Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan man skära bröd med hård skorpa med en trancherkniv? Letar egentligen efter en brödkniv med bladlängd på +30 cm men hitttar inte mycket. Vic har den här trancherkniven som skulle kunna funka i längd. Minus att skaftet ligger så lågt.
Varför kör du inte bara på deras 26cm med rosenträhandtag? Bästa brödkniven. Ska du dela bröd som är bredare än +30cm skulle jag föreslå bandsåg...Kan man skära bröd med hård skorpa med en trancherkniv? Letar egentligen efter en brödkniv med bladlängd på +30 cm men hitttar inte mycket. Vic har den här trancherkniven som skulle kunna funka i längd. Minus att skaftet ligger så lågt.
Kan man skära bröd med hård skorpa med en trancherkniv? Letar egentligen efter en brödkniv med bladlängd på +30 cm men hitttar inte mycket. Vic har den här trancherkniven som skulle kunna funka i längd. Minus att skaftet ligger så lågt.
Omg knivarnas invicta? Får nog här faktiskt välja form före funktion och tacka för ditt tips men passa på isoleringskniven i fråga! Bra idé dock. Kanske kan tillverka ett mer stilrent skaft?Det här lär fungera. Om man vill ha kniven synlig så föreslår jag en annan.
Brödknivar är ju sjukt dyra. Det är tur att jag inte äter annat än knäckebröd
Jag har redan den, men den räcker inte till. Bakar stora bröd så att det räcker till hela familjen i ett par dagar. Så nöjd med receptets utformning och brödet i helhet att jag behöver anpassa kniven!Varför kör du inte bara på deras 26cm med rosenträhandtag? Bästa brödkniven. Ska du dela bröd som är bredare än +30cm skulle jag föreslå bandsåg...
Det verkar dessutom vara rea på Bagaren & Kocken https://bagarenochkocken.se/kokskni...ez9FPD1RrCKVDIrzV9WXTbFxK1-SV7ehoCfXcQAvD_BwE
Dääämn där snackar vi. Dyrt men enda vettiga alternativet hittills!One knife to rule them all!
https://www.guede-solingen.de/en/brotmesser/
Hånskrattar åt den hårdaste skorpan…
Gude är grym på hårda skorpor. Däremot smular den mjukare bröd lite.Omg knivarnas invicta? Får nog här faktiskt välja form före funktion och tacka för ditt tips men passa på isoleringskniven i fråga! Bra idé dock. Kanske kan tillverka ett mer stilrent skaft?
Jag har redan den, men den räcker inte till. Bakar stora bröd så att det räcker till hela familjen i ett par dagar. Så nöjd med receptets utformning och brödet i helhet att jag behöver anpassa kniven!
Dääämn där snackar vi. Dyrt men enda vettiga alternativet hittills!
Tack för tipsen! Behöver komma upp över 30 cm för att motivera köpet för mig själv Eftersom jag redan har en på 26 cm.Gude är grym på hårda skorpor. Däremot smular den mjukare bröd lite.
Spetsiga tänder vs rundade.
Victorinox konditorkniv finns rätt långa men de biter inte så bra på hårda skorpor.
På mjukare skorpor är ju annars denna en klassiker (finns dock inte längre än 27cm)
Tojiro ITK Bread Knife 270mm
This is a CKTG exclusive! The Tojiro ITK bread knife has a 270mm scalloped edge. Stays sharp for a long time and through a lot of use. It is constructed from molybdenum-vanadium steel with a black pakka wood handle. One of our top sellers since introduced, this knife is a great addition to any...www.chefknivestogo.com
såg nu att CKTG säger att den är exklusiv för dem, men det stämmer inte den heter F-687 i Tojiros sortiment. Tror Misono eller Mac har något liknande också.
Den enda brödkniven!One knife to rule them all!
https://www.guede-solingen.de/en/brotmesser/
Hånskrattar åt den hårdaste skorpan…
Nåja, den här duger också:Den enda brödkniven!
Aha! Spännande! Har du sågat surdegsbröd med din? Vad tycker du om den? Stor skillnad i pris. Och utförande givetvis.Nåja, den här duger också:
Konditormesser mit Wellenschliff – PROFI
Beschreibung Konditormesser PROFI mit handvernietetem ABS-Griff in schwarz. Klinge aus rostfreiem Edelstahl mit Wellenschliff, 31 oder 36 cm lang. Logo „Emil Schmidt“ als Ätzung auf der Klinge. Einzeln in Klingenschutz verpackt. Spülmaschinengeeignet. Verwendungszweck: Schneiden von Biskuit- und...shop.emil-schmidt.de
Används av Forsa Hembageri i Uppsala för att såga deras surdegslimpor, så den är nog ok.
(De säljer den där dessutom, så jag köpte min där, till ett högre pris förstås, men jag ser det som lite sponsring. Då fick man den i en trälåda dessutom.)
Självklart. (Stamkund hos Forsa. ) Suverän kniv. Väldigt vass såg, så man får akta fingrarna när man använder den. Emil-Schmidt har fler modeller som säkert är bra de också.Aha! Spännande! Har du sågat surdegsbröd med din? Vad tycker du om den? Stor skillnad i pris. Och utförande givetvis.
