• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Planerar aftonens skyddsjakt
IMG_20170629_182106.jpg
 

Pistol_Pete

Panerai
Står och väljer mellan att antingen skaffa en vintage Datejust eller ett nytt kikarsikte och lutar mer och mer åt att uppgradera optiken....

Har klämt och kännt på nya Zeiss V6 2.5-15x56 som allroundsikte... jagar mest gris och rå men även älg någon gång från både markpass eller torn (mest torn).
Vak, åtel och drev i salig blandning.

Vad säger expertisen, är jag rätt eller fel ute?
 
Senast ändrad:

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Har en v8, 2,8-20x56 på distans byssen, du lär inte bli besviken om v6;an är som utlovad.
Svårt val men jag hade kört på zeiseen ;-)
 

Pistol_Pete

Panerai
Har en v8, 2,8-20x56 på distans byssen, du lär inte bli besviken om v6;an är som utlovad.
Svårt val men jag hade kört på zeiseen ;-)
Jag tror du har rätt men det är svårt att avgöra när man är i butiken och belysningen är god.

Sjöfågeljakten med hagel börjar i aug/sept för min del, så jag har lite tid innan mina planerade jakter sept/okt börjar (som kräver klass 1 kulvapen).

Återkommer med resultat i min beslutsvånda. Tills dess är fler synpunkter och råd välkomna!
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Nästa gång du är i butik så gå till omklädningsrummet om det finns ett skynke där, svep det över huvudet som tanten utanför ica och kolla genom kikarn så, ser du bra så köp !
 

JohnDoe

Rolex
Står och väljer mellan att antingen skaffa en vintage Datejust eller ett nytt kikarsikte och lutar mer och mer åt att uppgradera optiken....

Har klämt och kännt på nya Zeiss V6 2.5-15x56 som allroundsikte... jagar mest gris och rå men även älg någon gång från både markpass eller torn (mest torn).
Vak, åtel och drev i salig blandning.

Vad säger expertisen, är jag rätt eller fel ute?
Har köpt ett sånt men inte hunnit testa än. Hoppas på att hinna ut på banan på söndag. Är nig inte dåligt iaf.
 
Topp