• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans Klockkvalitet ligger uppe nu!

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Fasiken vad det finns mycket trevligt om man vågar gå utanför sin komfortzon storleksmässigt
Screenshot_20181112-204356_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20181112-204057_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20181112-204155_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20181112-204612_Samsung Internet.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Noterar att Kaplans börjat ange tillverkningsdatum på Rolex ner till kvartalsnivå, är det någon som vet vad de använder för register? Trodde först det var länken som daterades men rödsubben med nato är tydligen tillverkad "fjärde kvartalet 1972", t ex. Nu har jag inte varit så aktiv på sista tiden, så om det här är gammal hatt så får ni ha överseende.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Noterar att Kaplans börjat ange tillverkningsdatum på Rolex ner till kvartalsnivå, är det någon som vet vad de använder för register? Trodde först det var länken som daterades men rödsubben med nato är tydligen tillverkad "fjärde kvartalet 1972", t ex. Nu har jag inte varit så aktiv på sista tiden, så om det här är gammal hatt så får ni ha överseende.
på en del vintage är kvartal och år stämplat i baklocket
l1020098.jpg
 
Senast ändrad:

cjde

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför är det så många som lägger bud flera veckor innan en auktion? Det hetsar ju bara upp priserna. Hade jag lagt mitt maxbud på något tre veckor innan auktionen och någon annan lägger ett högre bud efter någon dag så skulle jag garanterat lyckas övertyga mig själv om att klockan egentligen är värd ännu mer och lägga ett högre bud och förmodligen är jag inte ensam om att fungera så.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Varför är det så många som lägger bud flera veckor innan en auktion? Det hetsar ju bara upp priserna. Hade jag lagt mitt maxbud på något tre veckor innan auktionen och någon annan lägger ett högre bud efter någon dag så skulle jag garanterat lyckas övertyga mig själv om att klockan egentligen är värd ännu mer och lägga ett högre bud och förmodligen är jag inte ensam om att fungera så.
bra fråga, har frågat mig själv detsamma...
 

Patrik J

Rolex
Står ju skadat bandhorn i beskrivningen, frågan är väl bara hur mycket. Sen är ju bezeln bytt och det kostar väl lika mycket som som klockan ligger på nu att hitta en korrekt – minst. Tycker det ser ut som den senare, fetare, stilen med runt "O"på "OMEGA" också, men det är svårt att slå fast med bestämdhet med hjälp av bilderna. men om @Per dricker tillräckligt många öl kanske Oet blir ovalt till slut. :D
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Varför är det så många som lägger bud flera veckor innan en auktion? Det hetsar ju bara upp priserna. Hade jag lagt mitt maxbud på något tre veckor innan auktionen och någon annan lägger ett högre bud efter någon dag så skulle jag garanterat lyckas övertyga mig själv om att klockan egentligen är värd ännu mer och lägga ett högre bud och förmodligen är jag inte ensam om att fungera så.
Kan ju fungera avskräckande också. Jag blir medlockad om budet är lågt. Är det redan högt släpper jag objektet (klocka, lägenhet, bil, mm)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Står ju skadat bandhorn i beskrivningen, frågan är väl bara hur mycket. Sen är ju bezeln bytt och det kostar väl lika mycket som som klockan ligger på nu att hitta en korrekt – minst. Tycker det ser ut som den senare, fetare, stilen med runt "O"på "OMEGA" också, men det är svårt att slå fast med bestämdhet med hjälp av bilderna. men om @Per dricker tillräckligt många öl kanske Oet blir ovalt till slut. :D
Kostar ringen 150'? Oj...
 
Topp