men skulle tippa runt 150, klart lättdrucken och bra bjudgin. Tycker personligen den slår det mesta från Bombay på fingrarna smakmässigt. :)

Edit: 216 spänn för en 70cl, 79 danska för 100cl på kontinenten :D men - fortsatt god oavsett pris.
Personligen tycker jag nog att No1 är förvånansvärt ogod. Lägg till en slant och köp Beefeater eller Tanqueray i så fall. Att slå Bombay på fingrarna är väl inte något att skryta med, maken till anonym gin får man leta efter.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Någon mer som smakat den här tonicen?
IMG_7785.JPG

Coolt, kände inte till att de gör Tonic! Var kan man inhandla den?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Sista dagen innan semestern, då måste man ju skramla fram något speciellt. Gin på kaktusblomma :)
ACF0D01D-9D46-4727-B6D4-1534F2970A9F.jpeg
Stort Hernöfan och har sett på hemsidan att det finns många varianter. Tyvärr har jag bara sett den blå och Old Tom på de Systembolag jag besökt runt om i landet. Varför är det så?
 

Mythos

Omega
gårdagens G&T
gurka + svartpeppar
IMG_20180714_112059.jpg


ps:
mest för variationens skull. hernö med sin tydliga citruskaraktär fungerar enligt mig bäst tillsammans med citron / lime och en fever-tree mediterranean- eller indian tonic.
 
Senast ändrad:
Många bra bilder nu som får en att vilja bredda sig lite. Dock måste jag fråga: Någon som vet var i GBG jag hittar Fentimans? English Shop har inte haft den inne på ett tag nu och även om det finns andra dugliga så är det synd att gå miste om favoriten... Kan dom tänkas ha på ICA Focus vid Liseberg?
 

Psykel

Patek
Många bra bilder nu som får en att vilja bredda sig lite. Dock måste jag fråga: Någon som vet var i GBG jag hittar Fentimans? English Shop har inte haft den inne på ett tag nu och även om det finns andra dugliga så är det synd att gå miste om favoriten... Kan dom tänkas ha på ICA Focus vid Liseberg?
Mina lokala icabutiker (Stockholmskommun) har Fentimans, Fever-Tree och en del annan tonic. Känns väl inte orimligt att det borde finnas hos Ica i Göteborg också? Kolla Maxi, min lokala har ett riktigt bra utbud.
 

Oljud

Omega
Stort Hernöfan och har sett på hemsidan att det finns många varianter. Tyvärr har jag bara sett den blå och Old Tom på de Systembolag jag besökt runt om i landet. Varför är det så?

Kul att du är ett fan! Sortimentet på Systembolaget beror på en märkligt rankingsystem de (Systembolaget) använder sig av. Du kan fortfarande beställa de som inte finns på hyllan.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul att du är ett fan! Sortimentet på Systembolaget beror på en märkligt rankingsystem de (Systembolaget) använder sig av. Du kan fortfarande beställa de som inte finns på hyllan.
Aha, intressant. Vad baserar sig rankningssystemet på?

Jag gillar den klassiska blåa Hernön som är mindre söt än Old Tom. Vilken skulle du rekommendera att jag testar som nästa? :)
 
Topp