Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig sett den tonicen. Bra? Bitter?Trevlig helg!!!
Den var riktigt trevlig.Aldrig sett den tonicen. Bra? Bitter?
Fick hem och provsmakade denna idag, en besvikelse med tanke på priset, beskan är väl det som påminner om tonic men smakar mest glögg.
Har inte prövat. Svår att spontanköpa i Stockholmstrakten. Kör man den med tonic som vanligt?Lärde mig förra julen att gin&tonic glöggen är kraftigt överskattad. Kom över en flaska från Stockholms Bränneri men den var rent ut sagt vidrig. I år kommer jag köra Hernö Sloe Gin i stället för glögg.
Jag håller med. Nä den här dricker man som den är, inte med tonic. Den ska även passa att värma. Har dock inte smakat den än så kan inte ge något utlåtandeHar inte prövat. Svår att spontanköpa i Stockholmstrakten. Kör man den med tonic som vanligt?
Annars tänker jag mest att gin ska vara gin och glögg glögg samt att det ena iof inte behöver utesluta det andra.
Jag stod och höll i en i fredags, men jag har blivit besviken på allt annat fårn swedish tonic som jag köpt. Är det så man kan rädda den genom att ha i mer gin? En julklassiker är ju annars Gin-Julmust.
Det är såklart en smaksak, men jag tycker den funkar med tonic. Dock kan man behöva klämma i lite citron då den är lite söt, tonic är ju ofta sött också, så lite citron för att balansera.Jag håller med. Nä den här dricker man som den är, inte med tonic. Den ska även passa att värma. Har dock inte smakat den än så kan inte ge något utlåtande
Ahaa, jag utgick från att det inte var en tonicvänlig variant men då måste det ju såklart provas. Håller på den till advent!Det är såklart en smaksak, men jag tycker den funkar med tonic. Dock kan man behöva klämma i lite citron då den är lite söt, tonic är ju ofta sött också, så lite citron för att balansera.
Annars så går det absolut att avnjuta den som den är, väldigt ”julig” i smaken.
Ajaj, redan slutsåldstockholms bränneri släpper sin GT-glögg idag 10.00 i limiterad upplaga för den som är sugen
Lite förvånade att den alltid verkar gå åt så fort. Inte hört en enda som tyckt GT-glögg varit gott?Ajaj, redan slutsåld
Hur är den japanska gin:en? Såg den nyligen hos min lokala handlare och har aldrig sett den tidigare.GT: Roku Gin, Skånkska Spritfabriken Tonic water och äpple som garnering.
Svarar åt @Fender59. Den är bra, köp.Hur är den japanska gin:en? Såg den nyligen hos min lokala handlare och har aldrig sett den tidigare.
Tack för snabbt svar, den är tillagd till inköpslistan! Skulle du säga att Systembolagets smakbeskrivning är korrekt?Svarar åt @Fender59. Den är bra, köp.
Nu var det ju ett tag sedan jag drack den. Men det är ju däromkring, alla känner ju lite olika smaker.Tack för snabbt svar, den är tillagd till inköpslistan! Skulle du säga att Systembolagets smakbeskrivning är korrekt?
Även känd som ”Arga Tomten”Jag stod och höll i en i fredags, men jag har blivit besviken på allt annat fårn swedish tonic som jag köpt. Är det så man kan rädda den genom att ha i mer gin? En julklassiker är ju annars Gin-Julmust.
Gin Julmust! Måste testasJag stod och höll i en i fredags, men jag har blivit besviken på allt annat fårn swedish tonic som jag köpt. Är det så man kan rädda den genom att ha i mer gin? En julklassiker är ju annars Gin-Julmust.