leicaphile
Silver
Tror du en vanlig användare gör det?
Jag menar nu, om TS kollar på sin sent mail så kan han se på headern vilken adress det skickades till.
Är det då rätt adress så är det stor sannolikhet för att gmailkontona har blivit kapade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror du en vanlig användare gör det?
Jag menar nu, om TS kollar på sin sent mail så kan han se på headern vilken adress det skickades till.
Är det då rätt adress så är det stor sannolikhet för att gmailkontona har blivit kapade.
Jag menar nu, om TS kollar på sin sent mail så kan han se på headern vilken adress det skickades till.![]()
Det är rätt adress. Nån dataexpert här som kan komma på hur han gjort dettajag är förbryllad
En helvetes massa gmail konton har blivit hackade, det är möjligt att scammern köpt tillgång till några klockrelaterade och använder dem för att lura folk.
Så har har kapat mailen? Detta var ingen småtjuv jag hade att göra med verkar det som
Vi har pmat. Han har hjälpt mig.
Skall jag vara öppenhjärtig mot dig tror jag inte hans kunskaper är tillräckliga för detta. Verkar mest som han har en stor mun och väldigt lite erfarenhet.
Skall jag vara öppenhjärtig mot dig tror jag inte hans kunskaper är tillräckliga för detta. Verkar mest som han har en stor mun och väldigt lite erfarenhet.
Vilket skämt. Den polska polisen har frågat mig om en svensk kollega som kan vara hans motpart i Sverige men den svenska polisen kan inte ge mig en specifik kontakt eftersom alla ärenden under 50,000 sek läggs ner. I så fall får polisen i Polen kontakta svenska polisen om specifika frågor. Allvarligt, är det så det funkar?
Ja det är ju helt sjukt, i princip fritt att bara roffa åt sig så länge man håller sig under 50. Man tycker ju att alla brott inom samma kategori borde behandlas lika. För vissa är en tusing en jättesumma och tar lika hårt som 100k för någon annan.Kanske ska bli bedragare o hålla sig under 50k verkar ju riskfritt nästan.
Jo har kontaktat honom för att se om det är så. Jag är chockad. Jag har serverat dom detta och bett polska polisen ta hand om ärendet och dom kan inte ens sätta någon på det. Känns ju seriöst om jag skickar polisen i Polen ett växelnummer. J@@la idioter
Tror du att du kan göra ett bättre jobb och möjligen lösa gåtan så be my guest...
Fast hur driver man in en skuld av en bedragare och till vilken person och adress ställer KFM sitt föreläggande?
Bara ett litet sidospår kring att skicka via emkei.cz. När jag testar själv blir dessa mejl direkt spam-markerade både i gmail och andra mejlklienter.