• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Återkommer till detta. Tycker inte att den känns liten, men det är säkert en vanesak. Tavlan upplevs som mindre än Tank LC säkert pga färg och relationen mellan den och boetten.
Skillnad är ca 1mm mindre på bredden, men ingen på höjden.
558F870C-8D24-493C-B813-7CD51CEB89A3.jpeg

/B

Edit: ingen skillnad på höjden.
Bra bild för att illustrera skillnaden.
Två väldigt fina klockor.

Hej hej! I samband med nytt jobb iklädd kostym så känner jag att en ny dressera behövs och funderar då på en Reverso. Söker en med sub-second på tavlan i stål. Undrade om någon vänlig själ kunde förklara modellnummer för äldre reversos med den specen och vad folk tycker om de olika storlekarna på modellerna. Tack för hjälpen!

Hej hej! I samband med nytt jobb iklädd kostym så känner jag att en ny dressera behövs och funderar då på en Reverso. Söker en med sub-second på tavlan i stål. Undrade om någon vänlig själ kunde förklara modellnummer för äldre reversos med den specen och vad folk tycker om de olika storlekarna på modellerna. Tack för hjälpen!
Hej, bra val av modell. Själv har jag en Classic small secounds Large som jag tror är 27 mm i bredd. Medium är lite mindre, osäker på exakt storlek. Mitt råd är att du tar dig till en återförsäljare tex @KRONS eller @Nymans Ur 1851 så du kan prova storlekarna så du vet lite vilken storlek som du tänker dig sen kan jag eller någon annan vänlig KSare lotsa dig rätt om det är en begagnad du tänker dig. Allt gott och hoppas du hittar den du söker. Bifogar lite bilder på min baby
53DF9540-0558-44B7-B9CD-6891515DA344.jpeg
EB7F4DD6-F68D-4AD7-B7B2-1A069DB67828.jpeg
E3F17ABD-2BE2-493E-A589-CD6A0B281D14.jpeg

Hej, bra val av modell. Själv har jag en Classic small secounds Large som jag tror är 27 mm i bredd. Medium är lite mindre, osäker på exakt storlek. Mitt råd är att du tar dig till en återförsäljare tex @KRONS eller @Nymans Ur 1851 så du kan prova storlekarna så du vet lite vilken storlek som du tänker dig sen kan jag eller någon annan vänlig KSare lotsa dig rätt om det är en begagnad du tänker dig. Allt gott och hoppas du hittar den du söker. Bifogar lite bilder på min baby
53DF9540-0558-44B7-B9CD-6891515DA344.jpeg
EB7F4DD6-F68D-4AD7-B7B2-1A069DB67828.jpeg
E3F17ABD-2BE2-493E-A589-CD6A0B281D14.jpeg

jag valde själv mellan den som @Margarinkungen har samt den som heter är medium. Mitt val föll som för nyss nämnda Kung, Large. Tänk lite hur du kommer ha dem och till vilka kläder. Vad gillar du för storlekar. Hur stor är du själv.
Jag går sällan i kostym. Jag vill kunna bära den till jeans och piké. Jag är själv en 100++ kille. Därav L
Hade jag kört kostym på daglig basis och varit något mindre så hade jag ev valt medium.
Men in och pröva hos en bra Handlare eller se om du kan få pröva någons här. Det är enda det som kommer att avgöra hur du känner att den sitter på dig.
Var inne vid Krons förra veckan och de såg ut att ha ett bra utbud. Är trevligt att få testa lite olika storlekar.
Lycka till :)

Hat jag fattat det rätt att det inte finns någon diver i nuvarande sortiment? Vilket år gjordes en diver senast?
Du kan troligen kontakta AD och säga vilken du vill ha, så länge det är limiterade... så gör dom en åt dig.
Aktuella divern är ju polaris. Men den faller ju inte alla i smaken

edit: skulle skrivit inte är limiterade

Senast ändrad:
Du kan troligen kontakta AD och säga vilken du vill ha, så länge det är limiterade... så gör dom en åt dig.
Aktuella divern är ju polaris. Men den faller ju inte alla i smaken

På riktigt?

Gör Jaeger one-off’s på förfrågan av utgångna modeller?

Vad är prislappen för det? Låter som att det potentiellt är väldigt, väldigt kostsamt.

Senast ändrad:
Kolla med dom, dom har ju alla verktyg så det är min uppfattning

Jo, men vet du att det förekommer den typen av produktion?

Volvo skulle troligen kunna nyproducera en 245 åt mig också men prislappen skulle troligen bli varken vad den kostade ny när det begav sig eller vad motsvarande modell kostar idag.

Om det är en tjänst Jaeger tillhandahåller är det dock fantastiskt. Finns några modeller jag gärna skulle ha personliga re-issues av.

Jo, men vet du att det förekommer den typen av produktion?

Volvo skulle troligen kunna nyproducera en 245 åt mig också men prislappen skulle troligen bli varken vad den kostade ny när det begav sig eller vad motsvarande modell kostar idag.

Om det är en tjänst Jaeger tillhandahåller är det dock fantastiskt. Finns några modeller jag gärna skulle ha personliga re-issues av.

nej, jag skrev fel. Inte limiterat menar jag förstås. Har editerat in det nu. men i övrigt så tillverkar dom väl det som efterfrågas. Dom har ju ingen annan dykare än Polaris i produktion och önskar man någon annan så gör dom väl den åt dig, det är väl hela meningen att göra allt internt och säga alla verktyg, men jag kan ha fel. Har inte hänt hittills men någongång ska ju vara den första.

Tillbaka
Topp