Nåja, den här duger också:
Konditormesser mit Wellenschliff – PROFI
Beschreibung Konditormesser PROFI mit handvernietetem ABS-Griff in schwarz. Klinge aus rostfreiem Edelstahl mit Wellenschliff, 31 oder 36 cm lang. Logo „Emil Schmidt“ als Ätzung auf der Klinge. Einzeln in Klingenschutz verpackt. Spülmaschinengeeignet. Verwendungszweck: Schneiden von Biskuit- und...shop.emil-schmidt.de
Används av Forsa Hembageri i Uppsala för att såga deras surdegslimpor, så den är nog ok.
(De säljer den där dessutom, så jag köpte min där, till ett högre pris förstås, men jag ser det som lite sponsring. Då fick man den i en trälåda dessutom.)
Jaha, nej, jag köpte min på Forsa som sagt. Hade inte noterat att de bara skeppade till Tyskland, det var ju synd. (Jag behöver inte fler knivar heller.)Har du beställt från dem? Det fanns en massa skoj som jag saknat på den svenska marknaden sedan min favorit-restaurangköksaffär blev uppköpt av Tingstad men Emil Schmidt levererar bara till Tyskland?
Skall vi slå oss ihop och se om vi kan få ett paket som är intressant nog för dem att skeppa?
Jaha, nej, jag köpte min på Forsa som sagt. Hade inte noterat att de bara skeppade till Tyskland, det var ju synd. (Jag behöver inte fler knivar heller.)
De skeppar väl? Bara att frakten går på 30 euro. Jag damfraktar gärna om du eller fler ska ha något!Har du beställt från dem? Det fanns en massa skoj som jag saknat på den svenska marknaden sedan min favorit-restaurangköksaffär blev uppköpt av Tingstad men Emil Schmidt levererar bara till Tyskland?
Skall vi slå oss ihop och se om vi kan få ett paket som är intressant nog för dem att skeppa?
Det står bara att de skeppar till tyskland, annars får man kontakta dem så jag tänker att man vill komma till någon volym innan de bryr sig...De skeppar väl? Bara att frakten går på 30 euro. Jag damfraktar gärna om du eller fler ska ha något!
Jag igenom mitt köp fram till betalning, Sverige finns som val i rullgardinsmenyn. (?). Vad är det du ska inhandla?Det står bara att de skeppar till tyskland, annars får man kontakta dem så jag tänker att man vill komma till någon volym innan de bryr sig...
Men jag har endel jag vill handla.
Någon mer?
Jag funderade på att posta en fogsvans från Stanley först, men jag begränsade mig något och drog till med en isoleringsknivOmg knivarnas invicta? Får nog här faktiskt välja form före funktion och tacka för ditt tips men passa på isoleringskniven i fråga! Bra idé dock. Kanske kan tillverka ett mer stilrent skaft?
Tanken har slagit mig att bara köpa en japansåg och köra på!Jag funderade på att posta en fogsvans från Stanley först, men jag begränsade mig något och drog till med en isoleringskniv
Apropå nåt helt annat än bröd skulle jag precis klicka hem den här, https://www.cleancut.se/butik/knivmodeller/kiritsuke/aogami_gyuto-detail men den var slut i lager. Vad tror ni om denna istället? https://www.cleancut.se/butik/knivmodeller/kockknivar/kiritsuke_ao2-4159-detail
The Muneishi is not as aggressive but the grind is also well done. There is some sloppy rounding on the spine and the choil but the blade in general is also quite good, Aogami #2 with iron cladding. The handle came really smooth! It even came properly sealed. I was expecting less...
Tack!Jag tror - utan att ha tittat på just den - att den är helt OK. Detta baserat i recensioner på andra håll. Se t.ex.
Budget options with great value.
Recently I have acquired a Kyohei Shindo Bunka and a Muneishi Ko-Bunka, each one of them costed me below €100. The Kyohei Shindo came with a very special and aggressive grind. A nice quality blade of Aogami #2 with soft stainless cladding, specially for the price. The fit and fitnish was rough...www.kitchenknifeforums.com
Där står det:
Det är skrivet av en svensk så jag antar det är från Cleancut han köpt.
Ja, går man till kassan så kan man välja en massa olika länder, så det verkar som om de skeppar utomlands ändå.Jag igenom mitt köp fram till betalning, Sverige finns som val i rullgardinsmenyn. (?). Vad är det du ska inhandla?
Såg även att det fanns andra utförande på brödkniv. Träskaft är ju trevligt tycker jag!Ja, går man till kassan så kan man välja en massa olika länder, så det verkar som om de skeppar utomlands ändå.
En brödkniv att testa, en tårtspade, en palett eller två. Möjligen preppskålar och kanske något mer...Jag igenom mitt köp fram till betalning, Sverige finns som val i rullgardinsmenyn. (?). Vad är det du ska inhandla?
Mailar dem och frågar!En brödkniv att testa, en tårtspade, en palett eller två. Möjligen preppskålar och kanske något mer...
Angående skeppning, det står en notis i text att de bara skeppar till Tyskland, det är inte så att de bara köpt en färdig weblösning och den har alla skeppningsländer?
Dear MrEn brödkniv att testa, en tårtspade, en palett eller två. Möjligen preppskålar och kanske något mer...
Angående skeppning, det står en notis i text att de bara skeppar till Tyskland, det är inte så att de bara köpt en färdig weblösning och den har alla skeppningsländer?
Bumpar frågan, är det fler som är intresserade av ett gruppköp?Det står bara att de skeppar till tyskland, annars får man kontakta dem så jag tänker att man vill komma till någon volym innan de bryr sig...
Men jag har endel jag vill handla.
Någon mer?
Roligt!Bumpar frågan, är det fler som är intresserade av ett gruppköp?