Vanlig tidvisning + jumping hour + Gmt = NajsOm jag skulle köpa en riktig klocka skulle det bli denna....
![]()
![]()
![]()
När jag blir stor kanske, just nu är det ca 300 000 för mycket för mig! Men jag tyckte ju att mina vanliga klockor också var dyra förut!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanlig tidvisning + jumping hour + Gmt = NajsOm jag skulle köpa en riktig klocka skulle det bli denna....
![]()
![]()
![]()
När jag blir stor kanske, just nu är det ca 300 000 för mycket för mig! Men jag tyckte ju att mina vanliga klockor också var dyra förut!?
Den har allt som JLC står för, anser jagVanlig tidvisning + jumping hour + Gmt = Najs![]()
Har aldrig kommit överens med komplicerade finur i dessa storlekar. Spelar ingen roll att tex Panerai är större, en helt annan typ av ur.Stor men inte större än min panerai 422 som jag trivdes ganska bra med men dyr...
men en vacker dag kanske!
Fin klocka detta, dock tycker JAG att svart tavla blir ytterligare lite mer formellt än samma dressur med vit/ljus tavla.Var tveksam till svart tavla på den här men den är mycket roligare än vad som går att återge på bild. Elegant matt med svaga radiella ”linjer”. Kontrasten till det blå i månfasen lyfter verkligen tavlan ett snäpp. Sen är ju boetten magiskt bra... Har i princip inte lämnat handleden sen den kom in i samlingen.
Funderar ni på svart tavla på JLC dressare så säger jag kör!
![]()
Fin klocka detta, dock tycker JAG att svart tavla blir ytterligare lite mer formellt än samma dressur med vit/ljus tavla.
Jag hade valt en ljus tavla på en dressare, men vi föredrar som tur är olika saker
Mvh Roffe

Den är verkligen fin, dock tycker jag personligen att den är aningen hög, vad tycker du?Gud så fin den är...! Inte mindre än TVÅ underbara urtavlor, perfekt band. Varför plågar jag mig själv, lol
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu...so-classic-medium-duoface-manuel/2458422.html
Jo. Det håller jag med om. Hade varit bättre om den var 2 mm tunnare. Men jag skulle kunna leva med detDen är verkligen fin, dock tycker jag personligen att den är aningen hög, vad tycker du?
Höjden är anledningen till att jag köper en large Classic small seconds istf duon... och kanske lite för att jag vill ha en boettbaksida att gravera.Jo. Det håller jag med om. Hade varit bättre om den var 2 mm tunnare. Men jag skulle kunna leva med det![]()
Du har verkligen lagt beslag på den dinkan... När ramlar din in?
Min borde komma inom 2 månader, den ligger i pipen hos JLC för tillverkning. Antar att skruvar och bryggor görs precis just nu. Sen ska dem blånas och bryggornas kanter fasas förhand. Även 1000h i windern för kontrollen, bara det är ju Några dagar. Det tar ju tid när ALLT görs förhand...Du har verkligen lagt beslag på den dinkan... När ramlar din in?
Även fast Margarinkungen är prioriteradkund...Kollade måtten nu: 8,5 vs 10,3 mm. 8,5 är mycket bättre. Jag förstår dig!Höjden är anledningen till att jag köper en large Classic small seconds istf duon... och kanske lite för att jag vill ha en boettbaksida att gravera.
Det är inte mycket men det gör mycket för känslanKollade måtten nu: 8,5 vs 10,3 mm. 8,5 är mycket bättre. Jag förstår dig!
Har aldrig kommit överens med komplicerade finur i dessa storlekar. Spelar ingen roll att tex Panerai är större, en helt annan typ av ur.
Ja. Googla på referensen 270.2.64 och jämför.Hejsan
Någon som kan hjälpa, Visst är denna en kopia?
Misstänkte det.Tack!Ja. Googla på referensen 270.2.64 och jämför.
Kopian kan inte säljas för någonting utan bör förstöras.Misstänkte det.Tack!
Vet du vad dom kan säljas för?
Tjena, den ser fin ut och jag anser den som rätt prisad också! Jag säger kör!Jag är spekulant på denna. Ser ni några uppenbara varningstecken?
https://www.chrono24.se/jaegerlecou...-new---2-years-warranty-250186--id8733968.htm
Tack!
Vem är jag att säga emot! Beställd.Tjena, den ser fin ut och jag anser den som rätt prisad också! Jag säger kör!
Kul. Ofta verkar man ju betala obetydlig mer för en begagnad Reverso i ädelmetall jämfört med stål.Vem är jag att säga emot! Beställd.
Ja vettiga ex i stål hittar jag oftast runt 30+, så skillnaden är ju (i denna lite sneda värld) marginell.Kul. Ofta verkar man ju betala obetydlig mer för en begagnad Reverso i ädelmetall jämfört med stål.
Med tanke på att bara boetten kostade 58000kr när jag skulle ha en så är det svinbilligt!Ja vettiga ex i stål hittar jag oftast runt 30+, så skillnaden är ju (i denna lite sneda värld) marginell.