La ut en sådan här på lifestyle köp&sälj om någon behöver en bra jacka till ripjakten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa tipsen för handladdning finns på forum.robsoft.nuNågon här som handladdar och vill komma med lite tips?
Har tänkt att gå ner mig i det träsket.
/ Karl
Har börjat kolla där,Bästa tipsen för handladdning finns på forum.robsoft.nu
Tapir vs VildsvinFörsta skottet ”på riktigt” resulterade i en liten galt, satt på åteln en timme innan han vågade sig fram och...pang!
Första skottet ”på riktigt” resulterade i en liten galt, satt på åteln en timme innan han vågade sig fram och...pang!
Tackar!Grattis.
Spinner vidare på föregående talare
Tapir VS Vildsvin 1-0
Tackar!
Riktigt kul, jag ska genomgå en operation kommande vecka så jag kommer vara av banan på obestämd tid framöver men minst några månader så det var skönt att få detta skott just nu, innan det.
Har börjat kolla där,
/ K
Vid jakt på skogshöns rekommenderar jag allt utom rött. Vid övrig viltjakt rekommenderar jag inslag av rött.Funderar på att klicka hem min första jakt-jacka, vad har ni andra för preferenser vad gäller färg? Har googlat lite och det verkar inte finnas något direkt rätt eller fel, så hur tänker ni?
Beror lite på vad du tänkt jaga, kommer du sitta på pass? Vandra? Norr/söderut? Personligen använder jag "lager-på-lager" och lägger fokus på funktion, undviker fodrade eller för varma jackor. Att svettas och bli varm på väg ut till pass för att sedan börja frysa är inte kul, men att frysa är oundvikligt på pass höst/vinter. Använd hellre som någon annan sa t.ex. underställ/skjorta/tröja halsduk (och mössa vid hård kyla).Funderar på att klicka hem min första jakt-jacka, vad har ni andra för preferenser vad gäller färg? Har googlat lite och det verkar inte finnas något direkt rätt eller fel, så hur tänker ni?
Priset är helt rätt. Funkar säkert utmärkt på pass. Det är väl mest hundförare som sliter riktigt hårt på kläderna. Glöm inte underställ i merinoull.Tackar för svaren som kommit här!
Har inte kommit igång så mycket med jagandet, ska iväg på min första jakt snart och då blir det både att sitta på pass och att gå i drev om jag fattade det rätt. I alla fall både stillasittande och röra på sig. Eftersom jag inte riktigt vet hur det kommer se ut i framtiden vill jag ha en ganska mångsidig jacka.
Just nu känner jag att denna är en stark kandidat, mycket eftersom den är förhållandevis billig och jag är osäker. Orange mössa är fixad så jag lär synas för andra.
https://www.engelsons.se/jacka-porjus
Bild på nyförvärvet.
Längtar tills att vi kommer ut i skogen tillsammans.
/ Karl
Schultz & Larssen Ambasador i kaliber .308 med möjlighet att byta pipa till fler kalibrar om så önskas, näst på önskelistan är en annan pipa i 9,6x62Mkt snygg! Vad är det för bössa?
Grattis, imponerande att du härdade ut 5 timmar i kylan. Många underställ blir det.Efter fem kyliga timmar vid åteln smög den fram