Finns ju vissa brister men i det stora hela ja. Bara lite ojämnt när man själv är felfri och dessutom ödmjukGillar du sambon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns ju vissa brister men i det stora hela ja. Bara lite ojämnt när man själv är felfri och dessutom ödmjukGillar du sambon?
Finns ju vissa brister men i det stora hela ja. Bara lite ojämnt när man själv är felfri och dessutom ödmjuk
Det tycker jag du skall. Min har ett gäng år på nacken men har tillsammans med ett antal andra honyakis fått vänta (mizuno ks, hiromoto bla).Nån skrev nånstans att Watanabe hade dragit ned på viljan att göra honyaki åt folk... och ärligt talat frågade jag inte vid min senaste beställning där. Jag är fullt nöjd med mina vanliga Wat... Men nästa gång jag fyller jämnt kanske?
Man kan ha en sambo. Man kan ha en dyr hobby. Men det är av yttersta vikt att de hålls separerade.Är det nu vi ska kontakta sambon i fråga för en kommentar?
Det tycker jag du skall. Min har ett gäng år på nacken men har tillsammans med ett antal andra honyakis fått vänta (mizuno ks, hiromoto bla).
Från början var jag lite skeptisk till den "klumpiga" profilen, jag älskar formen på dalman, masamoto ks och de lite med dolkliknamde formerna, men denna skär kusligt bra....
255*56 227 gram och vitt 1 (skall lämna stålsorten med vissa förbehåll)Vad är det för dimensioner och stålsort i den där?
Vad är det?Spent på denne.
Produsent: TsunehisaVad är det?
Den ser ju magisk ut!!Och nu kom Spårekniv nummer 2, direkt från Fredrik. Stålet är angivet som 1.2419 och skaftet i valnöt
Vi ska nog bli vänner, den här kniven och jag.
Den ser ju magisk ut!!
Morgondagens stora fråga.. vilken kniv ska man attackera hummern med?
Vill ju ha nått kul för att det är kul men samtidigt behöver man nått tåligt för att inte skada eggen..
Är det nu man behöver en klassisk köttyxa?
En legitim anledning att ta fram macheten?
Slipa upp champagnesabeln och använda framsidan på den också?
En sån här? Min kanske minst glamorösa kniv... eller är det en yxa? Minns inte var jag köpte den (säkert 20 år sedan), var antagligen billig. Ingen finess och finish, "robust" kan man nog säga...Morgondagens stora fråga.. vilken kniv ska man attackera hummern med?
Vill ju ha nått kul för att det är kul men samtidigt behöver man nått tåligt för att inte skada eggen..
Är det nu man behöver en klassisk köttyxa?
En legitim anledning att ta fram macheten?
Slipa upp champagnesabeln och använda framsidan på den också?
Ser ut som en Zwilling skärbräda ovanför kniven.En sån här? Min kanske minst glamorösa kniv... eller är det en yxa? Minns inte var jag köpte den (säkert 20 år sedan), var antagligen billig. Ingen finess och finish, "robust" kan man nog säga...
Ja, jag måste erkänna att jag inte brukar hacka eller skära hummer. Känns bara som att skalet skulle vara dåligt för eggen på finknivarna, och den där skulle inte ha några problem med det.Ser ut som en Zwilling skärbräda ovanför kniven.
Jag brukar använda min yxa till att hacka köttfärs, de dagarna jag inte orkar plocka fram kvarnen.
Den funkar absolut till hummer, men man bör nog inte hugga hummern.
Nyvässad arbetshäst hade jag nog föredragit
Ja, jag måste erkänna att jag inte brukar hacka eller skära hummer. Känns bara som att skalet skulle vara dåligt för eggen på finknivarna, och den där skulle inte ha några problem med det.
(Ja, en liten bambu-Zwilling som jag använde för att få vinkel på kniven så att det inte blev reflexer. Och den stora under är en klassisk Ikea som jag räddade från att kastas vid en kontorsflytt. Jag blandar högt med lågt. )
Vad ska man titta efter för modell av Japansk kniv till att hacka? Är det en Deba med enkelslipning, eller finns det modeller man lägger en större vinkel på?
Nakiri eller santoku. Santoku är avsevärt mer mångsidig dock.Vad ska man titta efter för modell av Japansk kniv till att hacka? Är det en Deba med enkelslipning, eller finns det modeller man lägger en större vinkel på?
Ja. Man kan överhuvudtaget inte hacka med en deba. Det är en tjock tung enkelslipad kniv, helt olämpad.Beror lite på vad man ska hacka, för lök gillar jag en Hakata (men en Santoku går lika bra) med sin spets, för all annan hack-verksamhet (tomater, gurkor, sallad, etc.) föredrar jag en Nakiri.
Tror att Deba främst är en filekniv för fisk och kött?
För er som är nya på slipning & har pengar över, kolla in Horl 2. Fick låna en av polare som skaffat.
Kommer med 420 grit + 1000 grit, med 3000 resp. 6000 som tillval, och är grymt enkelt att få riktigt bra resultat. Jag funderar på att sälja mina minosharp…