• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Magistern

Cartier
28C4AABD-39D2-477A-8C25-C512B81CE367.jpeg
Provar amerikanskt idag. Destillat av kalifornisk druva tydligen. Drar därför lite åt grappahållet. Helt ok trots det!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Lärde mig förra julen att gin&tonic glöggen är kraftigt överskattad. Kom över en flaska från Stockholms Bränneri men den var rent ut sagt vidrig. I år kommer jag köra Hernö Sloe Gin i stället för glögg.
20191110_173925.jpg
Har inte prövat. Svår att spontanköpa i Stockholmstrakten. Kör man den med tonic som vanligt?
Annars tänker jag mest att gin ska vara gin och glögg glögg samt att det ena iof inte behöver utesluta det andra. :rolleyes:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har inte prövat. Svår att spontanköpa i Stockholmstrakten. Kör man den med tonic som vanligt?
Annars tänker jag mest att gin ska vara gin och glögg glögg samt att det ena iof inte behöver utesluta det andra. :rolleyes:
Jag håller med. Nä den här dricker man som den är, inte med tonic. Den ska även passa att värma. Har dock inte smakat den än så kan inte ge något utlåtande :)
 

Oljud

Omega
Jag håller med. Nä den här dricker man som den är, inte med tonic. Den ska även passa att värma. Har dock inte smakat den än så kan inte ge något utlåtande :)
Det är såklart en smaksak, men jag tycker den funkar med tonic. Dock kan man behöva klämma i lite citron då den är lite söt, tonic är ju ofta sött också, så lite citron för att balansera.
Annars så går det absolut att avnjuta den som den är, väldigt ”julig” i smaken.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är såklart en smaksak, men jag tycker den funkar med tonic. Dock kan man behöva klämma i lite citron då den är lite söt, tonic är ju ofta sött också, så lite citron för att balansera.
Annars så går det absolut att avnjuta den som den är, väldigt ”julig” i smaken.
Ahaa, jag utgick från att det inte var en tonicvänlig variant men då måste det ju såklart provas. Håller på den till advent! :)

Missade hur ni gör den här. Är det bara en helt vanlig Hernö som ni späder lite mer för att få ner alkoholhalten och blandar i slånbär efter destilleringen?
 
Topp