• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Innan jag hittat BTW så testar vi denna. Inte alls så dumt med apelsin!
20180724_214324.jpg

Aha, intressant. Vad baserar sig rankningssystemet på?

Jag gillar den klassiska blåa Hernön som är mindre söt än Old Tom. Vilken skulle du rekommendera att jag testar som nästa? :)
Flera olika faktorer, men främst antal sålda flaskor.
Jag tycker du ska prova Hernö Navy Strength, oförskämt bra. Min personliga favorit om jag var tvungen att välja en ;)

T om bättre än Rose Gin som prisades som väldens bästa gin 2017 ? ;)
Till och med bättre än den ;) Inget ont om Skånska Spritfabriken, gillar verkligen deras grejor. Trevliga killar dessutom.
Edit: Förutsatt du menade den från Skånska Spritfabriken och inte Swedish Rose Gin som vann världens bästa London Dry Gin?

Till och med bättre än den ;) Inget ont om Skånska Spritfabriken, gillar verkligen deras grejor. Trevliga killar dessutom.
Edit: Förutsatt du menade den från Skånska Spritfabriken och inte Swedish Rose Gin som vann världens bästa London Dry Gin?

Ursäkta min otydlighet, jag menade Hernö Swedish Rose Gin.

PS: Visst är det, Hernö Navy Strength som har en högre procenthalt?

Ursäkta min otydlighet, jag menade Hernö Swedish Rose Gin.

PS: Visst är det, Hernö Navy Strength som har en högre procenthalt?
Ingen fara.
Stämmer att Navy Strength har en högre alkoholhalt. Per definition så ska en Navy Strength Gin alltid ha en alkoholhalt på minst 57%. Mer alkohol = större smaker, gott :D

Ingen fara.
Stämmer att Navy Strength har en högre alkoholhalt. Per definition så ska en Navy Strength Gin alltid ha en alkoholhalt på minst 57%. Mer alkohol = större smaker, gott :D
Tack för tipset! Hur blandar man bäst en GT på Navy Strength? Kör man som vanligt 1:2 eller tar man hellre i mer tonic?

Tack för tipset! Hur blandar man bäst en GT på Navy Strength? Kör man som vanligt 1:2 eller tar man hellre i mer tonic?
Prova att köra som vanligt. Upplevs det för bråkigt är det bara att spä på lite. Trots sina 57% är den förvånansvärt drickbar och jag tycker att man ska prova den ren också om man har möjlighet. Själv dricker jag den 1:2 utan garnish och mycket is.

Hernö, Fever-Tree, citron, is. Klart! Svårare är det inte... :)

Den är given!
Jag tänkte som omväxling prova nåt nytt. Den här kanske? Ännu en prisbelönad svensk gin.

G GIN
Prisad som världens bästa gin till Gin & Tonic. Kryddad med enbär, kvanne, kardemumma, peppar och koriander 46,2%
Vårt tips till: Citronskal, Kardemumma & Mediterranean tonic.

Edit: Här har vi den i all sin prakt.

Senast ändrad:
Fick den som gåva nyligen. Tips på hur den ska drickas? Känner inte riktigt att den fått komma till sin rätt än...
Har för mig att de använder en hel del apelsin i sin gin, så apelsinskal/skiva borde är bra. Provade med mynta för någon vecka sedan, mycket bra. Kanske båda delarna rent utav?
Neutral tonic, blanda starkt (1:2) ;)

Tillbaka
Topp