Ja den packningen lämnade ju lite att önska.Beställde ett par billigare (relativt sett) knivar därifrån i helgen och fick dem i en kartong utan förpackning och utan packmaterial... bara två knivar med bladskydd av kartong som låg och skramlade i lådan:
Den packningen imponerade inte riktigt. Å andra sidan verkade de inte ha tagit nån skada mer än minimal böjning av spetsen som var lätt att böja åter. Knivarna i sig är Sabatier K i kolstål, bara för att testa. De var vassa nog att skära sönder min tvättsvamp när jag diskade transportsmörjan av dem men mer har jag inte använt dem. Inte 100% i finishen, bland annat var det lite "negativ mage" närmast bolstret på den stora kniven (men det lär jag slipa bort med användningen) och lite andra finishbrister.
Varför köpa sånt här när jag har fin-fint japanskt? För att jag inte provat sånt här förr helt enkelt.
Samma märke, "Sabatier K", har ju också en egen webbshop där de inte bara säljer såna här nya knivar utan också en del vintage och NOS - New Old Stock, knivar baserade på blad de hittat i förråden från förr. Sådana äldre blad kan vara både bättre och sämre än de nya, beroene på om man har tur, sägs det.
Tror inte speditören heller uppskattat att se det där.