Notorious Niklas
Silver
Ah, jag har nästan bara hört ris om B&B här på KS. Jag äger själv inget från dem.Hoppas att kvaliten har blivit bättre. De rör sig inte direkt i HM klassen och många som blivit besvikna på passform, slitstyrka och finish.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah, jag har nästan bara hört ris om B&B här på KS. Jag äger själv inget från dem.Hoppas att kvaliten har blivit bättre. De rör sig inte direkt i HM klassen och många som blivit besvikna på passform, slitstyrka och finish.
Deras assessorer som slipsar, bälten och dylikt är ok (kanske numer lite överprisade) men konfektion är imo inte prisvärd och bra.Ah, jag har nästan bara hört ris om B&B här på KS. Jag äger själv inget från dem.
Om jag ej missminner så var deras strumpor skit?Deras assessorer som slipsar, bälten och dylikt är ok (kanske numer lite överprisade) men konfektion är imo inte prisvärd och bra.
Riktigt dåliga, tror alla jag ägt är trasiga och slänga nu. Äger en del BB i övrigt, helt ok om man köper på rea men skulle aldrig betala fullpris numeraOm jag ej missminner så var deras strumpor skit?
Samma här. Har mössa, halsduk och slipsar och de har jag inget dåligt att säga om.Deras assessorer som slipsar, bälten och dylikt är ok (kanske numer lite överprisade) men konfektion är imo inte prisvärd och bra.
Deras boxers är bra. Har säkert 20 par. Ingen aning om t-shirts dock.Någon som äger bread & boxers tshirt, boxers? Vad tycker ni? Är det bra kvalite? Passform?
Tycker det är märkligt att ha modeller där plaggen inte alls sitter bra. Det får mig att tänka att passformen (likt tidigare år) är märklig.Jag har inte mycket till övers för de långhåriga grabbarna på deras Instagram då våra kroppsstilar skiljer sig så pass mycket åt att jag har svårt att relatera till hur plaggen skulle se ut på mig men utifrån bilderna på hemsidan så ser jag inget fel som sticker ut för min del, vad tänker du på? Sen kanske man hade kunnat önska bättre helkroppsbilder när någon bär plagget än de som finns där.
Hade också varit intresserad av lite input! De är rimligt prissatta, typ vad berg&berg låg på förut.Ngn som testat gabbuci egen linje av slipsar och kan uttala sig om de är något att ha?
Hade också varit intresserad av lite input! De är rimligt prissatta, typ vad berg&berg låg på förut.
Ngn som testat gabbuci egen linje av slipsar och kan uttala sig om de är något att ha?
En jämförelse mot Berg Berg samt Granqvist hade varit fint, om någon har erfarenhet av alla tre. Tycker mina Granqvist är påtagligt tunnare än B&B, men knyter å andra sidan lättare.Ngn som testat gabbuci egen linje av slipsar och kan uttala sig om de är något att ha?
Så kom den, tycker den sitter bra, någon som har något att anmärka på avs. axlar eller dylikt?Dagens second-handfynd. 85/15 Ull+Kashmir från Eduard Dressler för en hundring.
![]()
Är den för liten över höften eller ska quartersen (svenska ordet?) öppna på det sättet? Ser fin ut annars!Så kom den, tycker den sitter bra, någon som har något att anmärka på avs. axlar eller dylikt?
Eduard Dressler för Lund&Lund i en 85/15 ull/kashmir tweed från E.Thomas Mill.
Edit: Ärmarna ser märkliga ut på bilden, är precis rätt i verkligheten.
![]()
![]()
Kan mycket väl vara så, någonting man kan göra något åt? Ska se om jag kan få sambon att knäppa lite bättre bilder bid tillfälle.Är den för liten över höften eller ska quartersen (svenska ordet?) öppna på det sättet? Ser fin ut annars!
Beror lite på hur mycket sömsmån som finns, brukar tyvärr inte vara så mycket på rtw, men inte omöjligt!Kan mycket väl vara så, någonting man kan göra något åt? Ska se om jag kan få sambon att knäppa lite bättre bilder bid tillfälle.![]()
Ta en bild på ryggen, så blir det tydligt om det är passform eller design.Kan mycket väl vara så, någonting man kan göra något åt? Ska se om jag kan få sambon att knäppa lite bättre bilder bid tillfälle.![]()
Beror lite på hur mycket sömsmån som finns, brukar tyvärr inte vara så mycket på rtw, men inte omöjligt!
Ta en bild på ryggen, så blir det tydligt om det är passform eller design.
Vore ju givetvis bäst om någon hjälpte dig att ta bilden men som bilden visar öppnar slitsen upp sig vilket tyder på att den är för liten.![]()
Bästa jag kunnat ådstakomma i nuläget, funkar bilden?
Ursäkta den kaotiska frisyren; pre-kamning imorse.![]()
![]()
Undersöker sömsmån imorgon, tack allihop för hjälpen.Vore ju givetvis bäst om någon hjälpte dig att ta bilden men som bilden visar öppnar slitsen upp sig vilket tyder på att den är för liten.
Finns det någon sömsmån?
![]()
Bra!Vad tror expertpanelen om hur denna sitter på mig? Grym nybörjare på kavajer, så är inte helt 100 hur den ska sitta. Kändes bra över axlarna och kroppen, men hur är ärmlängden?
![]()
Grymt! Det är en äldre Tiger of Sweden i 100% ull. Made in Sweden, tillochmed! 350kr på min lokala Myrorna.
Jag har en del kavajer som ser snarlika ut, och tycker inte det är jättestörande.Undersöker sömsmån imorgon, tack allihop för hjälpen.![]()
Tror det kommer landa i samma för mig, tycker inte det stör något enormt i slutändan. Men då vet jag en sak till att tänka på inför nästa köp.Jag har en del kavajer som ser snarlika ut, och tycker inte det är jättestörande.
Tung kavaj för priset helt klart!Tror det kommer landa i samma för mig, tycker inte det stör något enormt i slutändan. Men då vet jag en sak till att tänka på inför nästa köp.![]()