• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Obligatoriskt med guld-Reverso när helgen nalkas. Trevlig fredag på er alla!
B4AAB572-60A0-4778-AE7D-8F1411467838.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt in! Classic Medium Ultra Thin. Känns kanon. Sitter på ett cordovan just nu men vill nog varva med struts och ett Casa Fagliano. Hur får man tag på det sistnämnda enklast?

693DEB21-B607-45D2-BD56-F6419AE3050D.jpeg
Inte extremt tunn, precis lagom bra närvaro på handleden. Gillar att den är lite välvd och följer handleden, men det kanske alla Reversos är?

06D7957B-E3CE-4FE6-8858-2124E649CCD1.jpeg
Stort grattis! Mycket bra, verkligen true till originalet i proportioner!!
 
Nästa klocka till samlingen skall bli en rektangulär sådan, står och överväger mellan en Cartier eller JLC. Varför ska jag välja en JLC framför en Cartier? För och nackdelar uppskattas från JLC-proffsen...
 

Oktogon

Panerai
Verkar komma nytt imorgon från JLC enligt deras instagram. Verkar vara en ny Memovox och kanske en ny tappning på deep sea? Fast ser typ ut som en Polaris ändå på de snabba bilderna. Några tankar?
 

DrDre

Patek
Verkar komma nytt imorgon från JLC enligt deras instagram. Verkar vara en ny Memovox och kanske en ny tappning på deep sea? Fast ser typ ut som en Polaris ändå på de snabba bilderna. Några tankar?

Kan det vara något som är relaterat till deras uppdaterade urverk som kom för ett tag sedan? Då var det i Master Control, så kanske hamnar det nu också i Polaris med datum?
 

PE76

Cartier
2-Faktor
188.000 kr respektive 118.000 kr i Sverige.
Om man är lite lat, hur skiljer sig dessa från de som redan fanns sedan tidigare?
300 m istället för 100m. Skruvad krona på nya, sedan har de lagt in lite stänk av orange i den samt har man gått på helvit lume, andra visare. Verkar blivit något tjockare från 13.1 till 13.9. Calibern heter 899A1 på gamla och 899AB på nya, vet inte vad som skiljer. Ser inte ut att skilja något vad jag kan se iaf. Sedan är den nya betydligt dyrare, ökat ca 26 000kr. Nu pratar jag bara om datemodellen, är väl vad jag lyckats identifiera så långt.
 

Oktogon

Panerai
300 m istället för 100m. Skruvad krona på nya, sedan har de lagt in lite stänk av orange i den samt har man gått på helvit lume, andra visare. Verkar blivit något tjockare från 13.1 till 13.9. Calibern heter 899A1 på gamla och 899AB på nya, vet inte vad som skiljer. Ser inte ut att skilja något vad jag kan se iaf. Sedan är den nya betydligt dyrare, ökat ca 26 000kr. Nu pratar jag bara om datemodellen, är väl vad jag lyckats identifiera så långt.
Nya generationens verk med 70h PR. Förra hade endast 38h.

Är dock inte helt såld på utseendet. Och tjockheten är ju jobbig. Var redan tjock.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Nya generationens verk med 70h PR. Förra hade endast 38h.

Är dock inte helt såld på utseendet. Och tjockheten är ju jobbig. Var redan tjock.

Aha, tack för den infon. 70h är bra.

Allt är relativt, jag testade den svarta på nymans och upplevde den som rätt smidig på handleden. Men som sagt allt är ju hur man själv upplever det. :)
 

DrDre

Patek
Nya generationens verk med 70h PR. Förra hade endast 38h.

Är dock inte helt såld på utseendet. Och tjockheten är ju jobbig. Var redan tjock.

Undrar vad man hittat på med urverket. Förr hade Polaris Date och Master control samma calibre, men i våras uppdaterade man Master control med det nya 899 AC. Nu har den nya Polaris Mariner en annan calibre som heter 899 AB.


Den är väldigt snygg. Lite mindre retro och en mer modern framtoning. Attans synd bara att de jackat upp priset så mkt (även om ca 1000 Euro av skillnaden kan förklaras av att Marinern har länk). När Master control fick det nya urverket tror jag att de knappt höjde priset alls (eller bara väldigt lite).
 
Senast ändrad:
Topp